Thursday, February 16, 2012

ayam rosemary

as salam sume..

salam khamis... selamat berbaju batik semua...
esok dh jumaat tak sbr nk tunggu ujung minggu... bkn sbb nk jln2 tp sbb nk menyiapkan baju2 n tudung2 orang
dh semakin bz alhamdulillah, rezeki Allah beri pd aku...
mlm selasa aritu bff ku yg dh lama tak jumpa nk dtg amik tudung, mereka dtg lah ramai dlm 4org...
kebetulan lak dh lama tak bt ayam rosemary nih... apa lg... bt lah..
2ekor sekali bt, tak sempat nk perap lama sbb beli ptg tu n mlm tu trs bkr,tp kire sedap gk sbb adik aku ckp sedap hehehe... kalu yg Pn Lieya bt lg sedap gaya nyer aku nengok...

gmbr kwn2 aku buleh lupe nk amik... sibuk dok borak2 maklum lama tak jumpa...
lg lah si budak bolat tu duk nngis2 je... belakon nngis sbb malu agaknyer ada ramai org...

tak de tali nk ikat ayam2 itu

heheheh sun burn skit sbb letak madu

p/s: naper lah rasa lemau sgt nih... kalu jumaat ptg tu rasa semangat je aku

18 comments:

  1. ya Allah sedapnya nok...kalau aku dtg umah ko, ko buat cenggini jugak tau...hehe..

    teruja aku tgk part peha ayam tu...wallaweh...

    ReplyDelete
  2. Untunglah kawan Dana dapat menikmati ayam rosemary yg mengancam tu.. Ayyan dah mula kenal org... tak kenal itu dia menangis takut

    ReplyDelete
  3. k wahida- ahak2... olrite kak.. kalu ko ckp nk dtg ko bgtau awal2 buleh je nk masakkan utk ko... ajak mak yong sekali heheheh

    ReplyDelete
  4. k zakie- alhamdulillh, ada rezeki skit kak kongsi sama2 heheh...
    mmg dh kenal org kak... itu yg selalu mama nyer kene dera duk sebelah dia sampai tak blh bt keje lain

    ReplyDelete
  5. wahhhhhh syok ko menjamu bff ayam rosemary hah....2 ekor lagi...mmg puas laa dok ratah2 ni dana...alah ko, aku punye same jek cam ko......menyelerakan hah aku tgk.....terus lapo kooo perut aku wakakaakakakaka.......

    aiyan nangis tu sebab malu2 tu dana...saje laa tu kan dak ensem sorang tu!

    ReplyDelete
  6. lieya- hehehe sesekali wei, yg kt umah pun dpt meratah2 gk... adik2 aku duk ckp ish2 itam nyer tp diaorang gk yg duk cari kulit tu...

    mmg pun...saja belakon je ko... tak blh org lain pegang trs cebik

    ReplyDelete
  7. waw sedap weyh..mmg nampak menyelerakan nyum nyum :D

    ReplyDelete
  8. kalau aeish dulu ada orang datang umah mesti nyorok, apa yang dia takut tak tahu lah...

    dah siap dibakar aduh geramnya tengok...

    ReplyDelete
  9. peghhh koo
    terkebil2 aku tengok ayam rosemary ko tu

    ReplyDelete
  10. sedapnyer tgk ayam tue. Nak resepi bole? Heheheh.

    nak serbu umah kak dana lar bole makan free.. Heheheheh..

    ReplyDelete
  11. k tihara- heheheh sesekali kak...

    k qhaifa- hehehhe nyorok yek aeish, aiyan tak pandai nyorok lg tp pandai nngis je
    tp mcm ayam negro skit kak

    ReplyDelete
  12. mm..2 ekor sekali tuh..mm..40 org makan..oke lah..
    nyum2..

    ReplyDelete
  13. zana- heheeh jgn kebil2 sgt beb... sile lah mencube2, maklum sesekali je rajin nyer nk msk pyh2

    alin- boleh je dik senang je..

    ayam sekor,bwg putih 2ulas+grm+rosemary tumbuk, campurkan ngn olive oil n lumur kt ayam tu... nk sedap gaul madu+mayo+butter lumur kt atas ayam sebelum bkr, bkr kt oven suhu 200 dlm masa sejam... nk best tambah syur2... kalu nk dtg umah bgau awal2 mana tau ada rezeki

    ReplyDelete
  14. fatin- bukan 40org lah syg... tp 4 org hehehehe... kalu 40 org mana ckup hehehe...

    ReplyDelete
  15. salam kenal.. :)

    sedapnya ayam rosemary.. baru pg td sy tgk resepi kt satu blog masakan.. tingin gak nk mencubanya..

    ReplyDelete
  16. Ayam rosemary??

    Huhu, saya x penah tau pun...

    Cer bagi resepi...eheheeeee

    ReplyDelete
  17. Oh ade da kat ats nun resepi...heheee

    ReplyDelete
  18. ct rahani- salam kenal...

    senang kan nk msknyer... apa lg msti cube

    aine- heheheh itu akak dh letak resepi tuh..jgn lupe bt tau

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...