teman2....

Tuesday, March 1, 2016

jalan2 pt remis kuala selangor, Cari Seafood ep.2

as salam semua kwn2,

selamat hari selasa yek.... 
jom lah kite sambung cite jln2 pi pantai remis kuala selangor tuh... laju je aku bt ntry bile ada gambar yg nk diceritakan... kalu idak lemau je, duk korek sana sini gamba utk di jadikan cerita hehehehhe

kali nih kite cite psl makanan n seafood nyer, bkn kata kt kl takde, kt psr tani kadang jumpa jgk seafood yg rare nih, tp entahla kadang ada yg takde,... kadang aku mmg jenis kalu teringin mmg kene cari, tak semestinya ngidam tak peknen pun aku dh tingin mmg kene cari, kalu tak dpt nk beli kene bt sndiri la... 
itu kalau aku la hehehe

Tp mmg ralat btl tak dpt beli tlr mayong tuh huhu... teringat2 lg ko 

Lokasi pertama.... karipap kingkong dulu dikenali karipap gergasi... 

mmg besar lah, isi dia mmg penuh ayam ngn daging pun tak lokek... redho ngn harganya rm4.50

sampai tu sblum jln2 tp pantai tuh layan seafood dulu... mentarang msk cili nih mmg syok... puas hati

dlm banyak2 gerai... tmpt akak ni je ada jual mentarang... beli lah 2 kg ni lah yg aku nk sgt mkn

belah kiri tuh nama dia ala2.... belah tgh tu kepah... cantik sgt kulitnya...
aku beli jgk kupang ngn pepahat tuh

ala2 tuh hidup lg siap terjelir2 lidahnya hahhahaha

mentarang yg dh siap dibersihkan... mlm tu jgk msk lemak cili api
ni namanya remis... aku beli jgk sekilo, tp halus nyer tak tau nk msk apa lg nih

p/s: tak sabo nk balik kg cuti sekolah nnti

16 comments:

Cho Zila said...

bestkan kuala selangor... memang kalau akak balik kampung tak suka ikut lebuh raya suka ikut jalan biasa dari kuala selangor ke tanjung karang ke sekinchan ke sungai besar ke sabak bernam.. memang best sangat sekali2 ikut jalan tali air dia .. kiri kanan bendang.. memang seronok.. singgah makan mana2 jer.. singgah beli barang2 kampung... singgah beli kain di sungai besar.. isyh memang bestler....

tuler dana kedaitu memang ramai orang sebab nak merasa kot.. bolehler cuba kalau jalan ke arah sana ...

Aida Salleh said...

Nanti heaven jer seafood tu...Akak ni sebenarnya tak pernah sampai sana. namaje dok KL....teruk betul...huhuhuuuu..

Lea Ismail said...

tak pernah lagi makan mentarang ni. harus dicuba itu

Qhaifa Nur said...

Dana..makcik akak de niaga kat situ tau..
Pernah gi skali...cantik permandangan..angin pula sepoi2 bahasa haaa...
Suka tau mentarang..klau lalu area sini sure beli..

LYAfrina said...

meriahnya..mcm2 jenis ada..mmg feberet lya la spesis2 mcm ni,. biasa bli psaraya je..x brape fresh n bkn smua ada

Kakzakie Purvit said...

Yg pasti di JB ni kakak tak pernah jumpa mentarang tu Dana
teringin nak rasa.

norhidana miswan said...

k ChoZila- best kak, syok kalu ada sedara mara duk kt area bendang tuh...

k Aida- hehehe apa lg kak, ujung minggu jln2 lah sana... tp jgn pg kalu ada cuti umum apa2 tau,... sesak

Lea- sedap lea, isi beso

k Qhaifa Nur- niaga kedai mkn ke niaga kt gerai seafood mentah tu kak...

Lyafrina- aah meriah lya, syok membli.... fresh pulak tu seafood kt situ

Inani Hazwani said...

Besaunyaa karipap. Puas hati makan macam ni :)

NEKCIK said...

Nekcik pun haritu baru pergi..beli kemudi kapal..ha..ha..tiram besar..klau org johor panggil puting beliong..bli sikit jer takut tak suka..rupanya sedap Dana

NEKCIK said...

Nekcik pun haritu baru pergi..beli kemudi kapal..ha..ha..tiram besar..klau org johor panggil puting beliong..bli sikit jer takut tak suka..rupanya sedap Dana

Norhayati Mohd Isa said...

Akak teringin nak makan pepahat tu dana..
Tapi tak tahu nak masak apa sedap..
Nanti dana share resepi ye bila dana masak..

Sedapnyaaaa mentarang..
yg ni akak tahu masaknya..

p/s Dana akak ada tag dana .. nak tahu apa 5 perkara yg dana benci.. nanti jemput ke blog akak ye..

norhidana miswan said...

k Zakie- mentarang cuma ada area kuala selangor memanjang ke perak... tmpt lain rasanya takde kot kak...

Inani- mmg puashati mkn dik oi, kenyang even mkn separuh

Nekcik- aritu tak jumpa pun tiram besar tuh nekcik...

k Norhayati- nnti dana share yek kak...
insyallah nnti dana bt ntry yg akak tag tuh

wahida said...

dah masuk kampung aku ni dana...
tapi aku pulak tak berapa gemar mentarang ni...so so je la...
tapi adik2 ipar aku kemain suka...

hainom OKje said...

Ya Allah Dana ko mmg kejam tau....tunjuk mentarang tu kat mak. Mak dah lama mengidam ni weyh...Dekat 10 tahun tau tekak mak mengidam...isi beso tu.....tu yg best!

norhidana miswan said...

k Wahida- ko dh tak heran kot ngn mentarang tuh.,... aku nih jarang2 jumpa kak

k Hainom- heheheh apa lg kak, pi cari kt pantai remis kuala selangor nun... insyallah ada

TukangKebun said...

Kena gak jalan-jalan di sini lain kali bawa anak-anak.
Anak-anak pun suka betul makan adik-beradik kerang ni.