Thursday, January 28, 2021

PHOTO DIARY #04/2021

 Assalamualaikum semua,

Hari ini cuti Thaipusam, isnin nanti cuti Hari Wilayah kalau tak kerana covid mesti kita sambung cuti dan pergi jalan-jalan. Indahnya angan-angan... 

Jom kita layan cerita bergambar

Cili ini banyak berbuah dan dah dipetik tapi cilinya tak pedas pun

Sambal tempe dan kentang, puas di ratah... 

Hari itu nampak Edy dok tepi rumah, petik cili api dan cili kembong

Kerja rumah dia, carta pokok kelasnya

Pucuk ubi kerenteng, dapat la untuk 1 hidangan

Masak lemak labu dan pucuk ubi

Inilah tempat kerja  bila BDR di rumah, banyak di dapur

Bila si abang tidur adik suka menyelit... 

Hari isnin Edy kata cik tam hilang, seharian dia cari nasib petang tu jumpa... hari selasa dia lari lagi, nasib dia reti balik rumah... masa ini Aiyan nampak dia tunggu tepi rumah sebab haus

Belakang rumah inilah tempat tidur, tempat lepak kucing 


Bila maktek kata nak jalan-jalan ke rumah, beli kudapan tepi jalan

Pelbagai keropok dalam bekas tupperware 10 liter

Keropok ikan, keropok belinjau dan opak uni kayu... selain untuk makan dengan nasi goreng, mihun... kudapan kalau maktek dan Ecah datang

18 comments:

  1. sedapnya sambal tempe dan kentang tu. memang puas kalau dapat ratah..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah dah makan dengan nasi ratah pun sedap

      Delete
  2. creative aiyan buat pokok kelas tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu tugasan sekolah dia... ada jugak contoh kita bg panduan dia yg lukis dan warna

      Delete
  3. Dana, daun ubi jenis ini ke yang rang panggil ubi ajinomoto?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan kak lain, daun yang panggil ajinomoto tu dia tajam sikit hujung daun

      Delete
  4. Sambal tempe kentang tuuuuuu.. Kecur mulut :)

    ReplyDelete
  5. Waaaaa stok keropok!!! Bestnya layan sambil tengok tv!

    Comel2 tgk cili kembung tuuu...

    Sedapnya sambal tempe dan kentang!! Bestnya!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. senang bt stok banyak2... sambal tu memang best

      Delete
  6. First time tengok cili kembong tu.

    ReplyDelete
  7. Menarik betul cili kembong tu. pedas tak kak dana? Sedap pucuk ubi kerinting masak dengan sayur labu. Berbaloi ada tanam pokok tepi rumah :)

    ReplyDelete
  8. Wak pilih sambel goreng tu
    nampak sedap sampai ngences.

    ReplyDelete
  9. sambal kentang & tempe tu mcm menggoda je

    ReplyDelete
  10. fav shida kak dana..sambal tempe dan kentang tu :)

    ReplyDelete
  11. Cian cik tam hilang. Nasib baik dia pandai balik rumah. Campur sekali segala keropok dalam satu bekas. Layan ramai-ramai best tu. Masak lemak labu dan sambal tempe dengan kentang nampak sedap.

    ReplyDelete
  12. Tengok cili kembung tu geram jer...pedas ke cili tu?

    ReplyDelete
  13. Cili gemuk tu memang tak pedas eh Dana.. best ini kalau tanam kat rumah ini.. Tak yah beli cili kat pasar.. hehehe

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...