teman2....

Thursday, January 18, 2018

Selamat Hari Lahir en Papa


As salam semua kwn2,

Pttnya arini ada PD tp takde gambar sgt, jd kita bt segmen bday lah hhehehe... 
Tarikh arini bday papa yg ke 37 tahun, moga di panjangkan usia, diberi kesihatan yg baik dan sentiasa di murahkan rezeki nya. 

Pagi td ajak aiyan bt kad bday papa hehhehe, pastu bagi wallet kt papa, sbb wallet dia dh koyak. Bukan nya nk beli lain nk jgk bininya belikan, wallet yg dia pakai tu pun hadiah bday dia masa awal2 kawin dulu. 

Sejak uruskan aiyan ni, mama jd mls msk, rasanya mlm ni belanja dia mkn je kot heheheh... senang keje


Beli yg simple je, hrp dia pakai lah... 

Nk suh dia lukis gambar papa, kang tkt jd apa suh boh love2 jelah

Wednesday, January 17, 2018

WW mcm penjara

as salam semua kwn2,

Aiyan: papa, nape rumah kita mcm penjara?

Papa: tak nak bagi kucing msk n berak mcm rumah depan....

Aiyan: ooooo tak nk kucing msk yek

Lps tu hari2 dia duk ckp, bukan penjara kita buat biar kucing tak masuk... 


Langkah berjaga2.... 

Tuesday, January 16, 2018

Rutin baru di 2018

as salam semua kwn2,

Salam selasa kwn2 yek

Alhamdulillah spt yg korang tahu, tahun ni si bujang tu dh 7 tahun, dh darjah 1

Rutin harian aku dh berubah, tgri takdpt lah nk berjimba2 ngn kwn2 kot supink2 or lunch kt luar time tgri.  Sbbnya skrg tgri aku kene amik aiyan kt sekolah dia n uruskan dia sampai balik. Aiyan aku tak hantar ke mana2 transit atau sekolah agama. Bukan tak nak dia dpt didikan agama tp aku tak jumpa lg sekolah agama yg ada utk murid2 khas mcm dia, tkt bila hantar kelas biasa dia tak dpt sesuaikan diri. Kami tgh usha2 nk hantar dia ke kelas agama atau kelas ngaji swasta yg boleh amik 3 hari seminggu ke atau time ujung minggu je.

Skrg nih pagi2 dia pg keje ngn aku, bwk pi bfast semua pastu tunggu kt paking opis, n pg sekolah papa antar ngn moto, tgri mama amik balik... lunch ngn mama, pastu mandi n tido kt bilik mama, kul 4 lebih dia bangun suh dia bt keje sekolah ke apa2 pastu balik umah sama2.

sebelum sampai opis, singgah mkn kt cafe... air sirap air wajib dia

kebetulan ada akak jual roti kt lobi, apa lg ngepau mama muffin cokelat... sampai opis mkn lg

masa ni ari jumaat, pg psr belakang jupem.... suke dpt minum milo

siap request takmo mkn nasi nk bebola je... huhu tp mama suap nasi nganga je mlt

rutin harian mmg dia akan tido lps mandi dlm kul 2 lebih gitu.... siap kapet, bantal2 ngn selimut

Monday, January 15, 2018

Budak Bucuk balik sekolah

as salam semua kwn2,

Salam isnin yg dingin kwn2, ke ada yg masih berselubung ngn selimut nih hehehheeh

Ujung minggu kita semua di landa kesejukan yg buat rasa nk berselubung je sambil baring2 kt tilam hehehhe... Aku lah tu sampai kan tak penah2 kul 1.30 petang baru mandi hehehhe dsr tak senonoh tau

Skrg tgri mmg dh tanggungjwb aku amik aiyan kt sekolah kecuali hari jumaat, sbb sesak sgt kalau amik aiyan ngn kete ,jd minta jasa baik edy yg amik aiyan hari jumaat ngn moto, tp lps tu mama tunggu ngn kete kt paking opis pg beli mkn aiyan. Lps tu ajak dia mkn kt opis mama, mandi n tido....

Buat masa nih mmg tak antar sekolah agama lg, tak jumpa sekolah agama khas ...


masa ni papa parking moto kita welfie ngn budak busuk balik sekolah

nampak tu gigi depan dia tak tumbuh2 lg

Kt pantry ada jual2 skit2 apa lg, dia lah jadi tukang borong... 

nk capai jajan atas tuh

Thursday, January 11, 2018

photo diary #2 2018

As salam semua kwn2,

Salam khamis kwn2 yek....

