Wednesday, January 26, 2022

WW KUCING DAN RUMPUT KAPAL TERBANG

 Assalamualaikum semua,

Ini bukan kucing aku, tapi memang banyak kucing suka lepak depan rumah makan rumput kapal terbang ni. 

udah lama tak cabut rumput, panjang macam apa da...

23 comments:

  1. jangan kucing tu membuang merata sudah la. sekali dah membuang, terus dia membuang kat situ. macam depan rumah saya. stress la. sebab kucing saya membuang kat pasir dalam rumah. kucing orang lain pulak membuang depan rumah saya. haihh.. sabo ajelah

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia tak berak dekat depan umah akak, tapi selalu kencing kat tepi pasu, kat tepi guni tanah... geram betul lah... penat cuci nanti kencing lgi

      Delete
  2. Agaknya rumah kak Dana banyak kucing, jadi kucing suka datang kot. Baru tahu namanya rumput kapal terbang. Sebab dibuat macam helikopter tu eh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah salah satu sbb ada kucing dan rumput tu, kalau kucing liar mmg suka menempel kt rumah sebab tahu kat umah ada kucing jugak

      Delete
  3. dpn umah tepi jln pun bykk dana rumputubt kucing ni
    kucingg pun sama byk jga merata sini
    ada yg org bela. dan ada yg memang terbiar je cari mkn
    kucing akak 4 ekor ptg2 bw keluar tgk luar bg main2 kejap kat pokok2
    kalau moktam dulu dia suka la sgt keluar main2, sedihhh pula teringatt dia huhuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah kak rumah dana rumputnya subur sangat ahhahaha...
      kucing ni nampak bersih tak tau lah kot ada org bela atau tak, tapi itulah kadang kencing depan rumah abis bau hancing

      Delete
  4. Orang kata kucing tu pembawa rezeki..tapi kalau yang jenis berry merata depan rumah kita,,,,adoiii menguji kesabaran...hihihi
    Ooooo rumput pun ada yang jadi makanan kucing yer..baru saya tahu

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah pasalnya, kucing ni suka kencing tepi rumah... tepi pasu bunga kadang geram betul

      Delete
  5. Lepas makan tu dia akan muntah, mcm cuci perutlah gitu.Mana pakcik yg dana upah cabut dan bersihkan rumput2 tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak dapat dijumpai pakcik tu, pakcik tukang kebun dalam rumah tu jenis ikut mood itu yang panjang rumput tu

      Delete
  6. Replies
    1. bukan jugak SR, sebab nya rumput rumah akak yg dah makin panjang hehehhe

      Delete
  7. Eh kali kedua tegnok gambar baru perasan ada meow..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheheh itulah pandai kan yg amik gambar tu

      Delete
  8. rumput ni ada khasiat utk kucing mungkin

    ReplyDelete
  9. Rumput ni keras kalau kucing tu makan ke, tapi tak kunyah betul-betul boleh luka dalamannya. Tapi kalau sekadar jadi tempat gurau senda main sembunyi-sembunyi ok je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak keras, ramai yg kata kucing memamg suka makam rumput ini untuk bersihkan dalaman dia

      Delete
  10. rumah kak yan tak de kucing. rumah jiran semua ada. tepi, depan belakang semua elok sgt buang hajat depan pintu pagar. adoiii. kalau terpijak tu yang tak tahan tu.

    ReplyDelete
  11. Waalaikummussalam kak, masyaallah lamanya tak singgah sini

    comel je cikcing tu lepak situ

    ReplyDelete
  12. Ni kucing makan kalau ada keracunan kan

    ReplyDelete
  13. Oh! ini pencinta kucing kata namanya rumput helikopter ada 2 jenis bunga putih dan bunga kuning tak pasti mana satu yang terbaik untuk kucing. Biasanya kena rebus dulu kemudian air tu bagi kucing minum kalau kucing sakit parvo dan lain-lain. Wallahualam

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...