Friday, February 1, 2013

jln2 kerteh episod 2- makan2

as salam sume kwn2,

sambung cite balik kerteh yek, balik kerteh kalu tak dpt mkn sedap2 mmg rugi kan, sblum balik kg dh mintak mak metua msk nasi dagang dia, tp blh lupe nk cari rempah gulai yg dia selalu gune tuh.. heheheh takpe balik nnti kite cari ek...


sampai2 je mil dh siapkan ns dagang ngn pulut kuning, lyn ngn gulai ikan n ayam mmg terbaik...

pagi jumaat ada psr tani, kuih ni nama nyer `tokyo` sedap gk mcm apam balik kecik

aku baru tau nama kuih nih `kayu keramat` rasa mcm cakoi

paku pakis merah, cume nyer kalu kt johor org suke cari yg pucuk yg mude2, kt sini lain

ptg tu kami lepak tp pantai kerteh smbil lyn abc nikmat nyher... dhla kt sana pns sgt

mlm tuh bt mkn2, k ipar aku msk ns tomato...sedap, aiyan pun suke

maksu edy bt laksa johor, sedap... org kerteh msk laksa johor aku yg org johor pun tak penah msk heheheh

ni mstilah aku yg msk... 2 ekor alhamdulillah abis licin

last day masa nk balik kl,  wajib singgah kuala kemaman borong kopok keping ngn lekor utk bwk balik kl

p/s: 3hari cuti tp tak ke mana2 kot, sbb nyer arini mak tek keje,esok papa keje... ahad je yg ada..
selamat hari cuti kuala lumpur

24 comments:

  1. Oooooo..akak orang johor ea...sya pon tak pernah buat laksa johor tu kak....

    ReplyDelete
  2. assalama dana..banyaknya makanan..sedapnya kalau dapat makan

    ReplyDelete
  3. Sesekali balik kena jamu sedap-sedap tak sedar berkilo-kilo masukdlam perut Dana. Makanan pulak sedap-sedap hmmm... makanlah apa lagi kan.

    Keropok T'ganu tak boleh lawanlah Dana. Kakak suka:)

    ReplyDelete
  4. Uish kak..menu pertama pulit kuning dengan nasi dagang tu memang SEDAP benor tengok nye..adui adui...

    Menu lain pon sama.. adeyh lapar plak pepagi ni..kekeke

    ReplyDelete
  5. kuih kayu keramat saya pun baru tau tapi memang sedap sangat kuih ni tapi kuih tokyo tu tak penah makan lagik....ermmm ni yang raser nak gi teranung ni...

    ReplyDelete
  6. kari aym n pulut kuning..tedap ^^

    ReplyDelete
  7. meleleh air liur tengok makanan yg sedap sedap ni....

    ReplyDelete
  8. Ya Allah..kak oii makanan tu semua killing me! lazatnya kakkk.
    lagi2 masakan ibu mmg terbaiklah.

    ReplyDelete
  9. haiiii sedap2nya semua tu..Dana org jhr yer..jhr kt mne? QH pon xpenah wt laksa jhr..hehe

    ReplyDelete
  10. sedap2 makanan nih....bak pos sini sket

    ReplyDelete
  11. makcik..kan selalu aku cakap..cakoi tu...kt sana panggil kayu keramat..lupa lah tu..
    sedapnyer nasi dagang tu...
    nasi dagang ganu..sedapnyerrrrrrrrrrr

    ReplyDelete
  12. salam Dana..waa jalang jalang pergi makang...hati hati jangan masuk longkang!! kalau nekcik pgi pun mmg lupa diri nii!!

    ReplyDelete
  13. mmg teliur tgk makanan2 kt n3 akak ni haha

    ReplyDelete
  14. lapar aku jdnya...tgk makan2 nih :)

    ReplyDelete
  15. semua makanan best2 tu.kelakar la pulak dgn nama kuih kayu keramat tu hehheh.kecik2 dulu selalu akak tolong embah petik pakupakis merah kat kebun tepi rumah.

    ReplyDelete
  16. kalau pergi Terengganu wajib beli keropok lekor kan...:)

    ReplyDelete
  17. Saya pun pergi pasar tu.. dah takder rezeki kan... hehe

    ReplyDelete
  18. bestnyer trengganu memang banyak makanan... seronokler selalu balik trengganukan....

    ReplyDelete
  19. alahai.klo la tahu dana balik kemaman, blh aur temujanji.. teringin gk nk jumpa aiyan ni...

    ReplyDelete
  20. As salam Dana,

    Marya tak boleh nak baca entry ni & tenung gamabr2 tu lelama... aduh, boleh terliur dibuatnya... Marya doakan yg baik2 buat dana & Aiyan... Take care...

    ReplyDelete
  21. jalan2 n makan2 memang best kan akak...my favourite tu...suka sangat2 kalau leh jln gi mana2...

    ReplyDelete
  22. len macam plak paku pakis nyer tue....hermmmm balik kg memang mengketadarah jerk la korjernyer...samadengan lah ngan cnn...yang heran bila blk kg asyik lapor jerk pun perut neh...hahahha

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...