Skrg nih tiap subuh n pagi mesti hujan, nsb arini hujan subuh2 time2 pg keje tu dh benti kalau tak sian la nk antar anak2 sekolah.  Musim hujan di awal tahun ni kan.... tu yg kadang anak2 liat sikit nk bangun.

Mcm biasalah khamis kite layan gambar2 lah yek kwn2.... tgh rajin bt ntry PD, klu tak memanjang takde gambar

beli cempedak ngn membe opis dr kebun abah dia, jenis cempedak kampung... udahla besar isi rapat2 manis RM25 mmg berbaloi n murah sgt

walaupun isinya agak nipis tp manis n rapat2 puas la mkn bila grg pns2 nih
kuih beko.... di buat dr kelapa muda, kuih tradisional kelantan n terengganu... sedap mmg rare sgt

mlt tak mo mkn nasi, suh edy belikan buger ayam spsel... baru mkn separuh

pagi td nyer cerita... selalu pg sarapan ngn mama papa dh tunggu kt paking opis n anto pi sekolah ngn moto
siap ngn topi keledar baru


aritu papa tunjuk pic profile grup wassap kelas aiyan... ni lah anak2 syurga yg jd kwn sekelas aiyan



Tuesday, January 9, 2018

JJ cari durian murah

As salam semua kwn2,

Salam selasa penuh kecerian ye kwn2.... arini dh 2 hari berturut pagi2 hujan. 

Aku ngn edy mmg hantu durian, sebelum ni penah la tingin nyer pasal beli durian dkt2 umah tu sekilo rm30, 2 biji je rm130 huhuhu tp sbb mmg dh teringin pejam mata jelah ngn harga tuh.

Baru2 ni maktek la ckp ada nmpak org jual durian longgok, pastu ramai lak org kerumun, msti murah.
Lokasinya:
Depan kuarters tentera kt setiawangsa, yg depan dia ada kolam takungan tuh

Ahad aritu, lps sarapan terus lah usha tempat nih, tak sangka dh ada jual pagi2, dh ramai jgk lah org usha. Durian longgok rm10 sekilo. Durian kampung rm15 sekilo, durian D24 ngn tamia rm19 sekilo.

Bg kami murah la, amik dlm 7 biji jgk lah, isi mmg elok... even yg aku amik nk bt serawa pun cantik. mmg puas hati.... dh selamat bt serawa tp ada jgk simpan yg dh bukak... nk mkn pun kami ber2 je


ada jgk cempedak ngn rambutan

isi dia mm superb.... puas hati betul lah

durian yg rm10 tu blh la bt tempoyak kan... kira oklah

ni durian kampung sekilo rm15 mmg puas hati isi dia

isi putih tp mmg terbaik lah

ni D24 yg kami beli.... puas hati ngn ketebalan, pahit manis lemak semua ada

Monday, January 8, 2018

Kecuaian mama

as salam semua kwn2,

Salam isnin, ya isnin pertama di tahun baru.... sbb sblum ni kn isnin kita cuti...

Pagi nih agak kelam kabut, sbb hujan kan, jadi mama kene antar aiyan ngn kete klu tak selalu papa akan antar ngn moto je, tp papa dh siap2 tunggu aiyan kt sekolah.

Aku akui yg aku nih selalu terlupa, selalunya penyelamat aku tentulah edy.... cerita nya baru2 nih ari sabtu mlm aku msk lemak labu ngn pucuk meranti, pagi tu masih ada lg aku pnskan lah. Selalunya klu aku tak matikan, edy yg akan tlg matikan... tp pagi ahad tu aku cuai... lps dh siap2 tu terus kuar pi sarapan kt ali maju. Dari tunggu order sampai dh dpt makanan tu dh mkn separuh baru aku teringat pg td aku ada panaskan msk lemak, dh matikan belum... tanya edy dia kata tkade pg dapur....

Pastu terus dia kata saya balik umah kejap lah, nsb lah alimaju tu dkt je ngn umah, tp dh lbh kurang 30minit jgk lah aku pnskan lauk tuh. Masa tu nk mkn pun tak lalu... hati duk doa moga2 takde apa yg teruk.... tak lama tu edy wassap gambar... lega dlm masa yg sama terkilan sbb kecuaian aku.

alhamdulillah, Allah msh sygkan kami lg.... nsb aku msk guna periuk cap ikan, tahan lasak skit kot, balik umah lps kejadian tu. rendam n cuci periuk tu... elok je mcm takde apa kt periuk tu...

