Thursday, May 20, 2021

PHOTO DIARY #18/2021


 Assalamualaikum semua,

Aku rasa hari ini macam  baru selasa pulak, udah khamis rupanya hehehhe . Oklah moh la kita layan cerita bergambar ya. Gambar dari sebelum raya dan semasa raya.

Boss ada dapat hamper kuih raya, tapi dia tak nak terima dan bagi kat aku dan kerani... cantik hamper nya

Beberapa hari sebelum raya, Edy baru pasang mentol lampu yang rosak... tapi tengok lah ramai kan penolong dia


sepanjang bulan puasa aku memang berbuka dengan air teh o panas je, tapi 2 hari sebelum raya teringin juga minum laicikang ais

menu berbuka 30 Ramadhan, pizza dan tembikai je... kelam kabut masa ni hehehhe 

Pagi raya kedua tu hujan dari sebelum subuh, hampir tiap pagi hujan sampai berkabus

ini Ginger 2, aku suka tengok mata dia tu... tapi nakal ya rabbi budak ni, kerjanya suka panjat kabinet dalam bilik dan buat sepah

Ini Cik Mot, kucing batch pertama... mata sebelah kanan dia tu dulu elok tapi dia pernah sakit mata sampai akhirnya mata tu tak dapat diselamatkan

Bila dah tak lalu makan menu raya, Edy suruh goreng ayam dengan tepung bestari je

bila bagi makan snack, kene dulukan pada yang tua, kalau tak nanti dia merajuk

vogue ke tidak heheheh 

Kita ajak bergambar dia tak nak, tapi mata tu jeling je heheheh

ada masa nya dia tak mesra kamera

Semalam bagi sikit dodol kat kawan, dia bagi kita kuih goyang ni pulak... udahla sedap

laksam ni masuk ke tidak yek dalam kes laksa yang viral tu heheheh... menu tengahari semalam

semalam transit tutup minta tolong maktek jagakan

Pesen apa lah si Ecah ni ber posing terkangkan gitu udah macam filem Rock O

33 comments:

  1. sedapnya laksam sarapan pagi ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. patutnya utk sarapan pagi kak, tapi dana makan masa tengahari heheeh

      Delete
  2. cantek bungkusan hampernya..
    sedapnya laksam. lama tak makan. payah nk cari yang sedap.
    Ramainya penolong tengok orang baiki lampu tu. menolong ke idok tu.. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah cantik hampernya kan... penolong atau pengacau je semua tu, teruja nak manjat tangga

      Delete
  3. cantik hamper boss dapat. rezeki akak dapat hadiah hamper. Kemain ramai penolong tu sampai memanjat atas. ayam goreng tepung bestari sedap. saya makan dengan sambal gesek dan ulam salad. Ada genglah ecah aiyan datang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia bagi kita, kita kongsi dengan kawan-kawan pejabat... itulah menyibuk je semua bukan nak menolong, pantang nampak atoknya bawak sesuatu memang semua teruja

      Delete
  4. cantik bungkusan hamper bos tu..laksam fav..tk masuk dlm kes viral tu hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah cantik tapi nak bukak kene gunting kain tu baru boleh dapat isinya

      Delete
  5. Kucing yang tua pun boleh merajuk kalau utamakan kucing lain. Tengok kucing-kuxing Dana pandai bergambar, beri aksi menarik.
    Hamper itu isi apa ya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab dia abang, adik-adik kene hormat hehehe.. hamper tu isi biskut raya

      Delete
  6. Dana, samalah kita, hari tu time bulan puasa, hari2 buka minum air teh o panas..haha..ingat saya sorang camtu..setiap hari nak teh o panas..lepas habis puasa, tak mau pulak cari air tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. eheheh itulah, sejak dulu memang gitu teh o panas jangan manis memang wajib ada untuk berbuka, air sejuk tak heran sangat, tapi bila hari biasa teh o tak heran sgt... ada geng juga rupanye heheheh

      Delete
  7. Comei je gambar, anak-anak bulus dekat tangga, tunggu tuan tukar mentol. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sejenis pantang nampak atoknya buat apa, memang gitulah

      Delete
  8. Meriah.. dgn hamper yg mmg cantik.. kucen, makanan Dan budak2. Selamat hariraya maaf zahir batin buat Dana sekeluarga

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe itulah kak hiburan kt rumah, selain menyepah rumah hhehehe... selamat hari raya kak

      Delete
  9. ramai penolong kat tangga..mujur tak terduduk atas die haha

    ReplyDelete
  10. cantiknya hamper raya tu , dah macam hantaran dah haha. Comel ea Ginger. Memang kalaau yang comel ni yang paling nakal eh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah mCam hantaran kan, tulah paling comel paling bsnyak akal

      Delete
  11. Hamper berbungkus cantik macam hantaran pulak...hehe

    ReplyDelete
  12. banyak supervisor eddy. posing ecah mmg rock 🤣

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah supervisor cum pengacau, tulah macam rock O kan dia posing

      Delete
  13. photoblog yg menarik nih., mcm2 gmbr utk kenangan masa depan., ;p

    ReplyDelete
  14. cantik belaka foto2 yg dana kongsikan. boleh buat kenangan jika ada photobook.

    P.S. Jom join GA yg sdg berlangsung di blog Abam Kie? Terima kasih.
    http://www.zukidin.com/2021/05/happy-birthday-giveaway-by-abam-kie.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih cikgu, insyallah nanti dana join ya

      Delete
  15. Banyaknya nak- anak bulus dana...

    ReplyDelete
  16. dalam satu gambar ada pelbagai kisah.

    ReplyDelete
  17. Ya allah ramainyaaaa penolong yang menyibuk HAHAHAHA. Nasib baikk comel! Eii gerammmm nya tengok kucing kucing kak dana. Amboiii yang tua merajuk yeee kalau tak bagi dia makan duluuuu, macam manusia jugak ni hahahaha.

    ReplyDelete
  18. seronok hujan sejuk..nyaman tidur hehee..sini panas lit lit kak dana huhuuu

    ReplyDelete
  19. Kemain rajin dia menolong tukar lampu ye.. hehehe.. Comel sangat mereka nie.. hehehe

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...