Tuesday, February 19, 2019

Bila cik Oven ku merajuk

as salam semua kwn2 ,

salam selasa kwn2

Aku nk cerita ngn korang pasal oven aku, ingatk tak dulu aku rajin masak macam2 kt oven, bakar ayam sekor2, bakar kek, bakar lasagna n macam2 lagi lah...

Tp sejak aku pasang coway pada 2016 aku terpaksa simpan oven aku tu, ruang kt dapur umah aku takde.... dapur kecik kn, jadi ku korbankan la oven tu.  Jadi masak apa2 aku guna magicpan je... tp bila dh pindah umah ni n dapur pun agak luas n ada banyak ruang utk ovenku, aku pun nk try dia semula

Jumaat mlm tu aku tryla masak ayam bakar mayo, lepas 2 tahun lebih baru guna semula, merajuk dia ko aduhai
Api belah bawah tak nyala pulak, timer dia pun tak berapa nk ok, nk kene pi baiki la nampaknya
Masa tu kene lah aku balik2 kan ayam tu manually je, jnji ayam aku tu masak, segala sayur2nya pun masak, kentang tu aku tak rebus dulu aku bakar trs je

*sesiapa yg nk try, korang cari kt bahagian resepi tu tau

Ini lah cik oven ku, dpt masa kawin ni... bff2 ku hadiahkan, syg ni
ayam yg dh kita perap lbh kurang 30min... lps ni nk try bakar ayam sekor lak

tgk... api bawah tak nyala kan... harapnya boleh la di baiki nnti

agak hitam sikit la belah atas tu... tp janji masak elok semuanya

menggoda tak hehehhe... 



15 comments:

  1. telan aiurliur tgk ayam mayo dana, tengah puasa ni semua nmpk sedap,tp ni mmg confirm sedap. resepi dah ambil,cuba je belum lagi...nanti nak kena cuba jg ni

    ReplyDelete
  2. haishh bila akak nak cuba nih..ehhh akak kan lagi suka makan yang ada hangit2 tu lebih nikmat rasanya hehehe

    ReplyDelete
  3. Tulah ..lama sangat tak guna menyebab ia hampir rosak..

    apa-apapun keroasakan tersebut tidaklah teruk sangat..

    BTW ayam tu nampak macam sedap je

    ReplyDelete
  4. Ummipia- kalau bahan ada, tryla buat... boleh olah je bahan2 tu pakai apa ada

    k Aryan Azra- hehehe tulah hangit2 tu lg layan ye kak

    MrHanafi- nk wat camne, takde ruang utk dia... mmg sedap, cuba lah masak resepi ada kt tepi tu

    ReplyDelete
  5. Org pun merajuk Dana..
    Apa lagi oven Tu..
    2 Tahun simpan..

    Entah2 akak punya oven merajuk ni..
    Dah hampir 3 Tahun tak guna😄

    Sedap 😋 ayam mayo..

    ReplyDelete
  6. Sedapnyer.
    Rumah baru kenalah cari oven baru.

    ReplyDelete
  7. Alamak! Oven pun pandai merajuk ke? Rasanya dah lama juga saya tak gunakan oven...kena cepat2 tengok ni, nanti nak panggang2 tak boleh pakai pulak!

    ReplyDelete
  8. k Norhayati- hahaha tulah kak, abis nk wat camne dapur kecik sgt masa tu... nk renovate2 pun umah sewa masa tu

    Wak WP- sedap wak, cuba lah...
    kalau semua nk baru,botak la wak oi... pakai la apa yg ada selagi boleh guna

    k Amie- tulah kak, merajuk dia... lama sgt kene sorok kot

    ReplyDelete
  9. Sedapnya kak. Bolehlah Ros cuba juga nanti. Eh kalau lama tak guna, rosak ke oven kak? Oven Ros dah 3 tahun tak on. huhu.

    ReplyDelete
  10. Cik Rose- cuba lah dik, mudah je... itulah, dh lama sgt tak guna tu ngajuk... kalau mmg masih baru lg tak pernah guna tak tau ok kot oven cik rose

    ReplyDelete
  11. hehehe.. tapi nampak sedap jugak :)

    ReplyDelete
  12. en Ejulz- mesti sedap, di msk ngn pnh ksh syg

    ReplyDelete
  13. Alolo merajuk minta dipujuk tu

    ReplyDelete
  14. permisi min numpang share ya :)
    DEWAPK^^ agen terpercaya, ayo segera bergabungan dengan kami
    dicoba keberuntungan kalian bersama kami dengan memenangkan uang jutaan rupiah
    ditunggu apa lagi segera buka link kami ya :)
    :)

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...