Wednesday, June 23, 2021

JOM BUAT PIZZA

 Assalamualikum semua,

Aiyan memang suka makan pizza, baru-baru jugak lah. Kelmarin aku buat roti dan ajak dia buat pizza, memang dia suka lepas tu semalam buat lagi. Suruh dia letak topping bukan main seronok dia, melangit pujian bila dia makan. Pagi tadi dia dah tanya bila nak buat lagi... 😅, lewat malam tadi pun dia dah tanya pizza, bahan lain ada lagi cuma keju tu je kene beli lagi. 

Aku tengah rajin boleh je doh roti tuh suruh BM je uli.

Bahan asas pizza yang mudah dan dia akan makan


Bukan main seronok dia bila kene susun topping nya



hasilnya untuk kelmarin, roti agak tebal keju sikit

semalam petang aku letak doh nipis je dan lebihkan keju...
sosej pulak dia letak banyak

Dah masak, ok roti dia nipis tak muak keju banyak puas makan

ini kali keberapa pun tak tau, lewat malam tadi dia tanya lagi... tapi kami tak bagi makan sebab dah lewat

29 comments:

  1. Budak-budak memang suka letak bahan-bahan atas piza.
    Puas Aiyan makan berulang-ulang kali. Makan panas-panas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu kak, petang ni pun kene buat lagi ni... selagi dia tak muak

      Delete
  2. Anak-anak Sha pun suka makan pizza.. Puas hati masak sendiri kan Dana..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah kak, puas hati masak sendiri... lagi best diaorang boleh letak sendiri topping tu

      Delete
  3. Anak-anak saya pun suka makan pizza, tapi biasanya kami beli je, maklumlah pizza hut dekat je dengan rumah jalan kaki je hihi.. tapi kalu buat sendiri lagi puas hati. terbaik!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sini pun dekat ustaz cuma tu la ada ongkosnya ... heheeh

      Delete
  4. wahh bestnya pizza..
    buat sndiri baru puas ati makan..

    ReplyDelete
  5. Best boleh buat pizza sendiri . Boleh bubuh topping macam2. Puashati :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pizza ala kadar janji yg buat puas hati makan

      Delete
  6. wah.. sedapnya dia buat pizza.. kalau ada mushroom soup dh feeling mkn di pizza hut dh tu dana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe betul tu kk pasni kene buat dgn sup

      Delete
  7. Sedap kan piza buat sendiri..boleh letak toping apa pun banyak2..

    ReplyDelete
  8. Puas hati boleh buat pizza sendiriiii, nak letak topping apa, banyak mana kannnn, jimat punn jimat kan kak dana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu... guna topping yang memang dimakan

      Delete
  9. Waaahhh... mesti teruja dia dapat buat topping pizza sendiri, ibarat dia yang masak tau.... buat sendiri, ikot suka kita nak letak apa, nak letak berapa banyak... sekaligus dpt manfaatkan masa bersama anak.

    ReplyDelete
  10. rajinnyaa anak teruna tu membantu didapur :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab dia suka makan pizza itu sibuk tu dia nak tolong

      Delete
  11. puas aiyan mkn pizza masakan mama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puas dia kak, selagi tak habis asyik tabya

      Delete
  12. Sedapnya. Puas makan buat sendiri boleh letak macam macam dan extra topping.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu dik, letak topping banyak pun takpe

      Delete
  13. Wah! Chef Ayyan dengan pizzanya bertopping penuh!

    ReplyDelete
  14. saya pun suka pizza doh nipis tapi keju melimpah hehehe

    ReplyDelete
  15. akak ni malas nak meroti buat base pizza tu.
    aida buat guna roti gardenia aje dana.
    4 segi tu, sorang 2.
    toppings nyer lebih kurang sama. cheese lebih!

    ReplyDelete
  16. Macam Dida la ni..sekarang rajin baking ngan mommy dia..siap dah pandai buat aiskrim sendiri

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...