Assalamualaikum semua,
Hari ini rasa nak cerita kat kawan-kawan rutin kalau aku hd bila hari sabtu. Kalau hd hari sabtu balik rumah boleh rehat, hari lain lepas hd kene masuk pejabat. Lepas tu kene ambil Aiyan balik sekolah hantar balik rumah dan masuk ke pejabat semula. Alhamdulillah hari kerja tu Allah bagi aku kekuatan untuk buat rutin harian seperti biasa.
Jom tengok apa je rutin aku hari sabtu tu.
 |
| Barang-barang nak bawak ke dalam ruang hd, selalunya aku sampai centre dalam pukul 6.30- 6.40 pagi |
 |
| walaupun dah selalu tengok aku suka pemandangan pagi ni |
 |
| letak barang kat kerusi dulu |
 |
| pakai stokin tebal sebab dalam tu sejuk |
 |
| timbang berat, setiap kali datang kene timbang dulu |
 |
| Sampai kat mesin kita tu, letak la barang-barang keperluan, tisu, gula-gula, pil, air dan bekal makanan |
 |
| biasa la kene bangun pagi muka sembab sikit heheheh |
 |
| Ini peralatan untuk cucuk kat fistula |
 |
| Sediakan tangan untuk dicucuk |
 |
| Selamat dicucuk |
 |
| sambil tunggu tu boleh tengok tv, main game |
 |
| wajib bawak bekalan, sebab masa hd tu memang akan lapar. Tapi tak perlu bawak berat-berat bekalannya |
 |
| jam ketiga akan diberi ubat recormon untuk naikkan hb, biasanya orang yang hd memang akan kurang darah |
 |
| nurse datang untuk cabut jarum |
 |
| sediakan tangan ya |
 |
| tekanan darah urat aku memang tinggi jadi memang akan memancut sikit darah tu |
 |
| lepas dah elok balut, pi timbang berat lagi |
 |
| tulis berat, dia nak tahu berapa air di tarik dari badan kita |
 |
| masa ini memang sakit tangan bekas jarum tu, aku suka bukak ekon kuat supaya rasa sejuk je |
 |
| aku akan singgah kedai untuk bungkus nasi untuk aku dan Aiyan |
 |
| Pukul 11 lebih sampai rumah |
 |
| Terus makan sebab kalau tak makan badan memang mengigil, bila hd tu air dan toksik di tarik dari badan memang akan buat mengigil lapar |
 |
| selesai |