Tuesday, November 17, 2020

ROTI PAUNG BADIDDANG

 Assalamualaikum semua,

Hari ini bersiaran dari rumah, itu yang lambat sikit. Maaf kawan-kawan bila di rumah kadang agak jarang ber blogwalking, tapi aku cuba juga BW mana yang sempat.

BADIDDANG ini perkataan bahasa terengganu yang bermaksud, siapa cepat dia dapat. 

Minggu lepas Edy ada beli roti paung ni, sampai rumah masih lagi suam-suam. Sedap makan, ada yang kosong dan berinti. Roti paung ni sangat sinonim dengan negeri terengganu. Sebelum ini kalau balik terengganu baru jumpa dan wajib.beli tapi sekarang di sini pun dah mudah jumpa.

Alamat kedai nya:

B3-1-K7 PANGSAPURI SRI MERANTI

BANDAR SRI DAMANSARA

52200 KUALA LUMPUR

BUKA JAM 2.00PETANG - 6.00 PETANG

TUTUP PADA HARI JUMAAT DAN KELEPASAN AM


Tamak, beli banyak tapi boleh bagi kat jiran

cara bungkusannya



Roti paung inti kacang merah



Roti kosong dan roti planta 


46 comments:

  1. waaa nmpk soft roti ni !! teringin nak rasa

    ReplyDelete
  2. Dulu rajin juga buat roti paung sendiri. Sedap makan yang barukuar oven.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak mesti pernah buat, br kuar oven mesti sedap gebus lembut

      Delete
  3. Perghhh makan celup dengan kopi) sedapnyaa Dana...kat Johor pun ada orang jual, cuma Sis jarang beli..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooooo merata ada ye kak.... memang layan kalau celup kopi o

      Delete
  4. Tidak pula pernah makan roti paung. Bayangkan mesti macam roti bun biasa itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia lebih gebu lg dr roti bun, mcm lbh ringan dr bun

      Delete
  5. Hari tu gi Terengganu terlupa nak beli roti paung ini..
    Sha suka je makan roti macam nie.. Tambah ada kopi.. Pergh!!

    ReplyDelete
  6. sedap roti paung...akak masa pi ganu aritu 1st time mkn..dh la br masak panas2 lg..yummmyyy

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ke terengganu selain kopok lekor, satar, otak2 ini antara makanan wajib cari

      Delete
  7. eh macam best pulak..mesti gebu sedap sebab fresh from oven..

    ReplyDelete
  8. Wah sedapnya ,haritu tengok kat tv pun dah terliur.Kat tempat akak ni tak tahu nk beli kat mana..huhuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yelah belah johor mungkin susah nk jumpa kan.... acer akak google ke cek ig kot ada jual

      Delete
  9. Sedapnya makan fresh dari oven.

    Akak rasanya belum pernah makan roti paung. Roti bun tu kira roti paung tak ek?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin lbh kurang kot kak, dana lglah tahu makan je hehehh

      Delete
  10. Tembunnya roti paung tu.
    Tapi gelarannya lucu la pada Mrs. A hehehee... bahasa Trengganu rupanya

    ReplyDelete
  11. Tak pernah cuba lagi roti paung ni. Macam best je..

    Btw, saya dah dapat hadiah dari akak.. Terima kasih!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia seangkatan dgn roti bemggali kot, cuma kalau di terengganu dipanggil paung... sampai dh ye

      Delete
  12. Gebunya roti dia, geram tgk. Mkn cicah teh o sedap ni. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah roti dia gebus... mkn buat cicah dgn air mmg sesuai

      Delete
  13. Nmpk menyelerakan roti paung ni..arwah mak CH pun panggil roti paung hhihi

    ReplyDelete
  14. Orang pelat D macam saya, susah pulak nak sebut haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hheheheh takpe panggil paung je.... badiddang tkyah sebut heheheh

      Delete
  15. Comel je roti paung. Kat sini x tau panggil apa. Sy panggil bun ja

    ReplyDelete
  16. Allahu..teringat arwah mak, selalu sangat dia buat roti ni, untuk makan dan untuk jual, terasa2 lagi kesedapannya bila baru keluar dari periuk. Arwah mak bakar dalam periuk besi, guna sabut api atas bawah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yelah pernah ternampk dlm majalah 3 dulu, ada yg buat roti paung dlm tin atau periuk... ttp gebu

      Delete
  17. gebu sedap kak dana! buat nyicah pun sodap! :)

    ReplyDelete
  18. roti nampak gebu, mesti sedap ni...

    ReplyDelete
  19. Laaa sis dana dok KL ke? Selama ni Ai ingat sis dok kat terengganu.

    ReplyDelete
  20. Rare betul bungkusan roti tu. Sedap makan fresh from oven. gebu nampak roti tu. Tak pernah jumpa lagi kak. Kalau jumpa boleh lah membeli dan rasa.

    ReplyDelete
  21. cantik kelopak kelopak bunga roti paung nya dana :)

    ReplyDelete
  22. baru tahuu roti paung tu famous kat ganu..
    ke sbenarnya roti pound tapi orang ganu sebut jadi paung ?

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...