Tuesday, March 5, 2024

PHALAENOPSIS BELLINA

 Assalamualaikum semua,

Aku beli bunga orkid ni dah lama, apek yang jual tu kata bunga nya bau wangi. Tapi aku tak sangka dia memang secomel ini. Pokoknya kecil comel, dah tanam lama berbulan-bulan baru berbunga ke dah setahun lebih baru dia berbunga. 


nak tunjuk betapa kecil nya dia

cantik kan, wangi tau

17 comments:

  1. Pehhh.. comel. Kita ingatkan tadi sejenis apa.. rupanya orkid ya.

    ReplyDelete
  2. tergeliat lidah nk nyebut he hee
    cantik sekali pandang mcm bunga plastic

    ReplyDelete
  3. Waa cantik saya beli dan tanam banyak kali tak pernah nyer menjadi orkid nya.. semua mati huhuu :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini pun mujur hidup lagi, ingat akan mati jugak sebab lambat gila nak membesar

      Delete
  4. waahhhh org yg penyabar je boleh tanam orkid nihehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak jugak sabar mulut ni selalu jgk dok kata tak berbunga buang jelah ahahha

      Delete
  5. Amboi nama…kemain susah nak sebut šŸ˜„
    Yelah, comel sangat. Tapi cantik!

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah comelkan namanya dana tak tahu nama panggilan buat penggemar orkid

      Delete
  6. Comel betul saiz dan rupa paras dia. Lama juga tu nak berbunga satu tu pun ye. Wangi macam bau apa kak dana?

    ReplyDelete
  7. pastu yang ballerina bagai tu? itu ke nama saintifiknya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bellina kak bkn ballerina hahahha

      Delete
    2. hahahah...ballerina tu penari ek. mandai je akak ko ni

      Delete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...