Monday, April 27, 2020

MENU BERBUKA 1 HINGGA 3 RAMADHAN

Assalamualaikum semua,

Bulan puasa ini, tenang je rasa. Bila nak masak juadah berbuka pun boleh buat tanpa terkejar- kejar. Sejak takde bazar aku rajinkan diri masak menu berbuka dan sejenis kuih. Air buat masa ini aku cuma sediakan teh o panas, sekarang setiap petang hingga maghrib mesti hujan lebat.

Jom tengok menu yang aku sajikan.

Hari pertama gigih aku buat apam balik... sedap jadi jug

Nasi goreng sardin dan telur mata, tepung pelita dan bubur pulut hitam jiran kiri kanan yang bagi

Kuih abok-abok menu hari ke2

Mee goreng ayam, buah dan karipap sardin jiran sebelah bagi 

Murtabak mini

Mehun soto dan murtabak, ada cucur udang juga maktek bagi

Bukan main excited dia nak berbuka, alhamdulillah 3hari dah dia puasa penuh cuma hari pertama dia sahur kul7 pagi heheh

24 comments:

  1. Alhamdulillah, sesama jiran saling betukar juadah berbuka puasa. Orang memberi kita merasa ye.

    ReplyDelete
  2. Siap abuk-abuk tu bungkus dalam daun pisang.
    Alhamdulillah Aiyan dapat berlatih puasa dan dapat puasa habis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abok-abok memang bungkus dengan daun pisang

      Delete
  3. Rasa santai je Kan Dana,
    Tak terkejar-kejar nak masak..
    Semlm menu berbuka akak nasi lemak..
    Pastu air barli panas ..
    Untuk manisan akak buat pengat labu..
    Simple je Kan..

    Bestnya duduk dekat dgn adik..
    Boleh bertukar2 juadah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedapnya kak, menu simple janji kita masak sendiri

      Delete
  4. Meriah menunya...satu hari nanti nak buat gak apam balik tu heheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Simple je kak yg meriah bila ada jiran bagi juadah

      Delete
  5. apam balik buat sniri ya.. hihi.. apa pun puasa kali ini agak meriah dgn makanan yg disediakan snri , sy=mua jadi pakar memasak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah lama tak makan apam balik, itu pasal buat sendiri

      Delete
  6. buat juadah sendiri jimat masa dan jimat duit., ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu wak, duduk di rumah takde buat apa baik masak

      Delete
  7. bila menu sendiri swap dengan jiran2 dah macam baru balik dari bazaar gayanya. =)

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah, macam2 menunya.
    Seronoklah ayyan.

    ReplyDelete
  9. JAMU SELERA DGN APA YG TERINGIN TAPI KENA RJN MASAK KAN DANA

    ReplyDelete
  10. Aiyan dh turun berapa kg sejak posa ni Dana...

    ReplyDelete
  11. Wahhhh isteri mithali sangat ni kalau mcm ni....Helloooo hakak pun masak hari hari hokey hahahhaa.... Ingat teringin nak buat kuih habuk habuk tu jugaklah tp tak delah bungkus guna daun pisang, nak buat mcmc mana jiran tak de yg tanam daun pisang... huhu
    Hakak hari tu pun ada try gak apam balik tu....

    ReplyDelete
  12. Meriah menunya kak. Sedap belake.

    Akak nanti share resepi murtabak mini tu boleh tak. 😋

    Selamat menyambut bulan ramadan kak Dana 🥰

    ReplyDelete
  13. Alhamdulillah.. Rajin Dana memasak.. sedap-sedap menunya..

    ReplyDelete
  14. Meriah menu ramadhan kak dana. suka tengok :)

    ReplyDelete
  15. rajin kau buat kuih dana. aku dah kmalasan ni

    ReplyDelete
  16. hai aiyyan...puasa ke tuuuuu..

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...