Tuesday, September 21, 2021

BUNGA ROS DI PETRON MRR2

 Assalamualaikum semua,

Sepatutnya ini entri kurang tulisan heheheh tapi bolehla kan. Setiap kali aku ke petron di mrr2 menghala ke Ampang ni memang aku suka, sebab tuan punya ni ada tanam pokok bunga ros keliling petron. Pelbagai warna dan bentuk, cantik sangat dah macam di nursery tau.

Tepi petron ni ada banyak lagi bunga ros, rasa macam nak beli je tau

Pokoknya dah besar tau, memang ada yang jaga sebab pernah nampak

Memacam warna ada

Diselang seli dengan pokok bunga raya



Geram aku tengok yang warna putih

Ini paling memikat hati


Aduh cantiknya kan... 

25 comments:

  1. SubhanaAllah.. Cantik-cantik tanamannya.. memang memikat mata.. Bagus betul tanam pokok rose ini sebagai hiasan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu kak, geram sebab helok semua pokoknya

      Delete
  2. Teringat pertandingan keceriaan rumah. Boleh juga ada keceriaan stesen minyak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya boleh2... petron situ memang tumpuan ramai, kalau pagi sentiasa ada banyak kuih dan makanan

      Delete
  3. Memang nampak terjaga tu. Cantik berbunga macam macam jenis. Betul betul selalu perati ni. Gigih Kak Dana Ambil gambar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab tu antara petron paling dekat dengan rumah dan selalu isi situ, memang lah asal datang je geram nengok

      Delete
    2. Ohh patutlah..terapi mata kalau singgah sini :)

      Delete
  4. Kalau dah minat menghayati sungguh ya Dana hehehee...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya kak, geram nengok bunganya cantik berbunga je dia

      Delete
  5. Aduyaii sedapnya mama memandang. Cantik kejadian bunga Ros tu

    ReplyDelete
  6. wahhh cantiknya koleksi bunga ros dia. Ada pelbagai warna dia letak kat situ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah geram tengok... tak pernah jemu kalau datang situ

      Delete
  7. mesti rajin orang yang menjaganya tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tokey petron tu memang gajikan pekerja nya untuk jaga semua pokok dia, sebab pernah masa kami nak isi minyak nampak ada orang tengah tukar pasu dan bagi baja

      Delete
  8. rajinnya tuan pnye bunga ni menanam..
    cantik sungguh bunga ros

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul cantik, memang dia upah sorang pekerja petron untuk jaga semua pokoknya tu

      Delete
  9. Penggemar bunga sama mcm pengunjung petron tu ye

    ReplyDelete
  10. Cantiknya..jarang2 jumpa org tanam ros kt tempat public mcm tu..kang tinggal pokok ja kena petik bunganya

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah kak, dana punya geram... cakap dengan Edy kita beli lah sepasu tak pun kita copet je hahahha

      Delete
  11. Cantik2 betul rose situ. Nampak terjaga, besar pulak tu pokoknya.

    ReplyDelete
  12. mmg chuantek bunga ros yg sedang kembang tuuuh., ;p

    ReplyDelete
  13. ros kalau jenis hidup berbunga mmg lawa. tapi kami kalau tanam memang takde apa. ranting je ada,.kalau pokok lain takpe plak. tanam hidup aje

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...