Tuesday, June 14, 2022

AYAM DAN KAMBING PERAP BBQ BELI DI AEON

 Assalamualaikum semua,

Sudah 2 hari kena mendaki tangga sampai ke tingkat 6, entah bila lif dan dibaiki. Seksa betul lah jangan la sampai berminggu dibiarkan je keadaanya gitu, stress nak mendaki tangga lagi lah dalam keadaan aku yang baru nak sihat ni.

Dua minggu lepas kan aku ada cerita pergi ke Aeon Alpha Angel Wangsamaju, kami ada beli ayam dan kambing perap di pasar basahnya. Lepas masak dan rasanya sedap si Aiyan siap mintak untuk makan lagi minggu ini. Jadi hujung minggu baru ini beli lagi ayam dan kambing tu. Aku masak dalam `air fryer` je untuk 20 ke 25 minit suhu 180. Hasilnya memang sedap lembut cukup perisa. Memang wajib cuba kalau ke Aeon tau.

kambing bakar

ayam dan kambing


lawankan dengan kentang lenyek buat sendiri

minggu ini punya, hari ahad masak ayam bakar, lawankan dengan roti je

malam tadi bakar yang kambing pulak... 

18 comments:

  1. Boleh cuba Aeon punya ayam dan kambing perap pula.
    Sebelum ini cuba yang Mydin punya.
    Senang kan tidak perlu beli bahan perap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul jugak tu, perapannya pun banyak tak kedekut

      Delete
  2. alhamdulillah...naik tangga adalah satu senaman yang bagus dan anggap ia satu paksaan untuk bersenam hehehhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. sudah la kita ni baru baik sakit naik tangga untuk 7 tingkat setiap hari seksa tu, kalau sehari dua ok lah kadang berminggu sampai berbulan... penat wei

      Delete
  3. sedap tu kambing & ayam perap...guna air fryer mmg mudah

    ReplyDelete
  4. Belum pernah cuba lagi ayam atau kambing perap di AEON. Tapi memang mudah kan kalau yang dah siap perap macam ini. Tinggal masak jer...

    ReplyDelete
  5. kalo kambing sy xleh mkn sgt.. nt pening.. tp nmpk menyelerakan sungguh! kena tahan nafsu.. haha

    ReplyDelete
  6. Kat aen mmg sedap2 n murah. Yg pasti jimat masa xpayh perap. Tggl siapkan aje nk msk

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya boleh di kira mampu milik dan murah juga yang siap perapnya... sedap pulak tu

      Delete
  7. Replies
    1. sedap kak, nak senang kerja tinggal bakar je

      Delete
  8. Siannya Dana…baru baik dari sakit dah kena daki sampai tingkat 6. Moga lif segera ok.

    Akak kalau buat lamb stew, beli kambing perap kat Aeon je. Lebih sedap.

    ReplyDelete
  9. Senang keje kan, tinggal bakar dalam air fryer

    ReplyDelete
  10. Beli yang dah siap marinate tu lagi senang dari marinate sendiri kan...akak pun selalu beli macma tu je la..tapi kalau kerajinan sampai memang marinate sendiri

    ReplyDelete
  11. Ooo ninbeli yg siap perap Tu ye. Serious nampak sedap

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...