Thursday, November 25, 2021

PHOTO DIARY #44/2021

 Assalamualaikum semua,

Maaf ya kawan-kawan lambat buat entri, pepagi banyak kerja nak dibuat. Nak bebel panjang pun tak tau nak bebel apa, mehla kita layan cerita bergambar ya.

Cuba hantar donat pandan di kedai Puspanita, tapi silap guna cetak besar tak nampak gebu... tapi laku juga hehehe

Maktek buat rojak petis, dia bagi kat kakanya semangkuk... aduh sedapnya terus rasa nak buat lagi...

ahad lepas Edy kerja, datang la jalan ke rumah 2 beranak ni... lama tak jalan rumah maklongnya

isnin baru ni Edy hantar ubat aku yang di ambil dekat farmasi HKL, dia hantar waktu tengahari aku lepas ambil Aiyan, terus ajak makan di kedai Puspanita. Si Aiyan la paling seronok dapat makan dengan papa nya sekali

nampak dah subur boleh petik nanti buat sayur bening

Ada kawan di Johor pesan kerongsang, udah selamat diposkan moga selamat sampailah

Akhirnya dapat dia sarapan di Kedai Acik Leha, Keramat Mall

keronsang yang mahal sikit aku beli dan pakai sendiri, menggoda betul yang bunga ni

pagi pakai keronsang ini... 

pukul 11.00 pagi kita tukar lain pulak... 

beli sejadah untuk hadiah perpisahan buat kawan pejabat yang dapat pindah balik kampung



gambar kenangan dengan 2 orang akak yang akan berpindah ke Kelantan dan Perlis, balik kampung... mereka berdua mula kerja di JUPEM ni pada tarikh yang sama dan dapat balik negeri pun tarikh sama setelah berkhidmat di sini selama 24 tahun

Kalau dalam perjalanan balik aku nyanyi seorang orang belakang senyap je mesti dia tidur heehhehe

biji kencur sampai dah bertunas, itulah bila aku `rajin` sangat masak

tanam jelah moga tumbuhla pokoknya... musim hujan selalu senang nak hidup

alhamdulillah, kerongsang yang banyak dah tinggal ini ja... 

14 comments:

  1. Amboiiii...sempat bertukar-tukar kerongsang..haha..saya pun minat kerongsang jenis bunga macam tu, rasa comel je :)

    ReplyDelete
  2. bertuka-tukar kerongsang nya yer.He3

    ReplyDelete
  3. Tokey kerongsang kan…sehari boleh tukar banyak kerongsang 😃
    Amboi, kemain syok Aiyan tido kat belakang tu.

    ReplyDelete
  4. wahh 3 mak dara sunti tuuuh.. 😅😅

    ReplyDelete
  5. seronok tengok keronsang comel2 tu..murah rezeki Dana hendaknya...

    ReplyDelete
  6. KERONSANG MENYERI TUDUNG N PEMAKAINYA

    ReplyDelete
  7. Donut pandan ye tu kak? Alhamdulillah laku semuanya. Dah jadi penjual keronsong pulak kak. Alang alang beli kan boleh buat jual sekali. Sedapnya rojak petis, lama tak makan. Nak buat, makan sorang je. Tu jadi malas. huhu...

    ReplyDelete
  8. Cantik warna donut.
    Alhamdulillah dapat kerja di kampung sendiri. Lama juga berkhidmat di JUPEM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, tapi mereka masih lg berkhidmat dengan jupem juga di sana nanti

      Delete
  9. wahh,,bru tau ade donut pandan ye.. misti sedap...akak kje jupem ke? adik sy pn kje jupem jgk..dlu di hq skrg di sabah..

    ReplyDelete
  10. mentang-mentang dia tokey keronsang...sukasuka je tiap jam bertukar ye

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah.. laku keras keronsang dana.. Comel betul donat hijau tu..

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...