Wednesday, January 27, 2021

NANAS MADU KACA

 Assalamualaikum semua,

Kawan-kawan pernah makan nanas madu kaca? Manis, lembut dan juicy sangat. Edy beli hujung minggu baru ini, teringin nenas MD2 tapi katanya kecik-kecik je yang tinggal dan penjual cadangkan nanas ini. Sekilo RM6 sahaja, terus Edy beli 2 biji memang manis betul, tak lidas puas hati makan.


Besar juga nenasnya 

kilat betul isi nya wangi juga, abah aku kata kalau kilat macamni selalunya manis...

kene potong dua dulu nanas nya sebab besar mudah sikit nak makan, aku dengan Edy makan gini je sebab memang manis sayang nak makan dengan kicap atau asam boi

Siap kopek dan potong siap-siap simpan dalam peti ais memang syok bila makan

19 comments:

  1. nanas madu sedapnya..akak suka cicah ngan kuah rojak makbee

    ReplyDelete
    Replies
    1. dana kalau nenas manis suka makan gitu je kak...

      Delete
  2. Terasa-rasa kat tekak Sis nengok nanas tu haaaa

    ReplyDelete
  3. ada pernah belajar cara makan nanas yg betul dlm youtube.. tapi tak jadi pun..rasanya potong lagi senang dari kopek mcm dlm utube tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang dia suruh tarik satu-satu tu ek, bagi akak mudah lagi makan gini puas pun iya....

      Delete
  4. sedapnya kak..da lama tak beli nenas...

    ReplyDelete
  5. Oh ada nanas jenis baru ya? Ok kena beritahu emak nanas madu kaca sebab emak suka makan nanas.

    ReplyDelete
  6. Baru tahu nanas jenis ni, Dana. Kalau manis, buat jus pun sedap juga ni. Nikmat! :)

    ReplyDelete
  7. pernah beli jugak nenas yg berkilat dan seolah berkacamcm ni,ranggup dan manis

    ReplyDelete
  8. Nenas madu kaca ni pertama kali dengar. Mesti syok kan makannya sebab manis gitu! Lagi best kalau buat jus kot ni! Nyummy!!

    ReplyDelete
  9. Sedap tu kalau dapat nanas manis. boleh makan lebih sikit. Tak pernah dengar nanas madu kaca.

    ReplyDelete
  10. Nanas madu kaca ni lebih kurang nanas sarawaklah.

    ReplyDelete
  11. Sedap kan kalau mkn sejuk².. buat jus tu pun sedapnya

    ReplyDelete
  12. sedapnya nenas madu ni kak dana :)

    ReplyDelete
  13. cicah cili kicap..huiiii...terus rasa terliur ni...dapnyaaa

    ReplyDelete
  14. Buah kalau biar sejuk dalam peti ais lepas tu makan memang best..
    Tapi sayangnya Sha tak boleh makan nanas..

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...