Thursday, February 25, 2021

PHOTO DIARY #8/2021

 Assalamualaikum semua,

Bertemu lagi kita di hari khamis yang mencabar, hari ini lepas sarapan dah kene mula buat roti. Alhamdulillah ada 20 pesanan untuk esok. Moga dapat disiapkan dengan jayanya.

Jom kita layan cerita bergambar.

Aiyan makan kuih tiram, ranggup dia suka bila takde gula.. memang orang nya beri gula asing

Aku gelak tengok jari dia yang hitam macam apa, mak nya kata dia dok garu crayon tu jadi hitam macam main tanah

Menyiapkan tugasan menyanyi lagu NEGARAKU

Buat cuci mata dalam rumah

Bawak budak 2 ekor vaksin, pastu nanti lagi 2 ekor

Senyap je sampai klinik, takut dengar bunyi kucing lain mengiau

Selesai sudah... 

Isnin baru ni ada orang belanja nasi ganja, bendi bukan main banyak dia bagi

Berbunga jugak akhirnya bunga kertas ni... orang kata dia tak suka air

Sesekali layan laicikang ni

Alhamdulillah rezeki hari rabu... 15 bekas

Banyak baju aku bermotifkan bunga warna maroon... jadi asyik pakai tudung maroon je huhuhu


Gambar masa kene cucuk tu... 3.83kg budak ni

21 comments:

  1. 20 pesanan utk esok, Alhamdulillah.. rezeki :)
    but rest well kak dana

    ReplyDelete
  2. Seronok akak tengok jualan roti Dana tu.

    Yang gambar last tu, elok pulak ya dia diam je kena cucuk 😀

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah kak, rezeki dana...
      Tu la dengar kata btl cik tam dgn doktor

      Delete
  3. makin byk tempahan roti..tahniah..sedap nmpknya nasi ganja tu

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah banyak tempahan tu kak. Sedapnya laici kang. lama tak order. Cuaca panas sedap minum tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syukur dik, ada rezeki buat akak...panas sekarang ni layan laicikang nikmat

      Delete
  5. Haah bendi itu sampai menutup nasi dan lauk.
    Hehe orang suka bendi mesti suka makan. Moga murah rezeki bagi orang yang belanja nasi ganja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah yg belanja memang tahu bini nya suka ulam bendi

      Delete
  6. Semoga dana dimurahkan rezeki...sedap nampak roti tu...nasib jauh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah kak... rezeki yang tak disangka

      Delete
  7. Banyaknya tempahan roti, sampai 20. Alhamdulillah. Selamat menyiapkan tempahan, Dana. Nampak sedap dan menyegarkan laicikang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syukur kak, ada rezeki buat dana... itulah musim panas ni sedap betul laicikang tu rasanya

      Delete
  8. Alhamdulillah dana ..makin meningkat permintaan roti ya..seronok akak mendengarnya

    ReplyDelete
  9. Nampak semakin hebat perusahaan sampingannya.
    Semoga dipermudahkan dan dilumayankan rezekinya

    ReplyDelete
  10. kak di serendah boleh hantar ke dana

    ReplyDelete
  11. wahh kucing pon kene cucuk vaksin covid gak ke

    ReplyDelete
  12. semakin laris roti golok kak dana nih..terbaik kak ^_^

    ReplyDelete
  13. wah bisnes roti yg kencang!
    tahniah :)
    lamanya la mixer roti aida tak berfungsi ha ha ha ha...
    kerajinan tak sampai2 nak uli doh, dana :)

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...