Thursday, April 3, 2014

photo diary

as salam sume kwn2,

mari2 kiter berphoto diary, ini hari yg dinanti2 kan, maaf la yek lwt bt ntry... kwn2 pg lunch kite duk sorang2 kt opis itu yg bt ntry tuh.... takpe jnji cpt abis hutang pose ku, org lain dh abis aku baru nk mule heheh... 

mls nk tulis panjang2 jom lah lyn gambar2 yg ada yek kwn2



apa yg korang paham bile tayang nih? hahahah aku pakai kebaya nyonya arini maksud nyer yek... 

pg td masak nasi lemak... time2 bangun sahur tu aku msk lah ns lemak... dpt bawakkan 4 bekal
hijau utk mil, oren edy punya pepel tu bwk pg opis bg kwn2 rasa

mil aku kan duk HKL utk bt kemo, tak lalu katanyer nk mkn makanan spital, itu yg menantunyer masakkan ns lemak

edy n emi, dua beradik nih muke mmg lbh2 kurang beza sorang itam sorang putih hehehe... ptg smlm tgk mil

wrap ngn jumbo sosej hidangan berbuka hari isnin lps...sekali mkn terus kenyang sampai ke pagi

benda paling mls nk buat adalah mengemas baju2 time nk balik semula ke kl... time nk kemas utk balik kg seronok je

kt kampung pun aku bt ayam bakar mayo atas permintaan mak n adik2... tp terlebih bg madu itam skit hehehe.... 

sehari sebelum balik kg... sutun cumik msk kicap... suke ngn sutun cumik kecik2 nih

from baby to hero... hero yg makin keletah... membesarkan dia dengan segala rasa,
pahit +manis +payau tp semua tu sgt berharga

p/s: mintak maaf yek kwn2, gambar tunggang terbalik....

24 comments:

  1. ni ko lupe letak caption ke ape dana....tapi ape pun ko telah bejaya mengkucar kacirkan perut aku hahaahhah...aku puase wey arinie....meleleh2 tgk tang pic mknn tuh....

    dah lame aku tak buat ayam golek tersandar tu koooo...minggu ni balik johor, minggu depan free boleh laa bakar ayam sekor nie....

    ReplyDelete
  2. sedapnya semua gambo makanan tu... sutun cumit tak sama dgn sotong biasa tu yea? heee..

    nasi lemak tu menyelerakannn

    ReplyDelete
  3. Lieya- hahah lambat aku letak caption tuh, aku downlod dulu gamabr ngn hp caption edit kt pc hehehe... aku pun pose wei... redho je tgk gambar mkn2 tuh

    TEnku Butang- sama je dik cume bezanyer saiz nyer yg kecik molek

    ReplyDelete
  4. tak beb, tu kain wahida beli kat bandung. cantek kan... lama aku tak pakai baju tu

    noks, aku teringin tol nak buat ayam mayo kau tu... bila entah nak buat

    ReplyDelete
  5. Alaaaa... nape x bg gambar penuh pakai kebaya nyonya tuh. zura pon teringin nak pakai kebaya nyonya.. tapi belom ade kekuatan lagi. kah kah kah kah.

    bertuannyeeeee lah siapa yang dpt 1 bekas nasi lemak tuh. nampak sedappp sgt.boleh wat biz dh tu.. hehehe.

    wrap tuh letak sosej je eh??
    senang lah cam tuh!! nak cuba jugak lah nanti~ kikikiki.

    kalo zura, x de paking baju kalo nk balik dr kampung ke shah alam.. main campak2 jer dlm beg.. hahahaha.. yg kotor sumbat dlm baku terus. hehehe

    ayammmmm! bikin perut lapar sajaaaa!

    sotong sedap kan!
    manis jer~

    Anak bijak memang banyak keletahnye.. sampaikan maknye pon kadang2 jadik tarzan (saya lah)
    hehehehe

    ReplyDelete
  6. k NM03- aah cantik color dia sesuai ngn kulit ko... ko kalu nk ayam mayo yg aku bt kene dtg umah aku lah kak... ckp je bile... bkn jauh pun kt ukay perdana je

    ReplyDelete
  7. Nafira- hahaha baru lah misteri bile letak gambar skit2, ala ns lemak biasa2 je,benda paling asas je yg ada tuh dik oi

    wrap tu akak boh jugak kobis, tomato ngn mayo... lupa nk amik gmbr yg dh potong..

    ReplyDelete
  8. k Leily- sndiri tgk pun kecur gk tau, nk nunggu waktu berbuka baru blh mkn

    Norzila- kemana menghilang dik oi... lama tak update blog yek

    ReplyDelete
  9. tengok nasi lemak tu buat perutku berputar lapar.. nak pulak petang cenggini tengah hujan lebat..

    ReplyDelete
  10. Kebaya nyonya tuh cantik bangat sulamannya dana..
    untung mak mertua ade nantu pandai masak nasik lomak sodap..:)..tak yah makan makanan spital gitu...

    ReplyDelete
  11. dah lama ke mak mertua sakit, moga dia tabah dan sembuh sepenuhnya, insha Allah

    ReplyDelete
  12. wuaaaaaaaaaa...
    aku tak ganti posa lagi..

    ReplyDelete
  13. Dana....baik hati dan rajinnya Dana ni ...dahlah puasa....bawak pulak tuk kengkawan makan...murah rezeki...
    Menantu yg baik juga!

    ReplyDelete
  14. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  15. k Aizamia- alah ns lemak biasa2 je

    k Ummuaidan- heheh itu pun pakainyer setahun sekali pun pyh, alah sume nantu baik kt mil nyer kan

    k Tihara- dia sakit brh tu tak tau sejak bile tp dia kene bt kemo tu yg kene msk kuar spital tuh kak

    Emy- takpe ada masa lg nih wei... aku pun baru mula

    k Hainom- alah kan alang2 dh msk kan, bawakkan sekali...

    ReplyDelete
  16. ayam bakar & sotong kicap tu mmg terbaikkkkkkkkk

    ReplyDelete
  17. cantik kebaya nyonya dana... pink dan hitam, cukup utk buat saya berkenan :)
    sedap nya nasi lemak tu... bagus dana buatkan utk MIL... mesti MIL terharu dapat makan nasi lemak tu...
    huwaa, sampai tang sotong tu... terus rasa nak nangis... kejam tau, dah lama kita tak makan sotong kecil2 molek lagu tu... kat sini semua sotong dinosaur, ygg frozen pulak tu....
    Hero pun dah makin besar, mesti makin byk keletah :)

    ReplyDelete
  18. Adoiii bila tgk pic makanan meleleh air liur

    ReplyDelete
  19. ayam mayotu tak patut.. nak kena gi kenny roger nampaknyer tenghari ini..

    ReplyDelete
  20. amboi lawonyer baju dia...
    kemain sodap nasi lemak telan ailio tau...
    ayam bako sadapnyer lahai....
    eh lizz tak penag buat lagi sotong kicap...nak try jugekla...
    gambo ayyan comey kenangan nih....

    ReplyDelete
  21. k Nurbijen- mekasih kak... heheh sutun tuh kt sana pyh nk jmpa ek, beso2 lah sdp kak puas mkn

    Mimi- heheh akak sndiri pun kadang terliur

    k CHozila- alah cer bt sndiri kak, mudah gk

    LIzz- sesekali ada baju camtu, itu pun 1 helai je lizz...sedap lizz sutun kicap

    ReplyDelete
  22. Daddy Ziyyad- heheh sutun tuh mmg bst

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...