Friday, May 14, 2021

SELAMAT HARI RAYA 2021



 Assalamualaikum semua,

Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin buat semua kawan-kawan. Andai ada sepanjang perkenalan ada yang terguris, terasa dengan aku. Harap dimaafkan ya. Sambutan hari raya tahun ini jauh lebih suram dari tahun lepas, tahun lepas boleh juga berkunjung rumah jiran atau saudara dalam negeri tap tahun ini raya rumah sendiri je. 

Walau bagaimanapun, kene meriahkan juga rumah demi nak sambut raya. Masak hidangan raya mesti ada. Jom kita tengok gambar raya pertama kami.

Rendang daging menu wajib

Ayam masak kicap

Permintaan maktek sambal goreng

Jaga jarak kononnya

Kita bergambar solo

3 budak gemuk

Berterbangan baju aku

Si Aiyan bukan reti nak posing elok geram


Sambil tayang taman sekangkang kucing

Ayam masak merah, lodeh dan serunding kelapa maktek yang buat


Menu raya

Maktek dan family

Geram tengok budak yang tengah tu

Family di kampung Johor

Dengan atok dan nenek

Gambar depan rumah je

Gambar mentua di terengganu, ber empat je yang lain duduk daerah lain jadi tak dapat balik kampung

25 comments:

  1. 🤤Sambal goreng & rendang tu mengancam betol!! Apa-apa pun selamat hari raya. Syu ada buat contest raya, jemput join okey🤗

    ReplyDelete
  2. Sama buat lontong juga. Unik itu ayam kicap waktu raya.
    Selamat Hari Raya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menu yg mak dah biasa buat dr kami kecik, kt kampung mmg biasa... oorgjohor mmg suka menu masak kicap pagi raya

      Delete
  3. Selamat hari raya, Dana. Maap zahir batin ye. Nampak sedap, sambal goreng. :)

    ReplyDelete
  4. Selamat hari raya..tahun ni masih mcm tahun lepas, msk sndri makan sendiri papepun alhmdllh dgn rezeki yg ada 😄

    ReplyDelete
  5. Eid Mubarak Dana..
    Maaf Zahir Batin Dunia Akhirat 🙏😍

    ReplyDelete
  6. Melamat menyambut raya PKP
    Maaf zahir dan batin

    ReplyDelete
  7. Selamat hari raya sis dana! PKP raya tetap kena on. Ada hati lain juga yang nak kena jaga.

    ReplyDelete
  8. Wah semua best tu.

    Selamat hari raya!

    ReplyDelete
  9. selamat hari raya maaf zahir batin

    ReplyDelete
  10. Wahhh meriah betul menu raya rumah kak dana. Sedap tu lontong goreng. Jadilah kak posing posing kat taman luar rumah pun. Selamat hari raya kak dana and family. Maaf jugak jika ada salah dan silap :)

    ReplyDelete
  11. Menu Dana meriah macam raya kat kampung. Menu orang Jawa.

    Selamat hari raya Dana.

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum
    selamat hari raya idulfitri maaf zahir batin. moga sambutan aidilfitri tahun ini tetap meriah biarpun dalam suasana norma baharu..

    ReplyDelete
  13. SALAM AIDILFITRI DANA N FAMILI

    ReplyDelete
  14. salam aidilfitri Dana. wahh meriah menu raya.

    ReplyDelete
  15. Selamat hari raya Dana sekeluarga. Tak dapat berkunjung ziarah dapat tengok gambar pun jadilah.

    ReplyDelete
  16. Selamat hari raya kak dana dan keluarga! :)
    Ampun dan maaf dipinta andai kata ada terlanjur bicara.

    ReplyDelete
  17. salam aidilfitri maaf zahir batin =)

    ReplyDelete
  18. Selamat hariraya Dana.. seronok tgk gambar. Meriah

    ReplyDelete
  19. harap tak lambat nak ucap selamat hari raya pada kak dana sekeluarga.

    ReplyDelete
  20. Walaupun Syawal dah habis, nak ucap juga
    Selamat Hari Raya Dana..

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...