Monday, October 30, 2017

cari benda tersembunyi

as salam semua kwn2,

Salam isnin yg lemau, bkn lah lemau sbb apa, smlm aku tak sihat... hidung berdarah..

Masa kecik jarang sgt kena tup2 dh tua kene pulak, udahla banyak pulak tu... nsb lah mlm td alhamdulillah dh takde kuar lg. Pastu mula lah aku mlt jd mls nk makan. Bila mlm pun tak lalu mkn... mkn pun buat alas perut je... 

Pastu arini minta edy antar pg keje, nsb lah dia ok je. Dahla gtu kene lak naik tangga sampai tkt6. Mmg dugaan betul, nsb lah smlm maktek msh ada lg kt umah dia la yg tlg msk smlm.... aku bantai tido je sbb mlm sblm tu tak blh tdo.

ltk gambar lain cite psl lain lak.... 
Gambar kt bawah tu... mcm nampak setimbun sayur2 an je kan... tp korang nampak tak apa watak utamanya?
Msk bawal tiga rasa, tp bwlnya sembunyi kt bawah timbunan sayur mayur tuh.....


watak utama mmg tak kelihatan

kasi pusing skit... baru nampak watak utama dia kan.... heheheeh

18 comments:

  1. kalo kedai mcm ni...bankrup kedai dana hahaahaha...sayur penoh...tapi tu laa kalo buat sendiri dpt buat camni kan...kalo kat kedai..nak boh tomato pun berkira...dah le byr mahal....

    ReplyDelete
  2. Alaaaaa...lama x buat ikan bawal masak macam ni...sedapnya...next week balik seremban nak buat la...

    ReplyDelete
  3. Kakcik pun selalu jadi macam tu...sayur lebih menyerlah dari ikan bila disalin ke dalam piring atau pinggan... :)

    ReplyDelete
  4. Lieya- hehheheh kalau kt kedai selalu ada nns skit ngn carrot je yg aku pasan

    k Amanda Suria- alah SA tuh selalu sgt msk mcm2

    Kakcik Nur- kalau dana mls nk msk mcm2 kakcik, itu yg boh syr banyak2 sekali ngn lauk

    ReplyDelete
  5. baru nak tanya, lauk ni sayur je je. Rupa2nya ada ikan di balik sayur. Hihi

    ReplyDelete
  6. Sama dengan akak.. akak suka sayur banyak sebab ikan akan dimakan oleh anak2 dan sayur akan dimakan oleh akak sendiri.. hehehe..

    ReplyDelete
  7. Sedapnya dana..
    Bawal 3 rasa tu..
    Samalah akak..
    Sayuran tu semua letak pinggan akak 😆😅

    P/s dana bagi alamat kalau nak bacang ye

    ReplyDelete
  8. Wahh sedapnyer....masak sendiri memang berbaloi baloi

    ReplyDelete
  9. Ni dah kira bawal 10 rasa
    sampai tersembunyi bawalnye.

    ReplyDelete
  10. Nampak sedap tu Dana, febret akak ni.

    ReplyDelete
  11. Terluka kot hidung tu.... kulit dlm hidung mmg sensitif.

    Haha...best letak sayur banyak banyak mcm tu, puas makan ek.

    ReplyDelete
  12. Ainniah- tulah ikan main sembunyi2

    k Aizamia- mmg jarang anak2 minat mkn syr kak, kite lah yg ngabiskan

    k Norhayati- hehehe gitu lah kak, tp takde syr mcm tak lengkap je...
    nnti bg alamt

    Nini- betul3 tuh, puas mkn

    en WP- hahahha banyak beno smpai 10 rasa

    k Amy- insyallah sedap kak hehhehhe

    k Hainom- itulah agaknya kak... mmg puas mkn kak, kt kedai selalu syr ciput je

    ReplyDelete
  13. biasa orang kata ada udang sebalik mi...
    kali ni ada sayur sebalik ikan :)

    ReplyDelete
  14. hahahaha~ ada ikan disebalik timbunan lauknya.. nampak sedap !! lapar plak kite..

    ReplyDelete
  15. Sedapnyaaa kak Dana. Terliur hah tengok.

    ReplyDelete
  16. kadang kalau panas dalam pun boleh berdarah hidung, cuaca panas berbahang minggu lepaskan. banyakkan minum air masak.

    sedap bawal 2 rasa, sayur banyak tu yang best akak suka kutip sayur je ikan orang lain yang makan

    ReplyDelete
  17. mak aih tenggelam terus watak utama. lama tak makan ikan bawal kak. selalu goreng garing

    ReplyDelete
  18. Uik.. Byk betul bahan sampai jadi barang tersembunyi...

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...