Nsb lah aku pakai periuk cap ikan ni.... senduk tu pun elok lg

mcmni keadaan masa edy sampai umah... trs dia matikan, syukur takde apa yg buruk jadi

Friday, January 5, 2018

YES

as salam semua kwn2,

Selamat petang yek kwn2... 

Perempuan tak blh tgk akhir2 tahun ada YES (year end sale).... lagi2 kalau ada online shopping nya buat yes... 

Perempuan tu nk kata diri aku lah.... sbb nya dek kerana tergoda ngn YES terbeli sampai 4 barang.

Kelmarin maktek antar barang tu sampai 1 beg beso heheheh... (sbb pakai alamat opis adik ipar aku )

- 2 pasang baju kerja
- 2 helai blouse utk kerja atau jln2
- 4 lai tudung anaqeen
- lipstik ngn set eyeshadow sephora

aduhla... nk wat camne napsu


ni lah barang sephoranya... kotak tu pun dh menggoda

mmg elok tak terjejas apa, yelah bubblewrap tu sampai 4 lapis

Thursday, January 4, 2018

photo diary #1 2018

 As salam semua kwn2,

Salam khamis ye kwn2.... kejap betul dh khamis, almaklum semalam baru masuk keje kih3

Tgri ni kul 12.30 nk kene amik aiyan kt sekolah, debar lak rasa di dada almaklum sbb sblum2 ni si edy yg amik anak nya... hari ni dia dh keje... aku lah kene ngambik si aiyan.

Sambil2 tu jomla nk tayang kt korang gambar2 di ambang tahun baru gitu hehehhe...



Minggu tahun baru maktek balik kg, ni antara ole2 yg mak aku bawakkan... rambutan, limau kasturi, petai, pisang tanduk ngn  bunga kantan

ada juga tempe, daun ulam raja

ngn sayur pucuk meranti

juga ada tumis betik ngn ikan msk cekur... siap bwkkan nasi lg tau... ni dpt hari selasa aritu

penuh sebesen besar... dh bwk pi opi separuh dh

Wassap maktek masa kt kampung... lauk kenduri yg abah dapat... paling tergoda ngn pajeri nanas tuh.... sedapnya

menu lauk kt kampung,mak yan tayang kt grup wassap... nk tunjuk mentarang yg aku belikan utk mak...
Lega masih elok n sedap lg walapun ddk dlm peti seminggu

Minggu lps pi psr mlm melawati, nampak org tu jual ns ambeng apa lg, beli lah...
 puas hati mkn walaupun serunding kelapa tu skt je



aritu edy beli ikan duri kt psr tani, tak sangka ada isi telur lah dua2 ekor tu


selamat di mskk asam pesas... itu tlr dia tuh boh atas tuh

Wednesday, January 3, 2018

hari pertama di darjah 1

as salam semua kwn2,

salam rabu, eh arini aku baru mula keje di tahun baru 2018 nih.... semalam cuti nganto si aiyan msk kelas, tp rasa nyesal je cuti sbb bukan lama sgt pun nganto dia, tak pyh tunggu pun sbb tgk dia ok je...

aiyan mulakan hari pertama di darjah 1 Sekolah Kebangsaan Polis Depot, Jln Sultan Yahya Petra ngn hepi2 je... 
Murid darjah 1 untuk pendidikan khas ada 3 kelas, aiyan dpt kelas 1B ngn  7 org murid.

Pagi lps perhimpunan kejap, antar dia msk kelas, n ibu bapa kene dgr taklimat kejap. Lega dgr taklimat dari teacher pendidikan khas aiyan. Lega sebab insyallah terjaga anak bujang ku ini.

Lps taklimat dlm kul10 gitu sekodeng dia, tgk dia tgh hepi2 kt kelas... aku ngn edy pun kuarla mmg tak tunggu pun.  Pastu kul 1 time amik tu, pembantu teacher antar kt paking... siap ckp aiyan peramah, suke belajar... yelah dia mmg la mat becok.... 

beratur depan sekali ko... huhuhui

ada 2 org budak baru kt kelas nih... aiyan salah sorang

ni guru kelas aiyan... tgk tu kelas diaorg kecik je... 

moga dpt belajar ngn selesa n seronok lah si bujang ni

bdk penat time balik sekolah... terserlah kegendutan nya

duk beria mkn bahulu ikan yg mama baru beli... nmpak lapo sgt

5 ketul sekejapan je dia mkn

sampai umah lps mandi nk suruh dia tido, bukan main dia kata takmo tdo nk tgk katun...
sedar2 tgk dh dh tertido ngn rupa gini depan tv hehehehhe