Tuesday, December 24, 2013

flora fauna kampung@ umah my nenek

as salam sume kwn2,

syok betul balik kg, rasa cam nk cuti lama2 je... tp dok mikirkan mak tek ngn edy pyh nk cuti jd nyer itu yg amik cuti sehari je tuh... tp ttp puas hati dpt balik kg walaupun kejap... aku nih lak jenis kalu blik kg suke duk memerap kt umah je... paling jauh pun pg psr lambak@psr mlm dkt2 kampung n lepak2 umah atuk n nyai aku kt sebelah umah...

ni kire mukadimah la sebelum aku tayang gambar2 aksi si rayyan izzan kt kg tuh kan... kasi tgk dulu gambar2 bunge2 kt umah nenek aku... ni hasil tgn maktek ngn hp s4 je... udah ada kt tepon aku pun transfer lah



cantik kudup bunga tuh... mcm bentuk bintang kan... 
korang pasan tak labah2 kecik kt bunga rose putih nih... 
suke ngn kaler dia yg pink nih... 
aku lupe lak nama bunga nih... aku suka panggil bunga kupu2... sbb daun dia ada iras2 syp kupu2
ni di kire fauna ke? heheheh cabut ubi kayu... syokkkk
munge matahari... tp versi kecik lg... 
bunga raya tp ntah yg jenis apa... bentuk gini... tp ttp cantik
ni aku tak tau nama apa... yg pasti bunga nyer mmg cantik 
teringat masa kecik2 suke tangkap pepatung nih...



p/s: tgh tunggu apa kah akal terbaru yg rayyan izzan dpt lps balik kg, selalu nyer tiap kali blik kg ada je idea terbaru dia nk bt.... 
Published with Blogger-droid v2.0.10

21 comments:

  1. balik kg mmg best kan dana...rase nak amik cuti lame2 jek hah....byk gak pokok2 bunga umah mak ko...mesti mak ko jenis tangan sejuk n rajin bercucuk tanam....mak aku dulu rajin tanam orkid tapi kampung aku ade monyet jahat....abis pokok2 bunga ngan buah die bedal....

    ReplyDelete
  2. Itulah untungnya ada kampung Dana. Tanah luas macam-macam boleh tanam. Bukan pokok bunga aje. Tapi ubi-keladi pun boleh. Pokok bunga pun tak payah dlm pasu boleh subur..

    ReplyDelete
  3. Maria- mmg best... rasa nk balik kg lama2

    Lieya- hehehe ni bunge2 kt umah nenek aku lieya, umah aku tak banyak gini... nenek aku mmg minat tanam2 nih... penuh kt kawasan umah ngn bunge ngn syr2

    ReplyDelete
  4. k Zakie- aah kak betui3 tuh... campak2 je pun boleh hidup subur kan

    ReplyDelete
  5. Bunga2 cinta gitu... sbb tengok bunga hati tenangjer

    ReplyDelete
  6. Cantik2nye bunga...berkenan pulak ila tengok..hihihi..suka..suka =)

    ReplyDelete
  7. cantik bunga bunga ni...takyah gi Cameron Highlands dah...ekekekeke

    ReplyDelete
  8. wah..cantik2 bunga kat kg dana eh..rajinnya nenek dana tanam..

    ReplyDelete
  9. k Chozila- heheheh aah kak, sbb tu nenek kalu dh turun ngadap pokok2 bunge dh tak ingat nk msk

    Mama Ila- hhehehe bunga taik ayam pun cantik kalu di susun2 kan dik

    ReplyDelete
  10. Betullah dana kalau akak pun balik kg asyik dok merap umah jer...
    flora fauna pun semuanya cantek2 jgk tuh..:)

    ReplyDelete
  11. Daddy Ziyyad- heheheh tp bunge2 kg tak sama ngn CH nyer doc

    k Dee- nenek mmg rajin bab tnm2 nih kak, tepi umah pokok apa yg takde sume ada...

    ReplyDelete
  12. cantik yang bentuk kupu2 tu nok...unik!!

    ReplyDelete
  13. balik kg mmg best...
    wah cantiknyer bunge
    er...dana dah boleh pergi ke miaduniaku ??... dl tak bolehkan..ehe..syukurlah dah boleh..tq dana

    ReplyDelete
  14. unik bunga bentuk bintang tu...
    bila scroll gambar terus nampak si labah2.... dia pun nak interprem.... hihihi
    masa kecik pun saya suka tangkap pepatung jugak...

    ReplyDelete
  15. kak sarah tinggal kat kampung...tpi tak rsjin tanam pokok bunga..klu ada pun mak yg tanam..

    ReplyDelete
  16. Tang cabut ubi tu mmg best...rebus cicah sambal cili padi...pergh mmg sedap

    ReplyDelete
  17. Tang ubi tu mmg mabeles Dana...ubi rebus cicah sambal cili padi!

    ReplyDelete
  18. JIKA ANDA BUTUH ANGKA RITUAL 2D 3D 4D DI JAMIN 100% JEBOL 7X PUTARAN BERTURUT TURUT BILA BERMINAT HUB KI JAYA DI NMR (_085-342-064-735) JIKA INGIN MENGUBAH NASIB THA,SK ROO,MX SOBAT ATAU [⌣»̶•̵̭̌✽̤̈•̵̭̌☀̤̈>>KLIK*DISINI<<☀̤̣̈̇•̵̭̌✽̤̈•̵̭̌«̶⌣]

    ReplyDelete
  19. cantik bunga -bunga tu.. Ros memang minat tengok bunga-bunga ni. tenang je hati :)

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...