Thursday, November 19, 2020

PHOTO DIARY #36/2020

 Assalamualaikum semua,

Bersiaran lagi di rumah, biasalah memang lewat, masak sarapan dulu, kemas dapur sikit baru boleh buat entry. Semalam pagi baru lipat baju separuh bakul  pagi ini tengok penuh lagi. ๐Ÿ™„

Jomla kita layan cerita bergambar ya.


Cik tam bila di ajak berselfie... muka garang je macho konon

Ada kawan di jupem minta anak pokok mulberi, kita bawakkan sepokok harapnya hidup lah

Di pejabat kalau lapar tapi malas nak turun cari makanan, layan je biskut dengan milo o panas... biskut memang ada 1 tin

Cik teh pun muka eksen, tapi tulah kucing belakang tu pulak terlebih lentok

Bila dah tak tau sarapan apa, aku suka masak bubur ayam

Popia sardin 90 keping

Ahad lepas tolong jagakan Ecah, petang tu hujan lena dia tidur

Gelap gelita petang tu... baru pukul 3 lebih

Jumpa kucing di kedai makan, bersih, gebus sangat geram

Aku suka masak telur dadar gebus macam ini,tak minat yang ranggup

Kalau beli terung mesti Edy suruh masak gini... terung gerang asem

Ini kerja dia cik mot... dok kerjakan tisu tu, menyepah je

Antara menu kegemaran orang di rumah... mee goreng daging

Kalau masak ayam ungkep aku suka letak daun kunyit... bau dia sedap dan harum

Masa ni hari selasa, baru bangun tidur muka bukan main happy bila maklongnya kata nak ambil gambar , Aiyan muka mamai

Ini menu pagi tadi, mee goreng ayam pula

26 comments:

  1. suka nakan bubur, tapi tulah kalau masak seorang diri saja yang makan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samalah kak, kdg tekak ni ngegada nak layan bubur tapi org lain xminat sgt

      Delete
  2. mata kucing yg si putih tu ala2 contact lens gtu...cantik..akak suka mee goreng daging

    ReplyDelete
  3. Pertama kali tahu menu terung gerang asem itu. Macam bawa nama menu.

    ReplyDelete
  4. cik tam cik teh comel nama kucing akak. ada ecah, tak sunyi rumah kan. aiyan pun ada kawan. Terung gerang asem tu menu tak pernah nampak. ungkep memang sedap letak daun kunyit sekali. aroma daun kunyit tu best.dua dua mee goreng pun sodap kak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. senang je boh nama dia supaya senang nak ingat hheheheh...
      terung tu masakan jawa dik, belajar dengan mak akak...

      Delete
    2. ohh patutlah semacam rare sebab takde family jawa. tak tahu.thanks share kak dana :)

      Delete
  5. Minta resepi terung tu dana, cam sedap je nampak, hihi..tak malu kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasanya dana ada share dalam resepi tu kak, tak pun nanti dana bagi link resepi dana yek

      Delete
  6. dana buat frozen ke popia tu...akak apa pun kalau inti sardin mmg suka sgt

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah kak memang buat frozen kak... nak makan goreng je

      Delete
  7. kucing hitam n putih comey sgt kawan aiyan n adik pupunya

    ReplyDelete
    Replies
    1. kucing putih dan hitam yang selalu bagi kerjasama... lagi 2 tu kadang payah sikit

      Delete
  8. cik tam, cik teh, cik mot dan Aiyan yang comel2 sokmo, tapi telur goreng tak geng dengan kak ana sebab kak ana suka telur goreng garing2 haha :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahha... dana suka yang gebus kak, sesuai dengan gaya ehehhe

      Delete
  9. bestnya aiyan ada kucing putih, ada kucing hitam.
    Kucing wak pun ada seekor nama Putih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah wak keluarnya dapat 4 warna lain-lain hehehhe

      Delete
  10. buat kerja rumah mmg xkan habis2 kan kak.. ada saja yang menimbon hehe..

    ReplyDelete
  11. popia tu 90 keping ... penat nak gulung tu

    ReplyDelete
  12. Rajinnya Dana buat popia sampai 90 ketul.. buat jual ke Dana?

    ReplyDelete
  13. sedapnya...mee grg lama shida xmsk meee kak dana :)

    ReplyDelete
  14. teringin plak masak mee goreng daging macam tu ha...letak plak sawi ngan tauge banyak2..dapnyaaa...

    ReplyDelete
  15. ohhh pokok mulberi kat rumah saya dah berbuah!!!

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...