Wednesday, April 1, 2020

PKP2020 STAYATHOMEDAY 15 TANAMANKU

Assalamualaikum semua,

Dah 15 hari tak keluar ke mana kecuali tepi rumah ni. Bersyukur juga ada tanah sekangkang kucing tepi rumah ini. Merasa jugakla pijak tanah sambil ambik angin pagi. 
Sambil teman paksu potong rumput, call maktek dia pun jenguk kat balkoni dengan ecah. Rindu wei .... rindu nak tengok jalan ke pejabat. Tekak ngegada nak makan ayam KFC. Nak masak pun otak dah makin tepu.

Maktek dengan ecah dok lambai-lambai

Berputik dah pokok mulberi yang aku semai batangnya

Sambil borak dengan paksu, dok pesan jangan potong lak pokok mulberi yang baru bertunas hahahah

dia pun sibuk nak tolong jugak bila kami duduk depan

Lepas bagi baja yang mak bawakkan dari kampung nampak subur pokok aku

Pokok cekur nampak gemuk sama dengan bayam brazil

29 comments:

  1. pokok cekur Dana..kemain subur cantik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas tukar tanah dan bagi baja baru jadi gitu kak

      Delete
  2. Oklah kak ada tanah sekangkang kucing. Sekurangnya ada jugak aktiviti nak buat hehe. Duduk dalam rumah je mengadap tv dah naik tepu 😩

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah pasalnya boleh la buat2 siram pokok ke apa kn

      Delete
  3. jeles nengok bayam brazil akak gemok betul...bayam brazil saya macam tak dapat diselamatkan je..hahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak bagi baja sunah, kalau nampak dia layu potong batangnya dan semai kt tanah lain

      Delete
  4. Bestnya kak. Mau juga tanam pokok mulberry tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi tulah tak berapa menjadi pokok mulberi akak dik oi

      Delete
  5. sama lah kite wak.. menanam dalam pasu je.. hee~ tapi okay lah.. terisi gak masa lapang yang tak tau nak buat ape tu..

    ReplyDelete
  6. suburnya pokok cekur dia..seronok juga bertanam kan..saya start PKP ni baru bersungguh nak tanam pokok bagai..semoga semakin subur semua tanamannya..:)

    ReplyDelete
  7. Nampak subur poko cekur tu. Pokok kesum pun tumbuh juga... uwaaaa kakak tanam kesum tak pernah tumbuh huhuhuuuu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dana boh baja kak kat cekur tu... mak bekalkan dr kampung, kelsum tu aritu ada 3 btg yg berdaun satu2 mati tinggal 1 ni.

      Harapnya panjang umur

      Delete
  8. wah mjadi juga tanaman kau dana ek. pasni bila nak masak ada lah herb tu sikit2 kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takat pandan dgn bayam brazil je aku biasa menuai yg lain jarang sangat

      Delete
  9. Wow you have so many plants! Rajinnya!
    Teringat dekat arwah ibu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini kira sikit ni dik oi... pokok yg sama je akak tanam heheheh

      Delete
  10. sekangkang kucing pun kucing lahhh.Janji ada tanah buat jenjalan dan main tanam tanam..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tanamnya pun kat pasu jugak dik... bolehla buat cuci mata

      Delete
  11. Bila duduk rumah, memang terjaga rumah dalam dan luar. Habis kemas, bersih sebab tak tahu buat apa lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul lah tu... ada je nak buat dari melayan bosan

      Delete
  12. untung ada paksu boleh tlg potong rumput tu :)

    ReplyDelete
  13. Permisi Ya Admin Numpang Promo | www.fanspoker.com | Agen Poker Online Di Indonesia |Player vs Player NO ROBOT!!! |
    Kesempatan Menang Lebih Besar,
    || WA : +855964283802 || LINE : +855964283802

    ReplyDelete
  14. Untuk mempermudah kamu bermain guys www.fanspoker.com menghadirkan 6 permainan hanya dalam 1 ID 1 APLIKASI guys,,,
    dimana lagi kalau bukan di www.fanspoker.com
    WA : +855964283802 || LINE : +855964283802 ||

    ReplyDelete
  15. watch kissasian online and english subbed. Watch the best kiss asian from the comfort of your living room. kissasian is free and legal.

    ReplyDelete
  16. dramacool
    dramacool
    I was able to find good information from your blog articles.

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...