Thursday, November 21, 2019

PHOTO DIARY #37/2019 KISAH ANAK BERANAK

As salam semua kawan-kawan,

Terasa cepat betul minggu ni berlalu, dah nak jumpa hujung minggu semula.  Photo diary hari ini aku nak kongsi banyak gambar pasal anak beranak.  Sesekali tuan punya blog enteprem muka, kalau tak asyik muka aiyan, pastu makanan je kan.  Tapi tulah, blog aku ni memang tak boleh lari dari makanan... 

Jom lah kita layan cerita bergambar hari ini ya. πŸ˜ƒ



dia tanya, kenapa mama asyik cerita pasal aiyan je


beria dia baca blog aku, lagi-lagi bila ada cerita pasal dia

jumaat lepas aku belikan tudung untuk mak kat pasar belakang, aku suruh si aiyan jadi model...
ada ke mak aku kata ingatkan aku yang pakai tudung ni tapi kenapa muda sangat... hahahaha 

isnin petang si ecah datang rumah, beria kalau tengok tv, dok dekat macam apa


belek-belek album lama, terjumpa gambar ini, tahun 2002 rasanya masa aku umur 19 ke 20 tahun.
Muka bukan main garang, dengan lipstik kilat-kilat dah macam apa hahahah

1 lagi periuk nasi kecil tak muat nak letak kat kabinet ni, edy suruh aku simpan noxxa dalam kabinet nak guna baru letak atas... bebel lah aku, noxxa tu bila-bila aku nak guna senang duk atas tu 


kalau senyum lebih mata mesti tertutup... hahahah geng pipi pau

ramai yang kata muka kami seiras, pipi kami sama bulat 

kelmarin, maktek datang rumah dok mintak daun pandan... ada 2 pokok je tapi berguna

hasil pencopetan daun pandan, nak masak nasi ayam katanya
kelmarin magrib kat tv alhijrah ada mari mengaji, dia siap bawak meja, buku dan pencil nak ikut belajar mengaji tu

semalam petang maktek dengan ecah datang rumah, aku buatkan jemput-jemput kentang untuk minum petang... si aiyan asyik tanya bila maktek dengan adik ecah dan datang... itu yang datang lah 2 beranak tu

malamnya aku masak mee goreng kosong je, buh telur je lauk lain takde kat rumah

24 comments:


  1. comey je tngok aiyan pakai tudung.

    ReplyDelete
  2. aiyan nampak betul2 perempuan masa pakai tudung. ingatkan anak pempuan.

    ReplyDelete
  3. alololo.. comel sgt aiyan pkai tudung! haha

    ReplyDelete
  4. Mesti ada terselit sekeping dua gambar makanan , Hahahah makanan dan kak dana tidak boleh dipisahkan .

    Eh , aiyan ke kak dana masa kecik tu , asal muka lebih kurang je . Gebu-gebu comel . Gerammmmmm . . .

    Gambar kak dana masa muda mudi , pipi kurus lagi tu . Heheheh , and i wondering why orang dulu-dulu suka pakai tudung putih . Susah la nak jaga pakaian putih nie .

    ReplyDelete
  5. Sama la kita, tak gambar anak, gambar pokok, gambar makan.. herm.. motivasi sangat..

    Comel sungguh aiyan dengan bertudung, macam gurl sungguh.. sesuai bentuk muka.

    Aih, ni rasa nak belek gambo taim sekolah dulu ni.. hahaha

    ReplyDelete
  6. Ibu Lala- hehehe tulah, comei sangat kan

    Han- hehehe anak pempuan bertelur , macamne lah nak tengok blog han ni ye...

    Ray- hehehhe dah makan belum tu?

    Ezy- hehehe macam gaya ustazah

    Suhana- heheheh nk buat camne kan, itu gambar yang paling banyak dalam gallery hp , tulah zaman dulu warna putih pastu kain or seluar hitam tu macam wajibn

    OrchidPUteh- hehehe... itulah kita suka masak, makan itu lah yang blog banyak gambar makanan...

