Tuesday, January 16, 2018

Rutin baru di 2018

as salam semua kwn2,

Salam selasa kwn2 yek

Alhamdulillah spt yg korang tahu, tahun ni si bujang tu dh 7 tahun, dh darjah 1

Rutin harian aku dh berubah, tgri takdpt lah nk berjimba2 ngn kwn2 kot supink2 or lunch kt luar time tgri.  Sbbnya skrg tgri aku kene amik aiyan kt sekolah dia n uruskan dia sampai balik. Aiyan aku tak hantar ke mana2 transit atau sekolah agama. Bukan tak nak dia dpt didikan agama tp aku tak jumpa lg sekolah agama yg ada utk murid2 khas mcm dia, tkt bila hantar kelas biasa dia tak dpt sesuaikan diri. Kami tgh usha2 nk hantar dia ke kelas agama atau kelas ngaji swasta yg boleh amik 3 hari seminggu ke atau time ujung minggu je.

Skrg nih pagi2 dia pg keje ngn aku, bwk pi bfast semua pastu tunggu kt paking opis, n pg sekolah papa antar ngn moto, tgri mama amik balik... lunch ngn mama, pastu mandi n tido kt bilik mama, kul 4 lebih dia bangun suh dia bt keje sekolah ke apa2 pastu balik umah sama2.

sebelum sampai opis, singgah mkn kt cafe... air sirap air wajib dia

kebetulan ada akak jual roti kt lobi, apa lg ngepau mama muffin cokelat... sampai opis mkn lg

masa ni ari jumaat, pg psr belakang jupem.... suke dpt minum milo

siap request takmo mkn nasi nk bebola je... huhu tp mama suap nasi nganga je mlt

rutin harian mmg dia akan tido lps mandi dlm kul 2 lebih gitu.... siap kapet, bantal2 ngn selimut

9 comments:

Kakcik Nur said...

Dah bujang dah Aiyan. Macam baru je baca masa dia masih kecil....tahu-tahu dah sekolah. :)

aryan azra said...

mujur mamanya ada bilik, senang aiyan nak baring tido, ye lah dana bila anak dah sekolah macam ni rutin kita pun berubah jugakkan. InshaAllah akan jumpa kelas agam tu nanti, akak pun tengah cari juga utk anak2 utk hujung minggu je

Inani Hazwani said...

Takpe mama shopping hujung minggu aje lepas ni. Hehehe.

Azian Elias said...

nampak sangat dia dah naik badan kan... dah bujang. tekak sedap je tu Dana..
teringat anak koret akak..cam ni yg rutin dia dulu.

hainom OKje said...

Seronoklah Ayyan hari hari boleh dengan mama. Pergi balik sekolah tak payah naik bas sekolah.
Eloklah kalau Dana tgh riki riki sekolah agama jugak sebab kalau tak sekolah agama rasanya rugilah Dana. Kesian dia nanti ketinggalan bab bab agama.
Mcm anak hakak yg sulung dulu dia tak sekolah agama satu tahun, masa djh 2, baca jawi pun merangkak rangkak, kesian ...

Badan bulat Ayyan sekarang ni

norhidana miswan said...

Kakcik Nur- tulah kakcik, cpt masa berlalu

k Aryan Azra- tulah kak, klu tak ssh jgk nk jaga dia, bila ada bilik blh la dia duk diam tak ganggu org lain... tp kadang kuar jgk ngaco org

Inani- hehehehe tp kejenya usha lazada, shopee... mcm2 lg

k Azian- tulah kak, cpt betul tak sangka dh darjah 1 dh dia

norhidana miswan said...

k Hainom- tulah tp ssh skit nk cari yg kelas amik student tak ramai, klu ada pun tkt cikgu yg tak serasi almaklum dia bkn mcm bdk normal lain kak

Warisan Petani said...

Untung Aiyan dapat makan sedap2.

TukangKebun said...

Bagus Aiyan nak juga tidur...
Mama Aiyan pun tak ngantuk tengok Aiyan tido ke hehehe...