Monday, January 30, 2023

CUBA MENJUAL AYAM BAKAR MAYONIS

 Assalamualaikum semua,

Selamat pagi semua, sebenarnya aku masih lagi rasa sedih, hiba semalam petang akaun google aku kena hack atau FB aku yang kena. Tiba-tiba je jadi gitu dan tak tau camne nak buat untuk dapatkan semula FB tu, dahla aku buat FB tu dari aku bujang, banyak sangat cerita dalam tu. 

Walaupun hati tengah sedih hidup kene teruskan juga kan. Hari ini aku nak cerita pasal minggu lepas aku dapat tempahan ayam bakar mayonis. Mulanya buat 3 ekor untuk hari khamis lepas tu ada lagi yang tempah 2 ekor untuk jumaat. Alhamdulillah dapat tempahan seekor untuk isnin dan aku buat juga jualan 1 bahagian kecil ayam, seekor ayam potong 4 jual di kedai Puspanita. Esok pun dah ada yang tempah, syukur moga akan terus dapat tempahan dan laku jualan aku tu. Aku pernah kongsikan resepinya dulu di blog, kot kalau ada yang nak cuba. klik sini .

tempahan pertama berdebar juga



3 ekor ayam

esoknya buat 2 ekor pulak



Ini hari ini punya

jual kat kedai seekor potong 4

24 comments:

  1. wah..menariks je. kalau dekat leh tempah jugak..makan ngan salad...dap tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. macih kak, ala segan la akak lg teror masak dari dana heheheh

      Delete
    2. Dana....pen merah pen biru, bila nak email mummy ayu?

      Delete
    3. alamak, akak ada pernah minta dana emel ek? ya Allah lupa dana ni kak... maaf kak, nnti dana emel ya

      Delete
    4. Mesti x perasan tau... baca kat sini yer... https://mummyayu.blogspot.com/2023/01/tuan-tanah-gi-bercuti-congrats-to.html
      Pas tu email kak ayu key... šŸ˜‰

      Delete
  2. Salam dana, akak pun ada kena juga sebelum ni, tp FB ada bagi mesej yg ada org lain gunakan akaun akak, dan kalau bukan akak yg guna dorg minta tukar password, jadi akak pun cepat2 tukar password. nampak sedap tu dana, moga dimurahkan rezeki ye dana

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia suruh tukar tapi bila dana masukkan pw baru tu, dia terus kuar nama pempuan tu. Entah la dana cuba beberapa kali tapi tak boleh keluar nama perempuan Indon yang hack fb dana kak... huhuhu sedih betul.

      Delete
  3. Wahh... kak dana.. Dah niaga ayam bakar mayonis skrg.. Semoga sentiasa murah rezeki kak..

    ReplyDelete
  4. wah..nampak sedap tu. best la ada oven besar..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah cuba-cuba, oven tu beli masa rajin buat roti dulu... itu pun oven biasa je ni dik oi

      Delete
  5. Seronok niaga kecil-kecilan dari rumah.
    Alahai Dana... sianlah pulah pasal FB tu. Moga dapat semula, sayang banyak gambar dan kenangan di situ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah kak, selagi ada yang oder kita buat. Sayang sebab dari bujang lebih 10 tahun fb tu macam2 ada situ

      Delete
  6. kesiannya Dana cuba tanya2 member yang pakar FB..akak nak membantu pun fb setahun belum tentu on..huhu harap dapat la balik FB tu cuba godek2 lagi Dana kot2 boleh
    akak dah pernah cuba resepi Dana ni memang sedap....moga laris jualannya ye boleh buat tambah beli bling2 hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak ada kawan-kawan yang pakar fb ni dapat membantu kak, sedih betul rasanya.... nak nangis rasa tapi itulah redhokan jelah... tak tau apa nak buat kak. Terima kasih pernah cuba resepi dana ni kak... amin2 moga makbul doa akak

      Delete
  7. Sedapnya ayam dana tu.. Kalau dekat boleh buat pesanan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah kak, tapi pernah juga dana kongsikan resepinya kot akak teringin nak cuba hehehe

      Delete
  8. wah bgs tu wat jualan....pernh tgk resepi ni tp tk try lg

    ReplyDelete
  9. Allah! Risaulah kalau kena hack ni. Moga dipermudahkan urusan akaun dana tu ye. Apapun sedapnya menu dana, boleh pos ke Ipoh x?! Hahahahaha! Nyumm’s!

    ReplyDelete
  10. Wah…terbaik ni Dana! Moga maju jaya. Seronok berniaga kan..

    Kawan akak pun baru terkena jugak, fb & ig hilang. Entah kenapa.

    ReplyDelete
  11. Dah selesai ke masalah fb dana tu? menarik ayam mayonis ni... nnt dh x bz share resepi ye

    ReplyDelete
  12. Kalau dekat boleh tempah.
    Moga dapat beli daripada Dana nanti. Insya Allah. Amin.

    ReplyDelete
  13. hantar ke shah alam dana confirm akak oder

    ReplyDelete
  14. Err..akak dh try PM org yg hack tu tak..mntk pulangkan balik...ada org yg bagi balik...
    Moga dapat semula fb nanti...

    Sedapnyaaa makanan tu Kak! Saya suka Ayam bako!! Terliurr! Moga dilimpahkan Rezeki ye ❣️

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...