Thursday, February 4, 2021

PHOTO DIARY #5/2021

 Assalamualaikum semua,

Berjumpa semula kita di hari khamis yang indah. Indahla melepak kat rumah, hari ini gigih nak siapkan tempahan 14 bekas roti bun, doakan semoga semua berjalan lancar ya kawan-kawan.

Jom kita layan cerita bergambar ya.

Bila takde sayur tapi rasa nak makan sayur, petik bayam brazil tepi rumah

Aku tak ingat apa namanya, tapi ini lah jajan masa aku kecik dulu...bila ada kawan jual laju-jual pesan, sedap pedas manis ranggup

Ini cik teh dah 6 bulan, nampak maskulin abang kawasan ni

Suka makan limau mandarin yang kecik-kecik ini..manis

Cik tam ni memang tak mesra kamera, asyik buat muka garang je

Tidur pun bergaya, siap sandar dekat anak patung

Pertama kali cuba, jakun kan hahahah

Hari itu ada lebihan doh karipap bulatkan dan canai pastu goreng jadi macam poori makan cicah kari 

Bila sesekali bagi wetfood masalahnya yang kecik pun menyibuk je

Bila aku dan Edy kerja, kucing akan duduk dibelakang rumah sampai petang... bila aku balik petang tu buka pintu belakang laju mereka lari lepak depan grill

Sarapan pagi semalam, nasi lemak dan sambal telur puyuh

Senyap-senyap lepak tidur atas tilam kita

Pokok ulam raja baru belajar keluar daun, cuma beberapa pokok yang hidup

Harapnya hidupla pokok serai ni, percubaan sebelum ini asyik mati je

Cantik bunga ros putih ini... sejambak

Orang lain awal pagi dah siram bunga, aku pukul 11 baru menyiram heheheh

Port kegemaran dia, lepastu main picit-picit atas tu...geram je

Papa nya asyik tak sempat nak potong rambut dia... dah rupa apa, geram je tengok


24 comments:

  1. Teringin pula nak minum Ice Chocolate Costa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Layan jugak air nya tapi akak suka kalau ais banyak lagi hehehe

      Delete
  2. Mrs. A tanam-menanam ni memang sekejap aje hidupnya sedehhh!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takpe kak kene cuba tnm pokok yg senang hidup dulu

      Delete
  3. Nampak comel tidur alas ikan patung yu. Wah ada segelintir kucing pakai kolar merah jambu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kucing dewasa je berkolar kucing kecik takde lagi

      Delete
  4. limau tu sebiji sekali ngap hehe...mmg manis ..
    si putih tu comel ja buat muka selamba.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah kak, ngap je dahla manis ralit makan , si putih tu dia ok sikit kalau suruh bergambar

      Delete
  5. bayam brazil kat umah ni.. sekali je petik makan.. celur ngan tepung gorengg..

    ReplyDelete
  6. awak first time cuba costa...ammi nak cuba tapi tak tercuba sbb tak reti nak buat sendiri. hahahah. nak bertanya malu plak tu

    ReplyDelete
  7. Seronoknya tengok anak2 bulus dan pokok2 dana yg cantik2

    ReplyDelete
  8. Dah ramai ternakannya.
    Bolehlah disunat mana yang sesuai terutama abam putih tu

    ReplyDelete
  9. air costa tu tk pernh try ..nmpk sedap

    ReplyDelete
  10. Tergelak tengok muka cik tam. Terhibur dengan gelagat kucing ni ye, Dana. Akak tak pernah cuba Costa coffee. Tu yang kopi jual kat Shell tu ke?

    ReplyDelete
  11. Lama tak makan limau mandarin.. nyummy!!!

    Cantiknya ros putih tu kak...!

    ReplyDelete
  12. lucu pulak tengok kucing yang tido sandar bantal shark tu...shark tu macam marah nampak gigi taring dia sebab terpenyet..haha

    ReplyDelete
  13. Senang ada tanam bayam brazil. Tak ada lauk sayur, petik je.
    Sedap kerepek sira sambal pedas tu.
    Meriah rumah kak dana dengan kucing. comel comel kucingnya.
    Best tu beli limau mandarin dapat daun dan tangkai. tahan lama sikit kan.
    Rambut Aiyan cepat panjang ye. Susah susah, mama je potong rambut Aiyan :)

    ReplyDelete
  14. ada 9 permainan poker menarik di AJOQQ :D
    ayo segera bergabung dan dapatkan bonusnya :D
    WA : +855969190856

    ReplyDelete
  15. kat rumah mak byk sgt sayur bayam brazil..nnt saya nk petik masak..buat goreng je..

    ReplyDelete
  16. Kopi costa tu tak pernah cuba lagi..

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...