Wednesday, March 20, 2019

musang oh musang

As salam semua kwn2,

Mulai harini sampai ahad penat betul kami, kene tumpang parking kt felda sbb jabatan kami nk bt open day, GSD (Global Surveyors Day) dari 22 hingga 24 mac nih. 

Penat nk menapak dr opis sampai ke felda tuh, pastu tgri nk kuar amik aiyan lg, mmg mencabar betul lah. pastu sabtu ahad kene keje, ni kira 1st time aku keje ujung minggu nih.

Nk cerita pasal musang nih, aku tak tau lah berapa kecil musang yg menceroboh masuk dlm bilik aku nih, abis biskut aku dlm tupperware, wet tisu dan blusher aku dikerjakan.  Sblm2 ni mmg dia biasa msk bilik aku nih, tp aku dh ttp lubang belakang ekon tu yg jd laluan dia. Baru2 ni mlm td dia msk lg, aku tak tau lubang celah mana yg dia msk lg... tensen aku

Taunya tinggalkan sepah , kencing n taik dia... tak tahu nk cakap apa.

puas aku cari wet tisu nih atas meja, sekali nampak dh kot bwh kotak

dia ingat ni makanan ke apa, geram aku

blushr aku pun dh kene tebuk nih... sedangkan takde bau makanan pun

14 comments:

  1. Mana dtg musang Tu Dana..
    Selalu kat kg jer..
    Kat Bandar pun Ada🤔

    ReplyDelete
  2. k Norhayati- dia masuk ikut lubang ekon kt bilik tu kak, dh tutup2 pun dia pandai je masuk... geram rasa

    ReplyDelete
  3. AllahhuAkbar...

    hai la musang. Tapi, betul ke musang Dana? Atau haiwan lain? (@0@)

    ReplyDelete
  4. musang nie betul betul buat kita geramkan..

    kalau jumpa boleh pukul dengan penyapu..

    biar ia tahu ..

    ReplyDelete
  5. eh pelik betul musang ni...benda bukan makanan pun dia rembat..nak main agaknya

    ReplyDelete
  6. HMM MUSANG PULAK MENGGGANGGU YA KENA PASANG CCTV KOT DANA BARU TAUDIA MSUK KLUAR KUT MANA

    ReplyDelete
  7. rasanya ni bukan kes musang.
    Musang ni besar, lebih besar daripada kucing dan jarang2 masuk rumah sebab dia pemalu.
    Pada ramalan wak, ni kes tupai tanah.

    ReplyDelete
  8. Eh musang betina tu dana sebab minat brg perempuan 😊 gurau je yea

    ReplyDelete
  9. kakcik Nur- aah musang kakcik, sbb sblm2 ni dh pernah jumpa dia jengah, lps tu mmg kami tahu lah keje dia

    mrHanafi-tulah mmg geram, nakal sgt

    Sunah- sbb dia cari makanan tak jumpa, benda lain dia bedal lah

    k Paridah- kalau pasang pun blh tgk lagi sakit ati kak, tahu dh mana lubang dia guna

    wak WP- musang ni mmg biasa mengganas kt jupem ni wak, pernah tangkap sebelum2 ni tp ada anak beranak dia lg tuh

    Shirven- hahahah mungkin jgk tu, nk try test camne kan

    ReplyDelete
  10. ish3.. dasyat betul musang ni. hehe.. panggil puspa utk selesaikan masalah ni. hehe

    ReplyDelete
  11. isk isk musang ni habis dia rosak semua. cari makanan le tu.. x jumpa sampai semua dia tebuk. adoiyai.. syukur time tu xda orang.

    ReplyDelete
  12. Musang tu beso mana ek Dana? Mcm tak percaya je dia boleh masuk ek. Bukan tikus ek Dana. Bersepah tu satu hal, berak kencing pulak tu, tu yg tak tahan kan

    ReplyDelete
  13. en Ejulz- puspa tu apa yek heheheh

    SYM- tulah pslnya, geram la tu tak jumpa makanan

    k Hainom- kecik je rasanya kak nom... bkn tikus mmg musang sbb bangunan kami mmg dh biasa tangkap keluarga si musang nih

    ReplyDelete
  14. Mana pula dtg musang tu ye.. aritu Ada Kat opis mama tapi Kat luar je

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...