Thursday, July 23, 2020

PHOTO DIARY #21/2020

Assalamualaikum semua,

Berjumpa semula kita di hari khamis yang indah ini ya. Indah sebab hari ini si Aiyan tak sekolah, tak perlu lah mama bersesak-sesak nak ambil dia. Semalam, memang mencabar masa nak ambil Aiyan kat sekolah, mak pak semua berkumpul depan pintu pagar, penuh dengan mak pak dan motor. Anak-anak ada penjarakkan sosial tapi makpak takde, aku pun naik risau. Bagi aku kalau anak keluar pukul 12.45 makpak jangan kul 12.30 dan tunggu depan pagar. Itu yang jadi sesak, dahla sekolah Aiyan tu berdepan dengan 1 lagi sekolah kebangsaan. Sabar jelah 

Oklah dah terbebel atas tu, moh la kita layan cerita bergambar ya

saja nak tayang alas meja aku beli kak ninso, tapi terbesar gedoboh la pulak sampai ke bawah heheheh

bangunan wisma jupem ni, dari jauh nampak gah tapi hakikatnya kami yang kerja sini je tahu

jumaat lepas pergi kerja dengan Edy sekali, sebab petang tu mama ada temujanji kat klinik kesihatan, kalau Edy tak hantar takde orang jaga Aiyan kalau aku kene jumpa doktor

sarapan sabtu pagi, nasi lemak sambal sotong sambil nak rasmikan bekas tupperware merah 

Sebab tak jumpa lagi 1 bekas merah mana entah Edy simpan, derhaka bekas bilis dan kacang pakai tupperware ungu heheheh

si Aiyan cuba spek hitam si Ecah... bukan main suka dia... comel katanya

Edy beli cempedak lagi.... kecil comel je tapi bau dia

isi pun penuh, manis lak tu

Edy beli 2 biji, comel je buahnya tapi isi dia memang lumayan puas hati heheheh

benda paling aku tak suka buat setiap petang atau malam, duduk mengadap almari baju sambil pikir nak pakai baju apa huhuhu

konon nya nak welfie sama lah... tapi orang sebelah mata dah sepet bila posing gitu

beli kuih goyang dengan kawan kat jupem ni, sedap ranggup 

kari udang permintaan big boss.... 

semalam petang, lepas ambil dari sekolah... comot masam pulak tu hehehhe

25 comments:

  1. Sampai 2 biji cempedak beli. Puas makan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab kecik comel sangat buahnya, itu pun goreng dan bagi jiran-jiran

      Delete
  2. Puas hati cempedak banyak isi kan... Semalam sekolah start, memang lautan manusia duk kerumum sekolah

    ReplyDelete
  3. Alahai sedapnya cempedak.. sebenarnya risau juga Kat sekolah mmg agak bersesak Tak kira anak, makpak pun sama

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah... kelas aiyan cuma 7 orang, tapi itulah bila time nak balik yang risau nya

      Delete
  4. ammi tak reti kopek cempedak, nangka bagai. malu je wei

    ReplyDelete
    Replies
    1. ala ammi, belah dengan pisau je pastu baru bukak dia... otomatik ternampak isi tu, tak pun suruh je cik abang buatkan

      Delete
  5. Balik sekolah kalau tak masam tak sah la..

    Mujur masa pkp ni budak2 tak bolehmain tengah panas. semua duduk dalam kelas je, Jadi kurang la masam nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tak masam sangat sebab tak berlarian... kan

      Delete
  6. musim cempedak skrng ni kan.. bestnya !! harum semerbak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya betul, sekrang mana-mana nampak orang jual cempedak dan cempedak goreng

      Delete
  7. Geramnya nengok isi cempedak tuu...belum ada beli lagi ni...tapi beli dah siap goreng ada hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. beli siap goreng tak puas makan kak hehehe

      Delete
  8. Replies
    1. memang goreng je dik, makan gitu je tak boleh banyak-banyak heheheh... tapi bila manis laju je

      Delete
  9. Dah lama tak ngadap ikan bilis tamban ni

    ReplyDelete
  10. Laaaaa nape tak tgk saiz dulu alas meja tu.... Tak rimas ke Dana gedobos gitu hihi....
    Lama tak makn kuih Ros tu akak suka yg keras sikit tak delah rangup sangat kalau rangup sangat cepat muak.

    Cempedak tu sekg bape Dana?
    Pompuan gitulah baju dah satu almari pun tetap pening nak pilih pakai utk esok hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha sebab alas meja tu dia tulis utk 6 kerusi ukuran sekian-sekian, 8 kerusi sekian-sekian kita pun ikut jelah... kuih ros ini memang agak keras sikit bukan jenis yang terlalu ranggup dan rapuh tu
      cempedak sekilo rm12 kak...

      Delete
  11. Hensem abang aiyan kita tu ya, dan nasik lemak sangat tempting!

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheheh hensem la sgt si aiyan tu, dengan rambut pesen gitu heheheh...

      Delete
  12. dana..alas meja tu lipat skit..labuh bebenor tu hahaa ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahha pesen menutup aurat namanya alas meja tu kak hehehehe

      Delete
  13. Sedapnya cempedak.. Kuih goyang tu feveret.. Baru nie raya rumah kawan MIL, dapatlah makan.. Hehehe..

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...