Wednesday, July 31, 2019

Keledek madu kuning dan ungu

As salam semua kwn2,

Terasa lak harini macam hari isnin hehehe.... alhamdulillah perjalanan pergi dan balik kami ke kampung dan balik ke Kl berjalan lancara.  Walaupun cuti tu tanpa di rancang tp mmg best bila kami 5 beradik dpt kumpul sama2.  Membawang, gosip dan makan makan makan bersama... sampai adik aku 2 org tu sanggup ponteng kerja sehari heheheh... sbb mereka kerja shif malam masuk kul 7ptg balik kul 7 pagi, time siang tu mesti diaorg tido bangun ptg dh tak dan nk borak2 sangat.

Maaf3 nk cerita psl keledek madu tp merapu psl balik kg lak hehehe....
Minggu lepas aku ada beli keledek madu dr kwn kt JUPEM nih, 1kg rm12, keledek madu nya bila dh di kukus tuh, sedap betul... lemak lembut manis mmg best lah, siap bwk balik kg mak ngn abah aku pun suka
Ini keledek madu yg biasa org jual kt CH tuh, sbb tu agak mahal kot... tp bg aku ok lah tu, mmg jenis ni harga mahal sikit

semua jenis luar warna purple tp ada yg dlm nya kuning dan ungu, aku kukus je dan boh grm skt

nampak warna purple nya tuh... lawo kan

kuning tu mmg lemak manis sgt, yg ungu tuh lemak tp manis lite2

14 comments:

  1. alamak..teringin pulak nak makan keledek goreng... singgah pasar la cari keledek sebelum ambik anak sekolah karang

    ReplyDelete
  2. Alahai..sedapnya kalau boleh makan..akak x leh makan la apa jenis keledek pun..teringin nak makan tapi kang menghidap plak angin dan kembung perut 2-3 hari

    ReplyDelete
  3. AzianKhalil- sbb keledek jenis ni kecik2 tu yg kukus je, mls nk goreng... tp tulah dpt keledek grg petang2 mmg layan kn

    JmBelog-betul tuh

    k SuriaAmanda- tak boleh bt apa lah tu SA, dpt tengok je lah... tp tulah kdg teringin mkn kan, cuma akibatnya lps mkn tu yg payah

    ReplyDelete
  4. Tengok gambar closed-up tu kecur air liur.
    Rasa macam nak beli keledek pulak lunch karang hahaaa...

    ReplyDelete
  5. keledek spesel ni
    mahal nau harganya
    Tentu sedap

    ReplyDelete
  6. Mrs. A- hehehhe beli kak, sedap layan tp lps tu nasibla kalau berdas2 kuar angin

    wak WP- hehehe keledek cameron atau keledek jepun tu wak... yg biasa org jual siap kukus tu... mmg kalu kt pasaraya agak mahal regenya

    ReplyDelete
  7. keledek purple...pernah mkn yg dalamnya kuning mmg sedap!

    Yg dalamnya purple tu, kemain menyerlah warnanya ya. cantik!

    ReplyDelete
  8. Wah nyaman ni Dana. Semalam pun mkn keledek tapi yg oren tu. Kukus, fuh sedap, manis berlemak

    ReplyDelete
  9. Laksamana PUtra- enak sekali

    k Ujie- purple luar dlm kuning mmg sedap sgt, yg dlm purple warna mmg cantik tp tak berapa manis kak

    ShirVen- tak kisah oren ke kuning biasa kalau di kukus atau bakar mmg sedap kan... cma yg tak tahan kentut2 tu jelah heheheh

    ReplyDelete
  10. Semua keledek kita belasah ja masuk perut.. Janji sedap...πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚

    ReplyDelete
  11. ayyann..kete api tu achik sha nak boleh..achik sha punya dah hilang...sebb adik2 achik sha main masa kecik2 dulu....hihihi

    ReplyDelete
  12. sedap ni kak...saya kalo dapat ni, sama ada rebus atau bakar dalam oven..perghhh

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...