Tuesday, March 22, 2016

merah merah delima...


as salam semua kwn2,

selamat hari selasa.... selamat mule keje pd kwn2 smlm  cuti heheheh... 

dr semalam gerak awal dr umah tp jem jgk nk trn ukay perdana, kerja2 pembesaran jalan utk bt hiway kt ukay perdana tuh dh menyebabkan pagi2 kami terganggu. Sabo jelah

Korang suka mkn buah delima?
Masa nk balik kg aritu ada belikan buah delima utk mak aku, dpt lak delima yg merah menyala gini... mmg sedap layan manis lak tu, biji dia lak ranggup . 


kalau lah ada batu delima semerah ini lawo nya... 

p/s: smlm termkn cili api ptg tu terus tekak tu perit huhuhu....

15 comments:

  1. akak suka buah delima...amboi merah betul tu, nampak sedap sangat, best layan buah delima sambil tengok tv, tak sedar dah abis sebijik

    ReplyDelete
  2. Amboi..merahnya
    Suka kutip satu satu dana...

    ReplyDelete
  3. Kakak boleh katakan tiap minggu beli delima tak kiralah yg pink atau yg maroon macam ini. Tapi sejak sebulan ni sebab bapak kat rumah kesian pulak kalau dia buka petiais ternampak - nak makan dah tak cukup gigi. Jadi dah sebulan kakak tak beli...

    ReplyDelete
  4. memang best kalo dapat buah delima yang merah ginnih. puas jer makan. cukup rasa. harga pon cukup rasa jugak.. hahahaha
    kalo yang murah tuh ade tapi isi dia warna pink2 jer kan. x de rasa kadang2 tuh. baik beli yg mahal sket. janji puas bila makan.

    ReplyDelete
  5. Tak pernah beli Dana sebab mahal haha.... Tp baru baru ni gi Sogo, tulah pertama kali sejak beberapa tahun sudah, ada jual perahan delima so mak belilah dengan harga Rm10 henggit sebotol! Mmg sedap masam masam manis ek!

    ReplyDelete
  6. k Aryan Azra- tulah 4biji rm20 nih kak, sesekali beli lah mahal skit selalu dana beli yg rm10 4biji

    k Qhaifa Nur- hehehe mmg mkn satu2 pun kak baru layan

    Cheqda- sedap layan kak...

    k Zakie- naper tka btkan air delima je kak kt abah akak hehehe... yelah dia pun tingin nk mkn kalu dh dpt mata kan kak

    Nafira- hehehe itulah, tp kadang yg pink manis jgk

    ReplyDelete
  7. lama dah aku tak makan buah ni dana...susah la nak jumpa...huhu...

    ReplyDelete
  8. k Hainom- kadang kt psr ada jual rm10 4 biji kak... cuma isi tak semerah ini...

    k Wahida- ada masa mmg mudah nk beli delima kak... ni pun aku cari kt psr buah cowkit

    ReplyDelete
  9. kaknoor pun pantang jumpa delima ni mesti nak beli sbb sedapp gigit2 biji nya hehe

    ReplyDelete
  10. Memang favoirite ni ,,tapi yang ni memang merah mengancamla..:)

    ReplyDelete
  11. Mak tukang Kebun suka betul makan delima.
    Hari tu pergi Kundasang, delima merah ni sekilo RM12.

    ReplyDelete
  12. putih putih melati,
    merah merah delima..
    menyala hah merahnya.

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...