Thursday, November 12, 2020

PHOTO DIARY #35/2020

 Assalamualaikum semua,

Bertemu semula kita di hari khamis yang indah. Hari ini bersiaran dari rumah je. Esok baru bersiaran dari pejabat. Untuk musim PKPB kali ini aku akan kerja 6 hari je di pejabat hari lain BDR. Tapi kira standby je kot di panggil ke pejabat, kene lah datang.

Jom lah kita layan cerita bergambar ya kawan-kawan.

pesan bakso dengan kawan pejabat, sedap dah 3 kali aku pesan... memang tak mengecewakan 
rupa dia bila amik mama nya kat pejabat, sebenarnya dia baru bangun tidur tu... tapi dia tak mengaku dia tidur hehehhe


balik dari ambil aku, kadang aku kata kat Edy nak singgah kedai ini... gian wei lama tak shopping
puas hati dapat menshopping... hahahha 


bila budak berbulu ini tidur waktu tengahari, aman rumah, tenang je

cik mot tidur atas sofa, geram tengok gaya dia tidur

beli dengan kakak PPM Aiyan yang dulu, sedap aiskrim oreo, aiskrim sumi dan asam boi

beli murtabak daging kat kedai mamak, murtabak tu sedap sebab daging tebal tapi tang kuah bawang tu, dahla manis rasa ros hahahahah... aku boh cuka 3 sudu pun masih manis lagi 

betapa setia nya mereka tungu atok angkat menyidai baju... nak keluar memang tak boleh la

cuba buat apam gula merah

kejadian nya elok, sedap tapi aku suka lagi texture apam beras atau nasi

zombie katek... hahahah dia buat main bedak emaknya... ada 1 mangkuk ikea jugak tu bedak dalam jug tu hahahha 

46 comments:

  1. Eeee pepagi masuk nampak bakso, sedapnyaaa...
    Baru angan-angan nak buat apam kampung, boleh plak nampak kat sini..huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe bakso bila dapat yang sedap memang akan ulang-ulang, hehehe apam kampung ni paling mudah di buat

      Delete
  2. Untungnya orang-orang terdekat buat makanan sedap.
    Haha gambar terakhir itu ingat main tepung rupanya bedak! Banyak gila bedak dalam jag. Gigih dia keluarkan bedak dalam bekas masuk dalam jag.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah bedak kalau tepung memang tidak sebab dia susah nak masuk ke dapur... itulah emaknya sibuk buat kerja dia pun sibuk buat kerja dia heheheh

      Delete
  3. bedak kalau tumpah puas la nak menvacuum tu dik

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu tak tau lah camne emaknya kemas tu... habis bedak 1 botol

      Delete
  4. halah halahhhh...pepagi tengok bakso sampai teringin niii

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap kak, baksonya sebab kadang ada orang buat bakso tak berapa jadi

      Delete
  5. SEMUA nmpk sedapp., bakso sedap, eskem sedap, murtabak sedapp., ;p

    ReplyDelete
  6. haha,tanak mengaku dia baru bgun tidur.. ish ish hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang dia takkan mengaku... jawapan dia, sebab dia cuma baring je

      Delete
  7. Hahaha.. gambar yang last tu comel sangat..
    Sedap-sedap semua gambar makanan tu.. Tak lapar pun, terus rasa lapar bila tengok gambar Dana share nie.. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Comel sangat zombienya.. Macam zombie dalam citer mamat khalid.. hehehe

      Delete
  8. Aiskrim malaysia tu sedap nya.. Dlu Mama Akak wat jual mcm2 jenis perisa

    ReplyDelete
    Replies
    1. rajinnya mak akak... kalau dana takat yang makan sendiri bolehla itu pun malas

      Delete
  9. Bakso tu nampak sedap dengan sambal! Cubit pipi zombie katek tu...geram!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap kak sambal dia sebab buat sendiri tuh bukan pakai sos biasa,
      heheheh zombie tu memang geram

      Delete
  10. Asal ada gambar makanan jer, semuanya menyelerakan. Aduhhhh sedapnya bakso itu

    ReplyDelete
  11. COmelnya bulus tu tido..rindu pula kucing2 kt kampung..

    ReplyDelete
    Replies
    1. comel time tidur time buat sepah geram je rasa

      Delete
  12. Ramai ekor nak tolong sidai baju.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tolong nak buat sepah ada lah kak, tgk sidai baju tu sebab kotlah atok dia boleh bagi keluar tu

      Delete
  13. Sedapnya bakso. Lama tak makan susah nak jumpa yang sedap. Amboi kekucing semua tidur siap berjemaah lagi ada waktu tidur dia.
    Sedap makan apam extra kelapa parut. hihi

    Comel zombie tu ha..main bedak pulak dia ye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah bila dah jumpa yang sedap memang akan ulang makan baksonya, sebab ada kadang bakso tp tak sedap sos atau entah serba tak kene...
      mereka memang suka tidur berjemaah sama-sama kucingnya

      Delete
  14. Maapkan saya, saya tergelak gambar terakhir, zombie katek. :D
    Adoi... sejibik macam anak saya dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah memang kami gelak besar masa nengok gambar zombie katek tu

      Delete
  15. betul, gian nya nak tolak trolley

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan.... rindu nak belek barang kt pasaraya lama-lama, pusing sana sini

      Delete
  16. Salam Dana
    Bagus Dana ni masih rajin nak menulis lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah nekcik, memang suka menulis suka ada ramai kawan

      Delete
  17. Terus rasa macam naka makan bakso plak...alahai sedapnyaaaa...

    ReplyDelete
  18. Macam mana nihh..kena order Bakso juga laa, nak buat sendiri belum mahir lagi hehe

    ReplyDelete
  19. Dah lamanya tak beli biskut timbang.

    ReplyDelete
  20. Alololo! Comel je muka dia pas main bedak. Buat muka tak bersalah. Takut mak marah yea?

    ReplyDelete
  21. bakso kelihatan amat sedap terus mengidam nak makan, issk
    setia anak2 bulu tgk tok ki dorg kat luar nuan, heheeee
    ayoyoyoooo zombie katek sgt comel, tringat dak ava, selalu buat hal camni dulu

    ReplyDelete
  22. ish nak murtabak jugakk hehe , amboi penuh bedak

    ReplyDelete
  23. comelnya si manja tu tido, lena nya

    ReplyDelete
  24. ya Allah gambar last sekali hahahahhahahahah!!!

    ReplyDelete
  25. Amboi yang last tu! Banyaknya bedak susah nak bersihkan nanti dik oii!

    Sedapnya bakso tu!!! Aiskrim tu pun.. murtabak tu pun.. Eh, jadi lapar. Hahaha

    Comel je tengok kucing2 tu tidur...

    ReplyDelete
  26. hiburan mata..tgk photo diary kak dana hehee..last skali siketot main bedak teringat anak buah shida yg suka main bedak dlm blik..^_^

    ReplyDelete
  27. uuuiiish murtabak.. lamanya tak makan murtabak..
    yang last tu paling epic hahah.. saya rasa kita semua akan ada record gambar
    bukti pernah main dengan bedak zaman kecik2 dlu..

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...