Monday, October 25, 2021

MENGASUH AIYAN

 Assalamualaikum semua,

Jumaat lepas, aku kerja setelah 10 hari kuarantin. Petang tu transit Aiyan masih lagi tutup jadi aku kene lah jaga Aiyan kat pejabat. Pengarah aku ok je dia bagi je jaga anak kat pejabat. Tengahari tu balik ambil dia dari sekolah, makan di kedai puspanita dulu, dah kenyang mandi bersiap bagi main telefon dia kejap lepas tu pukul 2.00 suruh dia tidur.

Dalam pukul 4.00 lebih juga dia tidur, kene kejut takut terlajak pulak kang. Tapi ok jelah jaga dia, sebab dia dah besar kan. Dan dah biasa dengan suasana dalam pejabat aku ni.

rindu dengan bilik ni

Senan nak pantau bilik pengarah aku, ngadap gini

jumaat pukul 12.00 dia dah balik sekolah

Dia nak makan nasi lemak je katanya tengahari tu

kene mandi kalau tidak masam

Dia sempat paw nugget kat kedai puspanita

Tidur, masa ni aku tutup lampu lagi

Masa ni dah pukul 4.15 pun masih lena lagi... 

12 comments:

  1. lenaa betoi tido kat office mama dia yaa hehe

    ReplyDelete
  2. Hehe nasib baik Aiyan selesa. Tidur pun lena. Nasib baik Pengarah benarkan bawa anak.

    ReplyDelete
  3. hari sekolah senang je tido peteng.

    ReplyDelete
  4. senang nak jaga bila besar..mudah je urusan

    ReplyDelete
  5. Selamat kembali bertugas di pejabat.
    Aiyan dah besar tak banyak ragam.

    ReplyDelete
  6. lena sungguh aiyan tuuuh.,. ;p

    ReplyDelete
  7. AIYAH CERIA JA DN MAMANYA MOA SHT SJHTRA SELALU

    ReplyDelete
  8. Seronok Aiyan dapat ikut mama ke office. Sesekali paw mama kan. Penat sangat Aiyan tu, lena betul dia tidur.

    ReplyDelete
  9. Ms anak2 kecik pn salu mcm ni bwk diorg ke ofis pastu tdo beralas mcm tu.. tp skrg diorg pn xmo nk ikut ke ofis lebih selesa stay dgn kakak di umh.. pasti akn dirindui momen anak berumah di ofis mcm ni kn dana?

    ReplyDelete
  10. Hakak kalau dibiokan mmg lama jugak Dana tido petang… jgn kata Ayyan hihi…
    Yelah Ayyan dah beso, bukan nak kena jaga sangat pun kan. Baguslah dapat boss sporting . Kita pun tak rasa bersalah

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...