Thursday, November 15, 2018

Hari Anugerah Cemerlang SKPD


As salam semua kwn2,

Selamat hari khamis kawan2.... 

Arini sekolah aiyan ada Hari Anugerah Cemerlang, tak sangka si gendut kecik tu dapat naik pentas.  Sebelum ni ada terbaca dlm buku maklumat dia pasal cuti, 5hb hingga 7hb sebab deepavali, pastu tertulis gk 15hb cuti Hari Anugerah Cemerlang , kiranya murid2 tak terlibat tak perlu datang sekolah pd tarikh 15hb.  Aku dh bgtau maktek minggu lepas kata kt 15hb nk suruh jagakan aiyan sbb sekolah dia tutup, masa tu mmg terpikir lah si budak ni akan naik pentas.

Kelmarin papa dia wassap bgtau dpt jemputan ke Hari Anugerah Cemerlang, bila kita tanya dpt no baper, dia bgtau no 2.... kita pun oh... ok... pastu semalam baru nampak kt surat jemputan tu dia dpt no 1 n terbaik dalam matematik... 
syukur, alhamdulillah.... tak kisah la dia kelas special sekalipun, yg penting dia nak belajar.... mama dh cukup lega.

Sebenarnya tadi masa gambar atas pentas mama suh papa amik gambar, tp papa nya tersalah guna kamera fb, kamera tu link ngn fb tp kalau amik gambar ngn kamera tu kene save trs klu tak tak tersimpan la.... jdinya semua gambar atas pentas takde... tunggu yg cikgu amikkan nnti dia akan up kt fb. Jadi mama amik jgk la gambar2 dia kt sekitar tu sebelum balik tu

* aku kongsi kan kt sini sebab aku pernah rasa jauh hati masa dia tadika dulu bila dia tak dpt pun apa2 sijil kecemerlangan, aku jauh hati, aku cemburu ngn org lain... tp aku silap sebab masa tu aku tak hantar aiyan kt tempat yg sepatutnya, sbb dia bkn mcm anak2 lain... dia istimewa... 
Mungkin Allah nk tunjuk pada aku, yg selama ni aku khilaf, salah menilai anak aku sendiri... 

tak sangka betul sbb kt umah dia mana belajar pun

aku rasa cemerlang matematik tu sbb tiap pagi dia akan mengira kuih2 yg dia beli utk kwn2,
pastu tgri lak beli aiskrim dia akan guna duit belanja sendiri


moga dia akan terus cemerlang sampai ke darjah 6

walaupun aku garang tp dia tak pernah heran pun, sbb kt umah dia tak penah belajar pun....
klu bt latihan pun kejap je pastu tgk katun

kami sampai awal.... kosong lg masa tu

dh mula beratur nih... alahai anak mama


aritu masa dia jd ketua kelas pun mama dh bangga, ni kan pulak cemerlang dlm kelas... tak kisahla walaupun kelas ppki kan
suruh senyum tp... suke bt muka pelik2

suruh dia amik gambar kt banner ni jelah... 

masa ni cikgu tlg amikkan gambar, papa dh balik masa nih... 

Yg penting ada gambar ni bt kenangan kami

sijil dengan plak tu dah buh siap2 dlm beg ni, mudah nk bawak

moga kekal lah sampai ke sekolah menengah kecemerlangan ni

sengih je dia... tp dia tak paham sgt pun apa kepentingannya plak2 tu hhheehhehe

aku tak tau naper dia suka sgt ngn akak2 nih... 


8 comments:

  1. tahniah utk anak syurga...semoga membesar sbg anak yg soleh

    ReplyDelete
  2. Tahniah Aiyan.. tahniah.. ;)
    Moga terus cemerlang pada masa depan.. ;)

    ReplyDelete
  3. k Kamsiah- amin, mekasih kak

    k Aizamia- amin2 mekasih kak

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah..tahniah aiyan moga terus cemerlang di masa2 akan datang

    ReplyDelete
  5. Rayyan Izzan dapat no.1👍💪💪💪 Tahniah dari auntie

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...