Tuesday, June 29, 2021

KETAGIHAN BURGER MALAYSIA

 Assalamualaikum semua,

Pkp 3.0 ini menu yang viral, burger Malaysia atau pau sambal. Aku dah lama nak buat tapi ada sedikit malas jadi bila dah mula buat eh macam tak cukup lak. Sampai 2 kali buat, sendiri masak puas hati makan. 😁 Kawan-kawan mesti ramai dah buat kan.

Mula-mula buat jumaat petang, buat tepung 500g memang niat nak bagi jiran

Aku suka bagi timun sebab ranggup

Dapat dalam 30 biji

Sambal banyak, timun fresh

Esok nya aku buat lagi tapi kali ini aku bahagikan 3 bahagian, buat pizza, burger malaysia dan donat

Gebus gebas

Pizza untuk makan malam

Buat sarapan pagi jugak menu yang sama... 

30 comments:

  1. Replies
    1. ya memang sedap heheheh (masuk bakul angkat sendiri)

      Delete
  2. sedap tu beger msia..buat sdiri puas mkn..akak lama tk mkn

    ReplyDelete
    Replies
    1. teringin kak tengok orang dok share sana sini

      Delete
  3. aduh teringin pulak nak buat bila tengok burger malaysia akak

    ReplyDelete
  4. singgah sini sekiranya tuan rumah sudi exchange bloglist.. https://www.jiwarosak.com/2021/06/kemaskini-exchange-bloglist-blog.html

    ReplyDelete
  5. Dah alang-alang meroti, baik buat banyak-banyak.

    ReplyDelete
  6. sedapnya bege mesia.. febret ni!
    yg viral guna montou.. sesuai la utk sy yg agak malas ni.. sume nk yg segera je.. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau guna montou dapat sikit je dik heheehhe

      Delete
  7. Menduga betul bila tengok posts Dana di social media.
    Boleh lapar teruk.. Rajin sungguh Dana, tak reti duk diam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tekak teringin kak, kene la rajin tapi kadang dtg malas tu buat apa pun tak mo

      Delete
  8. Favoriteee burger malaysiaaa, buat sendiri lagi puas hatiii kan kak dana. Nak makan banyak banyakk pun boleh hehehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya betul tu, buat sendiri lagi puas makan hehehe

      Delete
  9. Makan ramai-ramai ni memang sedap sungguh! Sambil sembang-sembang berbiji-biji masuk burger Malaysia dalam mulut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu kak, kalau kat kampung ni uli 500g sekejapan je

      Delete
  10. dulu2 sukaa sangat burger malaysia ni he hee

    ReplyDelete
  11. semua sedap tu...

    kalau yang ada nak tukar link bloglist, silakan.
    http://www.kembaraminda7.com/

    ReplyDelete
  12. Allah sedapnya kak. beger malaysia tu feveret. Hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. nanti ada masa lapang buat la dik hheheheh

      Delete
  13. RAJIN DANA BUAT PAU GORENG LICIUOS

    ReplyDelete
  14. alamak. rajin nyer!
    ni memang feveret akak, dana.
    pantang ke gerai ada burger malaysia ni.
    mesti beli.
    confirm abis la anak2 makan.

    ReplyDelete
  15. Betul, letak timun lagi sedap makan. Macam macam aneka menu dapat buat tu.

    ReplyDelete
  16. Sedapnyaa....burger malaysia ni sambal kena sedap dan x terlalu pedas kan...okey akak x xpandai buat..hahahaha

    ReplyDelete
  17. Rajinnya Dana memasak.. satu doh boleh buat tiga jenis makanan.. Sedap-sedap semuanya..

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...