Thursday, July 22, 2021

PHOTO DIARY #27/2021

 Assalamualaikum semua,

Harap maklum kalau PD aku banyak cerita pasal makanan ye. Duduk rumah je kan, dah mohla kita layan cerita bergambar.


Aku suka telur rebus rupa gini... rebus 7 minit je

Jiran sebelah, anak nya suka tengok kucing... kalau petang bawak Cik Teh keluar sebab dia jinak suka kene pegang

Selain pegaga apa yang korang perasan dalam gambar ini?

Nak lari mana tu

Rumput lagi panjang dari pokok nanas

Buat bubur candil durian

Malam raya, nampak bulan cantik sangat

Siap keluar tepi rumah nak ambil gambar bulan

Dia pun sibuk nak tengok bulan katanya

Menu sarapan hari ke dua raya

Adik kat kampung tunjuk menu mak masak...sedapnya serunding kelapa tu



17 comments:

  1. Sedap telur rebus macam tu. Ada peminat rupanya Cik Teh tu. Aiyan nak kemana tu? Musim hujan rumput pun meninggi diri dah. Cantiknya bulan penuh. Sedap tu lontong goreng dan lontong tu haaa

    ReplyDelete
  2. sedapnya lontong dgn sambalnya..nmpk celah pokok pegaga ada aak pokok asam tu

    ReplyDelete
  3. Salam, sedap telur kuning yang macam tu, banyak pokok pegaga, bole buat ulam..

    ReplyDelete
  4. suka juga telur rebus kejadian mcm gtu..yummy

    ReplyDelete
  5. selain pegaga, MY nampak Gary.. habisla pegaga tu nanti kena kunyah

    ReplyDelete
  6. Nampak siput babi!
    Alamak mengapa tidak nampak bulan di sini? Nanti malam hendak tengok balik kalau ada.

    ReplyDelete
  7. uishhh siput berkg kat pegaga ke tu.. amboi meriah.. haha

    sy pon suka telur rebus camtu.. sedap..

    ReplyDelete
  8. Tak tahan tengok bubur candil durian tu dana..terbau2 smp sini

    ReplyDelete
  9. Sedapnya bubur.. Sedap juadah raya.

    ReplyDelete
  10. Kak, duduk rumah apa lagi yang kita boleh buat selain dari makan dan tidur. hehehehe

    ReplyDelete
  11. selain pegaga, ada siput berjemaah hahaha

    ReplyDelete
  12. Samalah kak dana, duduk rumah bukan ada apa sangat untuk diceritakan hehehe.
    Aiyan ajak jalan jalan ke tuuu kak dana

    ReplyDelete
  13. Bawah pegaga, ada banyak siput babi. :D
    Muka Aiyan macam terkejut je, kat tangga tu. Hehe..

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...