Thursday, March 23, 2023

PHOTO DIARY 11/2023

 Assalamualaikum semua,

Selamat berpuasa semua kawan-kawan, untuk yang bercuti nikmatilah masa rehat ya. Lagi lah kawan-kawan di Johor cuti hari ini sampai sabtu seronoknya. Hari ini sampai pejabat awal betul, esok-esok kita betulkan waktu pergi kerja tu. Elak jem pagi tapi petang tak tau lagi macamne. Bulan puasa aku balik pukul 4.00 petang tau harap masih tak jem lagi lah. 

Oklah jom kita layan cerita bergambar ya.

macam sama tapi tak serupa, ini masa hantar paksu ke UKM

cantik bulat nampak matahari


bandar Kuala Lumpur dari kejauhan

aku sampai rumah dia akan keluar melepak dekat depan grill tunggu atoknya sampai


lepas bergotong royong tu, kami lepak kat kedai layan air sirap sejuk


ini semalam petang, dia dapat aiskrim balik dari transit

dekat pejabat, kat Lebuhraya MRR2 kering tapi dekat rumah baru lepas hujan lebat

Baju melayu dia waktu bulan puasa ni dia pakai la pi terawih

sahur pagi tadi

terawal gila sampai pejabat

lif kami rosak lagi, jadi lepas mendaki tangga geng-geng perempuan lepak kat bilik aku sambil borak menu bersahur dan berbuka hehehhe

Sebelah kiri tu Pegawai dari pejabat aku, dia antara pakar falak ni di Menara KL

Selamat berpuasa, nampak tak tu gambar anak bulan?ini gambar dari teleskop

gambar dari kawan pejabat yang bertugas di Teluk Kemang untuk tengok anak bulan

ini antara teleskop pejabat kami

Kawan pejabat mencerap anak bulan Ramadhan di Teluk Kemang, Port Dickson. Yang baju melayu Pengarah ku 

22 comments:

  1. Awal sangat sampai.
    Wah seronok pergi tempat boleh tengok anak bulan Ramadhan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah kak timing awal sangat, pejabat dana memang ada bahagian untuk cerapan dan falak

      Delete
  2. Selamat berpuasa... bestnya balik kul 4 ek bulan ni... wow, nengok anak bulan...syok tuuu!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih, balik pukul 4 pun mesti sesak jugak tu

      Delete
  3. Amboi...awal betul sampainya ke ofis ye... Selamat Berpuasa

    ReplyDelete
  4. salam ramadhan, selamat berpuasa..
    sama la..MA pun sampai awal kat opis hari ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah kak , lps siap terus gerak kalau tak mesti jem pulak

      Delete
  5. selamat menunaikan ibadat puasa Dana. saya hari ni ponteng keja..hehee

    ReplyDelete
  6. Comelnya topi sama tu!

    Oh ya, Kak Dana, nanti singgah sini tau https://www.syaznirahim.com/2023/03/yeay-kak-dana.html :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah geng topi sama... alamak ada apa tu, kene jenguk tu

      Delete
  7. Salam Ramadhan Kareem Dana.Wah..mencerap anak bulan..kat mana tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada yang mencerap dekat menara KL dan Teluk kemang PD

      Delete
  8. selamat berpuasa aiyan....awalnya Dana sampai,lift rosak lg letihnya naik tangga bulan ramadhan ni mau sampai atas dah dahaga

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah timing terawal lps solat terus gerak... jln lak masih clear lagi itu awal gila

      Delete
  9. Selamat berpuasa kak dana n family šŸ˜Š

    ReplyDelete
  10. selmat berpuasa
    samaa la anak2 bulus akak menunggu je kat pintu
    he hee ptg blk keja depa la.sambut dulu

    ReplyDelete
  11. Sampai awal boleh tido kan...wah..macam best jer tgok anak bulan...selamat berpuasa Dana

    ReplyDelete
  12. Sahur nasi goreng ya Dana. Firdaus suka makan nasi goreng.

    ReplyDelete
  13. Awalnya Dana sampai pejabat.. Sahur makan nasi goreng memang semangatlah.. hehehe..

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...