    ReplyDelete
  7. wah.. bila baca entri ni rasa nak buat dairi jugak lah.. tapi malasnya alahai nak menaip satu2 .. haha

    ReplyDelete
  8. haha comel je pakai tudung dak aiyan ni.

    mee tu rupa mcm mee mamak

    ReplyDelete
  9. mmg sama sgt muka Aiyan dan Dana tau.

    bagusnya Aiyan rajin nak belajar ngaji depan tv.

    ReplyDelete
  10. hahaa sama lah kita Dana, blog mesti ada gambar makanan.
    yg aiyan pakai tudung tu comel lah, sbijik mcm Dana versi muda

    ReplyDelete
  11. mmg same muke Hidana dengan anak.yela namepn anak kan..heheh.. dana pandai masak eloklah simpan resipi. kadang2 teliur ummi tgk dana masak boleh ikot resipi dana

    ReplyDelete
  12. In Shaa Allah jika Aiyan dapat adik pompuan x perlu lagi dia jd model tudung. hehehe...

    ReplyDelete
  13. Tak pasal Aiyan jadi model tudung ye. Gambar makanan wajib ada dalam blog..hihi

    ReplyDelete
  14. TengkuButang- heheheh ni entry nak mudah kak

    k Sheila- tulah si aiyan tu sbb pipi dia tuh, sebab boh telur 2 biji tu yg rupa mee mamak

    wak WP- tulah wak, mama nya malas nk jd model minta tolong dia la

    k Ujie- itulah ramai dah cakap muka sama, sebab tu selalu gaduh... ngaji tu ikut mood dia kak

    ShirVen- hehehe kita ni memang dah pecinta makanan kan, hehehe dana versi kecik ya

    k Ummi- heheh iya lah kak, dah anak kita kan... ngikut la muka emaknya, dana suka masak resepi yang senang-senang kak, yang rumit-rumit tak rajin

    abam Kie- hehehe betul tuh...

    Azhafizah- hehehe tulah, akak boleh daftar sebagai blogger makanan kih3

    ReplyDelete
  15. Dekat sangat tu tengok komputer tu.. Hehe..

    ReplyDelete
  16. Seronok ye Dana bila ada adik beradik yg duduk dekat dekat dengan rumah bolehlah jadi geng membawang hihi....

    Hihi... bila kenangkan zaman anak dara mesti kelako kan Dana...

    ReplyDelete
  17. da macam uztazah pulak muka Aiyan pakai tudung tu :D
    wow mee tu nampak menyelerakan..lapar pulak

    ReplyDelete
  18. alah alah, Aiyan jadi model tudung kejap. mee goreng kosong pun sedap kak. Ros kalau mee goreng pandai. mihun yang lemah sikit

    ReplyDelete
  19. Maria- tulah, bagi dia tulisan kat komputer tu kecil, itu yang dekat nengoknya

    k Hainom- hehehe itulah kak, bahagia lain macam rasa bila ada adik beradik yang dekat dengan kita... zaman anak dara banyak kelakar manis pahit semua ada kak

    cik Itah- heheh itulah dengan labuhnya tu kan, heheheh mee goreng kosong je janji ada telur ok dah tu

    cik ROse- itulah ayu aiyan bertudung, meehun akak dulu pun sama sekarang dah pakar jugak la hehehhe...

    ReplyDelete
  20. Aiyan pakai tudung tu nampak macam perempuan betul la. comel. hehe

    ReplyDelete
  21. hahahha aiyan jangan pakai tudung sampai besar tau! 🀣

    mee goreng kosong je pun nampak sedap tu kak!

    ReplyDelete
  22. It was a very good post indeed. I thoroughly enjoyed reading it in my lunch time. Will surely come and visit this blog more often. 192.168.l.254 is mostly used by modern routers such as Linksys switches, 2Wire routers, TP-Link routers Alcatel ADSL Modems, Thompson ADSL routers, Westell ADSL Modems, 3Com routers, ADSL billions of router, SRW2023 and many more.

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...