Wednesday, March 18, 2020

WW POKOK MAK VS POKOK AKU

Assalamualaikum semua kawan-kawan,

Udah kene perintah kawalan pergerakan selama 2 minggu ni, duduk la rumah elok-elok ya. 

Pokok mulberi aku, dah pangkas tapi tulah tumbuhnya pucuk sikit je buah pun sikit je... emak aku punya pokok sekali pangkas pucuk merata buah lebat. 

betapa bezanya bakat aku dengan mak

31 comments:

  1. Haha kena berguru dgn mak la Dana..

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Tapi orang lain punya tanaman subur je tanah sama jugak

      Delete
  3. kena baja buah secara berkala kot...belai2, suruh aiyan bercakap ngan pokok tu tiap petang...haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah boh baja dah subah oi, siap impot dr kampung

      Delete
  4. harap pokok tu xterkena virus covid 19 pulaak.. huhuhu

    ReplyDelete
  5. hahaaaa..tengok ni cam tengok diri sendiri. cactus yg thn lasak tu pun tak lasak kena aku 😜😜

    ReplyDelete
  6. hehe.. sikit-sikit bakat tu akan berkembang.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harapnya lah ye, tp setahun dh tanam rupa gitu je

      Delete
  7. akak pun dh lama tak jengah kebun yg sekakang kera kat belakang ni utk tengok pokok mulberi tu

    ReplyDelete
  8. Sangat berbeza..pokok ni suka dok kampung gamaknya kak. Dok bandar ni xberapa sihat gitu

    ReplyDelete
  9. Udara kat bandar banyak pencemaran agaknya.
    Hari2 kena sembur dengan asap ekzos kereta silver tu.

    ReplyDelete
  10. Kurang kena cahaya matahari kot..
    Pokok yg bunga/buah camni nak matahari byk.

    ReplyDelete
  11. kena minta mak turunkan segala ilmu menanam pokok tu.

    ReplyDelete
  12. In shaa Allah mungkin bila serasi dengan cuaca suburlah tanaman tu.

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum, moga sentiasa diberikan kesihatan yang baik.
    Tangan panas tu tak sesuai bercucuk tanam..sesuai beli di kedai je hahaha... gura je..

    ReplyDelete
  14. hahahahaha~ adoi.. kelakar lah awak ni dik.. betul.. akak pun cam ni.. tengok pokok mak seme cantik subur.. pokok akak, sedeh !! tapi takpe.. balik kampung kita pow lah pokok mak..

    ReplyDelete
  15. kak yan tengah tunggu tauge awak je ni.

    ReplyDelete
  16. ehehehe.. mak2 memang tangan depa kan super power..
    menjadi sokmo. maybe blh cuba amalkan tips pergi cakap2 dgn pokok.
    orang kata berkesan..

    ReplyDelete
  17. ha ha ha ha ha...
    wajib menuntut ilmu dgn mak tu, dana.

    ReplyDelete
  18. Mula-mula memang macam tu.. jangan risau.. Nanti dana rajin-rajin pangkas je.. habis buah, pangkas.. lama-lama nanti dia akan rimbun dan berbuah banyak..

    ReplyDelete
  19. Permisi Ya Admin Numpang Promo | www.fanspoker.com | Agen Poker Online Di Indonesia |Player vs Player NO ROBOT!!! |
    Kesempatan Menang Lebih Besar,
    || WA : +855964283802 || LINE : +855964283802

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...