Wednesday, September 29, 2021

WW SAKIT HATI, SAKIT SEKALI

 Assalamualaikum semua,

Pagi tadi sebelum pergi kerja... memang sakit hati, sakit sangat 😡😡😡


kejadian pagi tadi, ini kerja tikus ni sebab kalau siput aku bagi racun siput dah... biadab

sabtu lepas punya gambar... siap aku tabur racun siput takmo kene makan siput tapi... 

24 comments:

  1. huu jahatnya tikus! sampai ati dia rosakkan pokok kakdana..
    nt sy babap tikus tu!

    ReplyDelete
  2. allah...ujian.... moga tanaman dana lps ni terhindar dr serangan musuh tanaman..

    ReplyDelete
  3. alamak..ingatkan sakit hati ..rupanya..alamak kesian..sabar ya puan

    ReplyDelete
  4. saya pernah rasa..apakan daya kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah harapnya masih ada akarnya untuk tumbuh semula

      Delete
  5. alahai sayangnya. anak pokok baru je elok bercambah tuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah pasalnya, rumput banyak tak mo makan lak di kerjakan kangkung kita

      Delete
  6. Itulah tikus ini satu masalah. Kena letak racun tikus pula.

    ReplyDelete
  7. Ni pokok apa,Puan? smpikan tikus p rosakkan?

    ReplyDelete
  8. Memang geram kalau kita susah payah menyemai,dh tumbuh ..tau2 kena ngap..

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah kak, geram betul lah... dah lama takde tikus rosakkan tanaman... ni musim hujan dia timbul

      Delete
  9. Aduhaiii..memang sakit hati tengoknya. Letak racun untuk siput, tikus pulak datang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kadang racun siput tu tikus makan dia akan mati, tapi bukan mati terus... mungkin dia sempat belasah sayur tu dulu sebelum makan racun siput tu

      Delete
  10. Tikus makan daun jugak eh Dana…. Tak sangka ek… beli pernahlah tikus Dana

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia suka makan sayuran, kadang suka merosak kan kak... tikus biadap gitu la hhahaha geram betul

      Delete
  11. Kena pasang perangkap tikus plak pasni

    ReplyDelete
  12. kami dulu kena serang dgn ulat, katak, kucing duk baring ats semaian la.. sedih betul

    ReplyDelete
  13. Pop tikus pun Ada kacau pokok juga ye.. EEE nakal

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...