Wednesday, May 5, 2021

WW CIK TEH SAYANG

 Assalamualaikum semua,

Sebenarnya aku tak banyak gambar dan cerita, jadi aku kongsi aksi Cik Teh yang sangat mesra kamera.

Pantang nampak aku pegang kamera

Bila kami dah susun-susun makanan atas meja, mesti dia datang lepak bawah meja


Nampak tu, ada je aksi nakal dia... 

Bulu dekat ekor belum tumbuh lagi lepas kene cukur masa nak kene sunat hari tu

bila kita suruh keluar, dia buat-buat mengeliat nak tidur



kalau atok masuk bilik nih nak solat, dia akan jadi ketua tunggu depan pintu

Selain tunggu atok depan bilik solat, atok sampai rumah, atok mandi pun dia kan tunggu depan pintu bilik air

23 comments:

  1. Comel Cik Teh putih gebu bersih je dia. Memasing setia tunggu atok kat luar bilik air ye. Memang habit kucing macam tu kan. dulu ada kucing perangai dia macam tu gak. setia menunggu selagi tak keluar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. masalahnya kalau akak takde lak yg tunggu, atok je diaorang tunggu hahahha

      Delete
    2. Lahh ye ke? macam tu pulak. hihi

      Delete
  2. putih melepakkk..... ni kalau amily ni habislah dia color bulu kau cik teh... hahaa

    ReplyDelete
  3. cutenya...die pn nk join berbuka sama

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia memang suka menyibuk kak oi...jenis manja

      Delete
  4. Comel...bersih jer bulu dia..pandai Dana jaga...akak suka kucing tapi takut kucing lagi satu sebab mak tak leh kena bulu kucing for hygiene kan..mak akak dialysis..so bahaya kalau ada kucing kat rumah...rindu betul nak bela kucing

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang tak lepaskan dia keluar kak, sebab tu bulu dia bersih heheheh...

      Delete
  5. Replies
    1. hehehe sebab dia putih, masa tu bagi nama cik PUteh, itu panggil cik Teh

      Delete
  6. Comei Cik Teh. Manja tu. Cantik bulu dia. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. manja terlebih kak, tapi kuat merajuk pun iya

      Delete
  7. Comelnyaaaaaaaaa! Kucing kak dana asal kucing kg ke atau kucing yang kak dana beli? Bulu semua comel comel!
    Setia menunggu atokkkk tu hahahaha, tunggu je okey lagi, tapi kalau tangkap kaki masa kita melangkah tuu memang terkejutlah hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak tau baka apa dik, sebab jenis kucing singgah pastu beranak pinak, emaknya kucing siam tapi dia tak rupa siam... dia mmg suka menangkap kaki kita jugak, itu kegemaran diaorang

      Delete
  8. Haha sangat melekat pada atuknya. Tidak boleh berenggang!
    Cik Teh tidak usik makanan ke? Muka sungguh buat geram sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cik Teh ok lagi, kalau cik Bu lagi melekat dengan atoknya je... tak boleh tengok kucing lain dekat... dia nak kacau makanan la tu, tapi dah kene sound itu dai duduk dekat situ

      Delete
  9. amboi geng bulus pun menyibuk nak join makan juga. nasib comel..hahaha

    ReplyDelete
  10. comeeeelnyaaaaa... rasa nak beli kucing jugak

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...