Saturday, May 2, 2020

BERBAGI REZEKI

Assalamualaikum semua,

Kat rumah, kami memang dah takde jaga kucing lagi. Tapi kami memang tetap sediakan makanan kucing dan air kat depan grill rumah. Memang selalu ada kucing jiran-jiran atau kucing tak bertuan tumpang makan. 
Cuma sejak beberapa minggu perasan burung gembala kerbau yang warna hitam tu selalu tumpang makan sekali. Tapi susah nak ambil gambar atau video. Selain itu cik tupai pun suka makan, comel sangat. Sedap kot makan makanan kucing bosan makan buah kot 😁. 

Si tupai tengah tumpang makan

Rilex je dia makan... 

Burung ni memang susah nak ambil gambar, dia nampak je kamera terus lari terbang...tapi boleh dengar la bila dia makan tu, sebab bising dan siap tergolek bekas tu,yelah dia dok nk bertenggek tepi tu mana la stabil kan

29 comments:

  1. Sini pun bagi kucing dan burung makan.

    ReplyDelete
  2. Bagus Dana, sama macam rumah Mak, dulu bela kucing, then dah tak bela, tapi kucing luar datang banyak, so sediakan aje makanan kat luar...kadang bagi nasi gan ikan pun kucing tu makan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dana tak pernah bagi nasi dan ayam or ikan sebab malas nak cuci, ini nak cuci senang sebb kering je

      Delete
  3. Alhamdulillah...berkongsi rezeki Allah..insyaAllah murah rezeki Dana

    ReplyDelete
  4. Terbaik kak Dana. sama² kongsi rezeki. Seronok bila tengok mereka enjoy makan apa yang kita berikan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah tak sangka burung dgn tupai join sekali

      Delete
  5. Betul apa, zaman sekarang ni haiwan pun dah pandai pilih makanan,sama juga dengan kambing peliharaan mak saya. Kucing-kucing yang datang ke rumah kami tak mahu makan ikan, tapi kalau anak bagi ikan bilis, memang habis dimakannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memilih yek kak kucing sekarang heheheheh

      Delete
  6. sharing is caring 😍 kat rmh aku, burung ni mkn cili, dah le membazir, dia mkn setgh je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahah makan cili melepas mesti pedih tongkeng dia

      Delete
  7. Menyenangkan dapat berbagi rejeki dengan makgluk hidup yang lain ...
    Mereka juga perlu makanan.

    ReplyDelete
  8. kat rumah wak ada ternak 11 ekor kucing.
    Makan friskis dengan ikan rebus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sini makanan kucing yg bijirin je wak... senang nak jaga, letak luar kering je

      Delete
  9. Alhamdulillah..berkongsi rezeki.

    ReplyDelete
  10. semoga lebih murah rezeki dengan cara ni

    ReplyDelete
  11. yang tahk tahan tu kucing kucing ni bukan setakat datang makan tapi siap peket air kencing sekali. habis kete dan motor dispraynye. x berterima kasih lgsung kat tuan rumah.

    ReplyDelete
  12. alahai comel pulak tupai dengan burung pun tumpang makan makanan kucing...

    ReplyDelete
  13. Alhamdulillah.. berkongsi rezeki.. comel je tupai tu..

    ReplyDelete
  14. Semoga dipermudahkan rezeki kita. Boleh pula dia kongsi makan haha.

    ReplyDelete
  15. Alhamdulillah... pahala sekecik kecik zarah pun Allah kirakan....rugi tak kaut ye Dana lagi lagi buan pose ni

    ReplyDelete
  16. Semoga bertambah murah rezeki dana

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...