Wednesday, October 28, 2020

PEMANDANGAN PAGI YANG INDAH

 Assalamualaikum semua,

Hari ini aku BDR, semalam aku kerja di pejabat dan Edy yang jaga Aiyan. Bila aku kerja Edy sukarela nak hantarkan ke pajabat, selalu dalam pukul 7 pagi baru keluar rumah. Dapatla tengok pemandangan pagi yang indah...

Boleh tengok kebun sekangkang kera aku, dengan bunga ros yang sentiasa berbunga. Bahagia... yelah selalu, pukul 6.20pagi dah gerak man nampak apa, gelap je hehehe


Bahagia rasa



56 comments:

  1. tenag bila dpt tgk tanaman pg2 kn

    ReplyDelete
  2. seronok kalo nampak tanaman kita hidup subur..terapi mata dan mental...

    ReplyDelete
  3. Bestnya ada tanam tanaman, segar je mata pagi2 tengok..

    ReplyDelete
  4. abes kalo ahkak BDR x jenguk ke kebon sekangkang kera tuuh., hehehe mesti jenis memerap dlm umah je kannn., ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. idokla pagi2 buta dah jenguk wak, kul10 baru jenguk

      Delete
  5. Seronok tgk hijau2 mcm ni dipagi hari kan.. dana tq ye hadiah dah sampai.. mmuahh
    http://www.mamapipie.com/2020/10/dapat-hadiah-kasih-sayang-dari-dana.html

    ReplyDelete
  6. dah setel ke org kat atas yg suka baling puntung rokok tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. blm kak masih ada lg, doa je la moga dia tetcekik puntung rokok

      Delete
  7. Untung ada orang hantarkan.
    Keluar pagi-pagi seronok sebab cuaca masih dingin.

    ReplyDelete
  8. Banyak nya pokok dana.. Rajin betul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. banyak pokok ros je kak yg lain xbape menjadi

      Delete
  9. best kan ada pemandangan gini.
    aida pun sebelum gi keje dan balik keje tgk pokok jugak.
    ini pun ada beberapa pokok baru yg baru nak membesar.
    harapnya ok la, dana :)

    ReplyDelete
  10. awalnya gerak gi keje slalu...ammi 6.20 tu baru hegeh2 nak ambil wudhu'

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu dulu kalay tak pkpb kak kalau lambat jem sana sini

      Delete
  11. Puas hati tengok hasil tanaman menjadi.

    ReplyDelete
  12. Alhamdulillah.. subur cantik tanaman Dana..

    ReplyDelete
  13. jika tanaman kita subur, hati pun berbunga-bunga.

    ReplyDelete
  14. Pagi yang indah tengok tumbuhan-tumbuhan, hati pun rasa tenang

    ReplyDelete
  15. Macam-macam ada. Senang nak memasak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheheh boleh la sikit dik, tp untuk sayur masih tak banyak

      Delete
  16. Wah bestnye kebun dana w/p sekangkang monyet bak kata Mona kg people tu,hihi..tapi ada mcm2 nampaknya tu. Akk pun suka juga menanam2 ni sejak berenti keje tu ari.

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheheh... tulah, ini pun banyak dah layu, banyak kene tukar tanah

      Delete
  17. Walaupun bekerja rajin Dana bercucuk tanam.Seronok kan bila tanaman kita menjadi

    ReplyDelete
    Replies
    1. petang dengan ujung minggu je jengah kak... kdg dtg mls takat siram je

      Delete
  18. Cepat je kebun Dana makin membiak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. masa pkp aritu la ni kak, pas pkp la dok beli bunga ros je

      Delete
  19. Akak dah stop dah Dana berkebun. HAHA! tapi seronok kan? nampak hijau, segar ajer mata nengoknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini pun dah stop tak membeli lg, dah tak muat kak

      Delete
  20. layan bunga best kak. bila tengok daun dia segar pun dah rasa nikmat. inikan pula kalau tengok pokok berbunga mekar.

    ReplyDelete
  21. Best bila tengok ciptaan Tuhan nan satu ni, sejuk mataaa

    ReplyDelete
  22. Pagi2 tgk mmg segar je rasa kan..lg2 tanaman hasil tgn sndri :)

    ReplyDelete
  23. best ny dana.. luas kawasan.. kalau sesak boleh petik sayur2 yang adaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak luas la kak... hakikatnya tnh sikit je tu

      Delete
  24. Sangat2 indah, nyaman dan redup je mata memandang :D

    ReplyDelete
  25. ada hikmah dapat kerja dari rumah..
    orang suka tanam tanam ni mmg rasa layan jee tngk pokok2 kan..

    ReplyDelete
  26. Wah kat bando pun ada tanam pisang.
    Subur pulak tu.

    ReplyDelete
  27. ini sesungguhnya rajin... un sat je terjebak masa viral pokok2 hiasan, pastu dah tak ingin tengok da hahahah

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...