Thursday, June 17, 2021

PHOTO DIARY #22/2021

 Assalamualaikum semua,

Sekejapan dah hari khamis, cepat masa berlalu. Minggu ini 2 hari kene masuk pejabat dahla aku yang kene buka pintu pejabat. Seram jugak maklumlah banyak pejabat kosong lepas tu ko duduk pejabat sorang-sorang. Setengh jam lepas tu baru kawan pejabat datang.

Jomla layan cerita bergambar.

Edy kalau dia beli udang,memang dia akan beli petai suruh masak sambal ini... tapi petai dia beli muda lagi

Setelah aku kompelin dia pun beli petai lain yang besar dab rapat buahnya

Dia juga dah beli udang untuk masak dengan petai ni... sabo jelah

Kadang kalau tak buka lampu... aku tak perasan ada makhluk berbulu tengah usha atas meja tu

Semalam sebab dikira BDR aku ke pejabat santai je

Pagi tadi gerak ke pejabat lambat sikit, sempatla masak sarapan

Depan tu bangunan pejabat aku...

3 dari atas tu tingkat aku.. 

Hari ini pun tshirt je... makeup pun malas pakai

Sampai rumah pukul 1 tgh, masak lauk ini je

Petang tadi hujan renyai... sedap layan pisang goreng dengan teh o panas

Rindu kerak goreng emak.. makan rengginang @inang-inang pun bolehla

19 comments:

  1. akak next week masuk opis 3 hari...lama dh xmasuk ...last kj aritu mei

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dana masuk ikut arahan boss kak, minggu peetama aritu seminggu xmsk opis,ada jugak yg memang tak masuk opis langsung

      Delete
  2. Petai mahal sekarang. Sedap tengok goreng pisang dengan sambal kicap. Comei cik putih atas meja. Selamat bertugas, ye Dana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah tengah mahal tapi dah ada yang ngidam kak biar dia beli kita masak n makan je heheheh

      Delete
  3. Kalau saya pun malas nak ootd pakai yang ada je

    ReplyDelete
  4. sedap makan sambal udang petai :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedap... buat peminat udang n petai heheheh

      Delete
  5. Lama tak jumpa petai. Mahal betul harganya. Terakhir beli di pasar RM25 sekilogram.

    ReplyDelete
  6. uii petai tu paling menggoda Dana :)

    ReplyDelete
  7. Hahahaha kadang kadang makhluk berbulu tu nampak mata je bersinar kalau waktu malam, kadang menyeramkan jugak lah hahaha

    ReplyDelete
  8. Wak tak makan petai
    Jadi wak pilih telur goreng ketchup tulah
    Nampak sedap

    ReplyDelete
  9. petai pun harga kayangan la ni kan

    ReplyDelete
  10. biar pun sibuk dgn kerja rumah dan pejabat, urusan masak-memasak tetap dibereskan dulu. Hebat tu!

    ReplyDelete
  11. Besar2 Mata Perak bestnya. Smlm mama masak sambal Tumis Udang teringat2 Perak tapi xde jual la kat sini

    ReplyDelete
  12. Sambal apa tu kak? Dia bukan sambal udang petai merah yang biasa tu kan? Besar besar isi petai tu.
    Pergi kerja santai santai je musim PKP ni.

    ReplyDelete
  13. Akak masuk office seminggu sekali je...adakala seminggu 2 kali...itupun dah rasa seronok sangat dh

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...