Thursday, November 7, 2019

PHOTO DIARY #35/2019 macam-macam ada

As salam semua kawan-kawan,

Terasa kejap pula dah sampai hari khamis, cepat betul masa berlalu lagi 2 minggu nak cuti sekolah.  Apalah aktiviti nak buat dengan Aiyan ni.  Lepas aku belek-belek banyak gambar yang aku belum up dalam entry aku. Jadikan aku sekali kan kat sini dalam enty photo diary ini lah ya.  

Jom lah ye kawan-kawan kita layan gambar sambil baca caption.  Tapi macam biasa lah, memang banyak gambar pasal makanan. Korang pastikan jangan tengok masa tengah lapar tau.


kacang rebus kegemaran aku, sedap manis lembut sangat, dalam nya pun warna cantik bukan kuning macam biasa kita beli tu

pakcik ni jual kat pasar malam dengan motor yang siap ada bekas untuk rebus ke kukus kacang ini, memang kacangnya terasa baru bukan jenis yang besar keras tu... 
masa ini kami ke bangi hantar paksu, lepas balik dari kuala terengganu ahad nya tu, 20hb oktober

kami dinner kat kedai sama yang kami pergi haritu, edy amik mee kari... sedap

paksu amik nasi goreng kambing... sedap daging nya besar-besar

kat menu tulis meggi sup, si aiyan nak la meggi sup sekali sampai meggi kari hehehe... tapi sedap penuh isi 

aku amik menu yang sama, fettucini carbonara beef


dah sampai bangi, kami singgah ke rumah kak Zai bagi dia keropok keping 

budak pipi pau ni dah mengantuk, sebab tu suruh senyum pun tak ikhlas hehehe... cantik betul rumah kak Zai

kucing kesayangan kak Zai Bangi, comei sangat
di bagi pulak ole-ole pada kami, yang dia dapat di kenduri kahwin... 

kenduri di johor, dapatlah telur pindang... sedap sangat

dia punya bau itu... sedap nya

buah berangan atau chestnut, beli masa balik dari kenduri di jengka hari tu

paling mencabar masa nak kopek kulitnya... masa tengah panas oklah, dah sejuk memang susah

ada kawan bagi buah mangga epal, kita pun mencicah lah ngn kuah rojak

minggu lepas hampir tiap hari bawak bekal kacang kuda untuk kudapan


macam sedap layan buah mangga dengan kuah rojak, suruh edy beli lagi mangga epal kat pasar, layan sama dengan maktek

25 comments:

  1. Pilih nasi goreng kambing
    eh pilih semualah
    semua sedap.

    ReplyDelete
  2. Adoiii la dana..semua mengamit selera aih.

    ReplyDelete
  3. Sedapnya semua tu....kacang kuda tu pun SA suka

    ReplyDelete
  4. berselera tul sy melihatnya tp kini kena jaga makan sbb dah ada penyakit. huhuhu

    ReplyDelete
  5. Wah... sedap semuanya.. lapar pulak kita tgk gmbr food je yang lalu ni.. heheh..

    ReplyDelete
  6. nasi goreng kambing tu mengancammmm

    ReplyDelete
  7. Sedapnyaa, Mummy Dana ni pandai tau kacau selera perut Mekar amboi. Nak diet ni, dalam usaha :p

    ReplyDelete
  8. kemain banyak gambar makanan . Terliur jugak la tengok nie .

    ReplyDelete
  9. Samalah, banyak gambar makan, gambar pokok.. lepas tu gambar anak-anak.. nak masuk blog pun kena Q.. hahha

    ReplyDelete
  10. wak WP- heheheh nasi goreng kambing tu best wak, empuk je

    k Kamsiah- hheheh tulah kak, teringat2 lak makan kt kedai tuh

    k SA- kacang kuda tu layan bila jadikan kudapan

    abam Kie- kita tengok yang sedap2 tapi kita makan yang diet punya abam

    Han- heheheh sesekali, eh ke memang selalu gambar makanan je

    Sunah- mmg sedap, daging banyak n empuk

    Mekar- hhehhe kalau diet kita makan salad sambil layan gambar takpe, biar selera makan salad

    Suhana- heheheh.... biar terliur sama2

    ReplyDelete
  11. Maggie paling membuka selera.

    ReplyDelete
  12. OrchidPuteh- heheeh itulah, yang campur2 gini jadikan 1 entry terus senang

    Ai- hehehe lagi2 time lapar, telur wajib ada bagi akak

    ReplyDelete
  13. Adus dus sedapnya tengok makanan tuh.

    ReplyDelete
  14. tengok chestnut tu teringat pulak kat arwah pak mentua. tak pernah miss order buah ni kalau ammi gi jusco

    ReplyDelete
  15. Sukanya saya tengok gambar-gambar tu... kacang tanah rebus tu agaknya yang warna kuning tu sebab bubuh kunyit kot hehehhee.
    Telur pindang...walaaa sedapnya!
    Chesnut dan kacang kuda tu...ngences ooohh! Lari baliklah... liur meleleh-leleh dah ni hihihiiiiii!

    ReplyDelete
  16. nak makan!!! nak makan!!!
    lapar tengok gambar makanan kau ni Dana 🤣🤣

    ReplyDelete
  17. makkk aii Dana semua sedap2,kalau kat Teluk Intan ada gerai kacang rebus lejen memang sedap murah pun murah 1 kg RM 10 isi kacang dia gemoks2 lemak manis :)

    ReplyDelete
  18. kacang kuda dan kacang tanah.

    makanan feveret saya tu

    ReplyDelete
  19. tak lapar pun boleh mengundang lapar ni kak bila tengok. lama tak makan telur pindang sebab lama juga tak pergi kenduri kat johor.huhu..sedapnya lahai

    ReplyDelete
  20. nampak sedap mee kari.. ummi mmg suka mee kari. nt nak buat lah.tpi xde ayam... banyak borong hidana..hahaha

    ReplyDelete
  21. k Feni- jangan tengok lama-lama nanti lapar hehehe

    k Sheila- beli kt jusco mahal yang amat, ni beli kat genting sempah rm12 setengah kilo

    k Amie- mungkin pewarna kot kak sbb tak bau kunyit pun heheh... peminat kacang jugak ye kak

    ShirVen- hehehe sesekali apa salahnya

    k AnaJingga- murah tu 1 kg rm10 siap rebus dan gemoks, dana paling spoil kalau beli kacang rebus yg keras... memang sakit ati

    Mrhanafi- sedap dan banyak khasiat

    Azhafizah- hehehe, itulah kalau kenduri kawin kat johor mudah jumpa telur pindang tu, kat kl ni susah nk cari orang jual

    UmmiJourney- diri sendiri pun jarang masak mee kari tuh... mee lain rajin lah

    ReplyDelete
  22. Sambil makan sambil tengok entry Dana nie.. adoi.. mengancam betul gambar-gambarnya..

    ReplyDelete
  23. wow sedap semuanya leka ngunyah

    ReplyDelete
  24. kenapa semua nampak sedap nii..ya rabii..dugaan

    ReplyDelete
  25. This is a list with all the possible Trait Cheats that are in The Sims 4 and their expansions and game packs. These Cheat Codes are all tested and working!-Sims 4 cheats.

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...