Monday, May 22, 2023

JAMUAN RAYA JUPEM

 Assalmualaikum semua,

18 Mei 2023 jamuan raya JUPEM kira jabatan punya jamuan raya. Meriah la kiranya setiap bahagian ada kene sediakan gerai makanan pejabat aku dapat buat aiskrim. Disebabkan kami ada ramai staf lelaki jadi buat yang mudah-mudah je. Ada macam-macam juadah seperti ayam golek, kambing golek, satay, laksa, nasi dagang, soto, aneka air balang, roti john, takoyaki, apam balik, lemang rendang dan aneka kuih muih. Tapi sebabkan aku malas nak jalan-jalan aku amik pun sejenis dua je makanan yang ada. Jom la kita layan gambar yang ada ya. 

selfie sat pagi-pagi tu

pukul 10 baru aku turun pi belakang, bergambar dekat gerai orang lain


bergambar kat gerai pejabat lama

ini gerai kami yang ringkas je


ada juga aiskrim potong, aiskrim malaysia dan aiskrim batang

bergambar dengan boss sekali... mulanya nak selfie berdua tapi semua terus datang welfie sama

kawan pejabat lama datang ambil aiskrim kon bergambar jugak la

adik-adik kedai pun ada jugak tutup kedai pi cari makanan kat sini

aku cuma ambil nasi dagang dan ayam bakar, sedap kenyang

Edy ambil Aiyan balik sekolah pastu aku ajak sekali makan, walaupun Edy kata malu

Aiyan kata, bestla jamuan raya mama ni heehhehe

Boss aku dok layan aiskrim asam boi sorang-sorang

transit dia tu sebelah je, datang nak ambil aiskrim katanya


Boss dan gadis-gadis pejabat kami... patut ada sorang lagi tapi dia sibuk sikit 


ini pun baru separuh yang ada... 

8 comments:

  1. wah gerai aiskrim tu mmg syok la nk2 cuaca panas...mcm2 jenis asikrim tu

    ReplyDelete
  2. Memang merah. Banyak makanan tapikan akak rasa gerai aiskrim paling laku waktu sekarang.

    ReplyDelete
  3. Meriahnya. Mesti laku keras gerai aiskrim. Cuaca panas² camgini.

    ReplyDelete
  4. Meriah betul la..jadi trending kan eskrem malaysia tu...

    ReplyDelete
  5. meriah.. laku la gerai ice cream time panas2 ni yer

    ReplyDelete
  6. wah meriah majlis raya penghujung Syawal

    ReplyDelete
  7. meriah sungguh sambutannya Dana. macam2 ada.

    ReplyDelete
  8. Cantik gambar Dana tepi vespa tu. :)
    Best konsep macam ni, gerai-gerai. Jadi, ada pelbagai makanan boleh cuba.

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...