Tuesday, July 17, 2018

tayarku pancit

As salam semua kwn2

Kejadian pada Ahad 15 julai, pagi lps bfast aku perasan tayar kereta belakang belah kanan mcm kurang angin, tunjuk kt edy dia kata ni bkn kurang angin ni pancit... hahahahak

Dia terus tukar ngn tayar ganti , kami tlg tengok je.... kalau kene kt aku sorang mau duk menunggu org tlg tukarkan, jenis tahu bwk kete je kan... 
Lps tukar tayar, drive dlm 5 minit pi bengkel edy kata tampal pastu blh la guna. Kejap je wei kene rm10 je untuk tampal.

Kalau jd kt aku sorang entah gelabah camne kan, kalau org laki rilex aje ... kejap je dh setel, pastu sambung la pi jejalan beli barang.

tgk mcm susah tp kalau dh tahu nk buat apa, mudah sebenarnya


aku duk pelik tanya nape tayar spare tu kecik sgt, edy duk ckp tanyala perodua... tp gerak biasa je rasa nya hehehhe

tu lah punca nya pancit tuh

besar gini.... patutlah pancit, edy kata rasanya kene time paking kt kedai mkn pagi tu... sbb sebelum grk dr umah tu ok je


13 comments:

ejulz said...

mak ai.. besarnya paku..

nurbijen said...

besar gedabak pakunya..
Mujur pancit masa ada hero...
Selesai masalah :)

Warisan Petani said...

kadang2 memang ada orang yang tak bertanggungjawab tabur paku2 ni.
Nasiblah siapa yang kena.

Inani Hazwani said...

Besarnyaa paku tu. Kalau Nani pun kena macam ni, memang gelabah dah rasanya. Hahah!

norhidana miswan said...

Ejulz- tulah pasalnya.... tu yg trs pancit tu

k Nurbijen- tulah kak, klu masa kite sorang... mmg mati akal

wak WP- tulah wak, tp paku gini tak tau lah kot ada yg buat jht wak

Inani- tulah nani, pempuan selalunya tahu bwk kete je hehehhe

Blogger Hanafi said...

berpeluh juga kalau tukar tayar tengah panas...

kalau tengah malam...bahaya pulak tu..

so langkah terbaik berdoa la mohon perjalanan selamat pergi dan balik...

doa itu boleh tempis bala

norhidana miswan said...

Blogger Hanafi- tulah, klu sorang2 mmg ddk la je dlm kete tu.... nk tukar sndiri tak tau

Norhayati Mohd Isa said...

Kalau akak sorang pun gelabah dana..
Besar paku tu ye..
Mahu tak cepat keluar anginnya..

التميز المثالي said...



شركة التميز المثالي للخدمات المنزلية وتنظيف المنازل والشقق والفلل بالدمام والخبر والقطيف والجبيل
قسم خاص لتسليك المجاري بالضغط ومكافحة الحشرات وتنظيف للمجالس والسجاد والموكيت وتنظيف الخزانات
نقدم افضل الخدمات المنزلية بالمنطق الشرقية 0551844053

شركة تسليك مجاري بالدمام
شركة تنظيف منازل بالدمام
شركة مكافحة حشرات بالدمام
شركة تنظيف منازل بالجبيل
شركة مكافحة حشرات بالجبيل
شركة تنظيف سجاد بالجبيل
شركة تسليك مجاري بالخبر
شركة تنظيف منازل بالخبر
شركة تركيب وصيانة الكهرباء بالدمام والخبر
شركة المثالية للتنظيف بالجبيل

التميز المثالي said...


شركة المثالية لمكافحة الحشرات بالدمام
شركة المثالية للتنظيف بالقطيف
شركة مكافحة حشرات بالخبر
شركة تسليك مجاري بالقطيف
شركة تنظيف منازل بالقطيف
شركة مكافحة حشرات بالاحساء
شركة مكافحة حشرات براس تنوره



التميز المثالي said...


خدمات شركة ركن الامثل بالمنطقة الشرقيه 0502644550 وتقديم كافة الخدمات المنزلية

شركة كشف تسربات المياه بالاحساء
شركة المثالية للتنظيف بالدمام
شركة تسليك مجارى بالخبر
شركة مكافحة حشرات بالخبر
شركة تسليك مجارى بالدمام
شركة مكافحة حشرات بالدمام
شركة تسليك مجارى بالقطيف
شركة مكافحة حشرات بالقطيف
شركة تنظيف بالدمام
شركة الصفرات للتنظيف بالرياض

Cik Rose said...

Besarnya paku..Alhamdulillah, suami akak ada sekali.. kalau tidak, risaunya seorang...

adianiez AIDA said...

aida pun.
kalau sendiri aje, fengsan lah.
saspen. tak tau nak buat apa.
hi hi hi :)