Monday, January 4, 2021

COMOT DAN ANAK BARU NYA

 Assalamualaikum semua,

Hari ini bersiaran dari pejabat, pengarah baru masuk kerja hari ini jadi aku datangla. Jadual kerja musim PKPB ini kene bincang balik dengan dia. Berdebar sebenarnya , tak tahu pengarah baru macamne orangnya. Harapnya orang nya baik dan bertimbang rasa.

Pagi ini aku nak bercerita pasal Comot dan anak baru nya. Dalam masa 5 bulan kucing boleh bunting dan beranak lagi. Kisahnya lepas comot beranakkan anak-anaknya aku pesan kat Edy suruh mandulkan comot kat klinik tapi Edy kata nanti-nanti. Berkali aku pesan tapi dari kekangan masa dia rasa yang comot baru beranak lagi kan, bila anak nya 3 bulan lebih aku nampak perut comot besar. Apa lagi mula lah sesi bebelan dengan Edy, yelah dah bunting tak sampai 6 bulan pun anak nya. 

Jadi nak tak nak terima jelah kan, anak dia dulu lahir awal bulan Ogos 2020, anak baru nya ni lahir 12 Disember 2020. Beza 5 bulan je jadi dapatlah Edy 4 ekor lagi cucu baru. 

Ginger 1, Ginger 2, Tom dan Spot nama anak baru comot.

Pagi sabtu tu dia beranakkan 2 ekor 

Ingat memang 2 ekor je anak nya, lewat petang tu dia beranak lagi 2 ekor

4 ekor semuanya, baru umur sehari... 

Umur 2 minggu masa ini... 


Ini masa umur 2 minggu lebih... lagi 2 ekor tengah tidur masa ni

4 beradik... 3 ekor jenis belang cuma putih tu je bulu nya jenis lain, masa ini dah umur 3 minggu

tidur ke kejenya musim hujan ni, kebetulan memang mereka banyak tidur dari main

tapi itulah 3 ekor abang dengan kakak ini yang tak boleh nak move on lagi... badan dah sama besar dengan emaknya pun sibuk nak netek lagi

adik beradik lain bapak, 3 minggu dan 5 bulan

27 comments:

  1. alamak, cepat betul dia bunting balik.. kesian dia.. hmm mandulkan je la dia kak dana... and hopefully pengarah baru kak dana baik and boleh bw berbincang orgnyaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah, lps ni nak suruh cepat2 bwk mandulkan... takmo lah dia bunting lagi...
      tulah harapnya dpt boss yg ok

      Delete
  2. geramnya kak dana! kalaulah saya tak alergik kucing..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau dh alergik tu tak boleh buat apa syaz, kene tgk kucing dr jauh je...

      Delete
  3. susahkan nk jaga kucing nih., huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. senang je wak tapi kalau kucing yang kejenya kelayapan itulah senang bunting

      Delete
  4. Macam mana hendak bezakan Ginger 1 dan 2?
    Hehe banyak cucu baru.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ginger 1 lebih besar dan gelap dari ginger 2 hehehehe...

      Delete
  5. Alamak cam panjang je nak panggil ginger 1 ginger 2, last2 nnt jadi 1 dan 2 je kang, hihi. Comel betulla cucu2 baru dana tu, gerammmmm..
    Nnt update pasal boss baru ye, haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehe ujung2 panggil 1 ngn 2 yek... ye nnti update boss baru

      Delete
  6. comeinya, yang baru beranak.
    Kesian kat comot, nanti dia kurus kering, anak kecik, anak besor isap susu. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah geram dok la sibuk ngulit ajak main dengna yg kecik2 tuh... itulah kadang marahkan jugak yg besar2 tu dok sibuk netek jugak

      Delete
  7. Alololo.. Comelnya.. Cantik warna dia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah comel corak dan color nya, lain dr yg sblum ni

      Delete
  8. ni sama macam kes kucing kat rumah kita, haha

    Salam kenal

    ReplyDelete
  9. boleh bagi kat jiran atau sesiapa yang nak..

    masalahnya bila kucing semakin cantik dan comel...rasa sayang pulak nak bagikan hehehe

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum, moga sentiasa diberikan kesihatan yang baik.
    Cantiknya anak-anak kucing tu. geram nak kerenyet je. kami sekeluarga juga peminat kucing. Lebih2 lagi anak saya yang kedua. Masa dia kecil dulu2, pantng jumpa kucing di jalanan, abis semuanya mahu dibawa pulang.hehe

    ReplyDelete
  11. Comelnya semuaaa!!! Tapi cepat betul ek boleh bunting balik..

    ReplyDelete
  12. Kucing wak jantan betina semua dah mandulkan.
    Kalau tak boleh penuh satu rumah.

    ReplyDelete
  13. eh eh ada oyen kali ni..haha..comel2 semuanya..

    ReplyDelete
  14. comelll ๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜

    ReplyDelete
  15. Makin meriah anak bulus rumah kak dana. Hitam putih oren semua ada :)

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...