Tuesday, February 12, 2019

Makan3 je kt kampung

As salam semua kwn2,

Bila balik kampung, aku mmg melupakan segala diet miet aku tu.... susah wei nk halang segala makanan yg mak aku masak, hatta cuma telur grg je

Sbb kami 5 beradik ada mmg kejenya makan je, mak aku 3 kali buat sambal kicap dalam masa tak sampai seminggu, kicap jalen botol yg botol besar yg kaca tu 2 botol abis dlm masa seminggu tu... yelah adik ipar aku mkn sambal kicap mcm mkn kuah, kami adik badik semua benda nk cicah sambal hehehhe

sekali buat je ni, mula2 mak tumbuk sekali tak cukup... tak sampai sehari abis yg nih...
nsb la cili tanam sendiri

kali ke 2 mak blend je... pekat likat gini kan sekejapan je abis sambal kicap ni

mehun grg bodo2 ni pun rasa sedap sgt kalu mak yg msk, aku tlg kacau2 je

tryla buat jgk nasi ayam thai nh kt kmpung... 

seperiuk besar ni abis... lega rasa

ini mmg wajib ada kalau blik kg, grg n mkn ngn sambal kicap pun berebut aduhai

isnin malam nya, buat samyang yg jajang ni, setalam nih ko... mkn kongsi2
mengeratkan silaturrahim kan

tempe grg ni bila mkn ramai2 mmg rasa sedap sgt, klu aku bt kt kl nih...
mcm tak best je mkn sorang je

tumis pedas sulur keladi, mmg sayur yg di tunggu2... sampai 2 hari emak aku masak lauk ni

best betul dpt mkn tlr pindang nih, mak abah pi kenduri kawin dpt telur ni aku la yg sapu,
adik2 tak minat sgt kan

korang nampak tak yg berasap tuh? adik aku tgh bakar kaki kerbau tu... utk dpt kulitnya tu
selasa tuh suh mak masak kulit kerbau ni, masak tumis pedas... ya ampun sedap ko

selasa malam tu ni lah hidangan nya... sbb si bongsu tu tanya teringin nk mkn,
kakaknya pun masakkan lah... ala2 oden gitu

lps isyak tu ada kenduri tahlil, abah dpt nasi ambeng... mkn ramai2 mmg syok betul lah
benda paling best klu time balik kg dpt mkn nasi ambeng heheheh

19 comments:

  1. seronok kan balik kg..makanan johor semua nmpk unik & nampak sedap..yg biasa saya makan sambal kicap je..

    ReplyDelete
  2. memang sedap giler..

    berkecur air liur..

    masakan mak memang tiada tandingan...

    torbaek

    ReplyDelete
  3. Rugi diet bila balik kg.. hehehe

    ReplyDelete
  4. syoknyaa dapat makan macam2 dekat kampung. betul tu dana kalau mak kita masak yangs imple2 pun berebut semua makankan

    ReplyDelete
  5. Ummipia- hehehe tulah semua sdp2, makanan org kampung je

    MrHanafi- betul, air tgn mak tak boleh nk tolak

    Unknown- betul tuh

    k Aryan Azra- betul tu kak, mak masak apa lah kite mkn beria

    ReplyDelete
  6. MASAKAN MAK TAK TERKATA SEDAPNYA TAMBAH ADIK BERADIK SEMUA BERKUMPUL MNJAMU SELERA

    ReplyDelete
  7. adesss..sedap semua..mmg kalo mak masak, semua pon licinnn

    ReplyDelete
  8. SAYA DAH 4 KALI BACA ENTRY NI.. TERLIUR KAT SAMBAL TU..YA AMPUN.. MELELEH2

    ReplyDelete
  9. k Paridah- betul tu kak... tulah masa tu la mcm2 nk msk nya

    Iduraz- betul tuh

    Fieda- sambal yg mana satu? sambal kicap ke

    ReplyDelete
  10. wahh best nya makan2 esp bersama family lagi lah meriah. semua serba serbi sedap

    ReplyDelete
  11. semua sedap.
    dlm fridge aida pun mesti ada skit kicap cili padi.
    makan pe je pun sedap ada nyer kicap cili padi.
    tambah selera, kan.
    mihun tu, yum yum yum. pe je yg mak yg buat, sedap tahap maksima.

    ReplyDelete
  12. Fieda- nk buat nya pun senang sgt2

    Shirven- betul tu sis, kejenye ke dapur je cari makanan

    Aida- sambal kicap mcm wajib ada, mihun biasa je tp mcm sdp sgt

    ReplyDelete
  13. Macam2 gambar makanan
    Sayur solor keladi tu yang sangat mengancam

    ReplyDelete
  14. Tudiaa...macam2 makanan kluar bila balik kampung. Syok betul!!

    ReplyDelete
  15. Terasa nak ikut Dana balik Kampung je ngee

    ReplyDelete
  16. permisi min numpang share ya :)
    DEWAPK^^ agen terpercaya, ayo segera bergabungan dengan kami
    dicoba keberuntungan kalian bersama kami dengan memenangkan uang jutaan rupiah
    ditunggu apa lagi segera buka link kami ya :)
    :)

    ReplyDelete
  17. Waktu tengah malam ni tengok hidangan gambbar semua jadi bunyi-bunyi perut hehehe....

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...