Sunday, March 29, 2020

MENYIPUT BERSAMA-SAMA HARI KE8 PKP

Assalamualaikum semua,

25hb mac bersamaan PKP hari ke 8 aku buat siput. Untuk kudapan orang di rumah, nasibla ada paksu yang ringan tulang la tolong kakaknya ni. Cepat siap siput tu bila ada yang tolong. Aku buat dalam kul5, kul 7 lebih siap goreng semua.  Laju je aiyan dan paksu bedal lepastu. 
Nak kene buat lagi beberapa jenis kudapan untuk orang di rumah ni.

Walaupun mula-mula agak lambat tapi oklah dari kakaknya buat sorang

Si aiyan pun sibuk nak tolong, walaupun siput dia besar gabak

Aku tinggal goreng dan jaga siput dalam kuali

Siap pun semua, buat 1 kilo je

Goreng api sedang je kalau besar sangat kang tepung tak masak

21 comments:

  1. wahh..rajinnya menyiput:) memang kena ramai yang tolong buat kuih siput ni, kalau tak, boleh tertido sambil menyiput..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahah biasa akak buat sendiri makan masa sikit... alang2 ada paksu tu yang suruh dia tolong

      Delete
  2. rjin nye.. duduk rumah ni orang rumah duk mencari barang nak makan..elok buat kudap2 macam dana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bolehla buat kudapan kak... sambil mengisi masa lapang

      Delete
  3. sedapnya kakkk! teringin pulakkkk

    ReplyDelete
  4. Bolehlah buat kuih raya sementara cuti panjang. Nanti tumpu pada ibadah terawih pada Ramadan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awal sangat buat untuk raya, sampai raya antara dah tengik atau dah abis

      Delete
  5. gigih tuhh buat kuis siput.. nyum nyum :p

    ReplyDelete
  6. Dana, baru kak ana bercadang nak buat kuih siput ni buat kudapan , tup tup acuannya dah hilang haha :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau acuan hilang payah kak, tapi kadang kat pasaraya ada jual

      Delete
  7. Sedapnya kuih siput akak punya favourite ni tau

    ReplyDelete
  8. Kalau ada orang tolong memang semangat nak buat tu.
    Itulah PKP ni fening fikir nak masak apa hahahaa...

    ReplyDelete
  9. part menggengtel tu best tu.. ralit buat..

    ReplyDelete
  10. macam-macam saiz siput ada.nak buat tu yg cam leceh. tapi sekali makan kejap je habis. huhu

    ReplyDelete
  11. Permisi Ya Admin Numpang Promo | www.fanspoker.com | Agen Poker Online Di Indonesia |Player vs Player NO ROBOT!!! |
    Kesempatan Menang Lebih Besar,
    || WA : +855964283802 || LINE : +855964283802

    ReplyDelete
  12. Untuk mempermudah kamu bermain guys www.fanspoker.com menghadirkan 6 permainan hanya dalam 1 ID 1 APLIKASI guys,,,
    dimana lagi kalau bukan di www.fanspoker.com
    WA : +855964283802 || LINE : +855964283802 ||

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...